Bildegalleri
SOLGT
Restaurert Westerly Conway ketch 36
Restaurert Westerly Conway ketch 36, redusert pris pga defekt motor
1979
36 fot
Innenbords
Ikke oppgitt
Pris
170 000 kr
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innKontakt selgeren
Gratis kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- Digital signering med BankID
- 1 måned gratis båtforsikring
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretForsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
I egenarbeid over flere år nesten totalrestaurert Westerly Conway ketch. Jeg har kjøpt båten fra et eldre ektepar i Nederlande i 2003 og seilt båten opp til Levanger samme år. Båten er fortollet. All dokumentasjon er på plass. Fra 2003 - 2006 har jeg brukt båten for dags- og helgturer lengs kysten i Midt-Norge med min familie. Båten har da vært på land hver vinter. Fra 2007 har jeg startet en omfattende refit av båten. Pga. av flytting og ny jobb har den prosessen tatt langt lenger tid en opprinnelig planlagt. Båten sto på land inntil 2011 på Levanger og ble etterhvert flyttet med trailer til Vingelen, hvor den står også i dag. Båten har dermed stått på land i 12 år i tørt fjellklima. Jeg har gjort følgende arbeid:
Utvendig:
- ny fleksiteak dekk
- nye puller, beslag, reling og rekker i syrefast
- nye vinduer i salong, akterkøye og teknisk rom
- ny manuell Lofrans ankervinsj Royal
- all utvendig teak lakkert i flere lag
- mastene malt i hvit
- ny autopilot raymarine ST7002, enda ikke montert
- ny log og ekko fra Silva
- ny GPS repeater fra Silva ( for tiden ikke koblet til noen GPS)
- ny wind fra Silva (behov for ny Mastenhet)
- ny kartplotter Standard horizont 155 C
Innvendig:
- all gammel innvendig kleding fjernet, GFK slippet og erstattet med ny skottbekledning i hvit pvc skinn imitat med 3 mm skum isolering
- all treverk inne inkludert teak gulv slippet og lakkert 4 - 7 ganger
- alle pyter/madrasser med helt nye trekk, ingen har sovet på dem
- Ny elektrisk anlegg: landstrømenhet fra Phillippi, batteri lader fra Sterling, 2 Effekta gel batterier å 200 Ah, BEP batteri manager, Phillippi automatsikringstavler ( hver forbruker har sitt eget kurs og sikring), nye lys i alle rom i LED (bortsett fra kartbordet), strømkonverter 12 V - 230 V(ikke tilkoblet)
- Ventilasjon av motorrommet gjennom to vifter
- båten har kanaler for varme i båten til alle rom, i tillegg eksos anlegg, men selve Eberspaecher varme elementet og kontrollenheten fungerer ikke og er derfor tatt ut
- BEP gasdetector
Jeg har i utgangspunktet restaurert båten med målet om å bruke den selv her i Norge. På grunn av endret livssituasjon selges den nå likevel. Båten er en perfekt nordsjøbåt for en familie med 2 barn eller som bobåt. Båten framstår som veldig pen og ren inn og utvendig. Det er en veldig stødig og sikker båt. Veldig gode løsninger og rominndeling, som utnytter båtens størrelse perfekt. I tillegg veldig praktisk med å ha et teknisk rom. Den type båt har vært på jordomseiling mange ganger.
Det har vist seg nylig at motoren (OM 636) har blitt skadet gjennom feil konservering. Det er usikker om det lønner seg å få den reparert. Prisen for båten er tilsvarende justert ned.
Båten er en internasjonal klassiker og kjøperen vil få likevel mye båt for pengene.
Følgende utstyr følger med ellers:
- ploganker (kjetting må kjøpes nytt)
- redningsflate 6 pers. (ny service nødvendig)
- ding Zodiac ( noe nedslitt)
- dingi outborder Suzuki 3 HK
- båtkrybber
- rullegenoa
- storseil ( noen rustflekker gjennom feil oppbevaring, men teknisk ok)
- mizzan seil (noen rustflekker gjennom feil oppbevaring, men teknisk ok)
- spinnaker
- radarreflektor
- windvane
Kjøperen står ansvarlig for å hente båten i Vingelen. Da jeg transporterte båten fra Levanger til Vingelen betalte jeg 17.000 kr. Jeg kan være behjelpelig med å kontakte en lokal transportfirma.
Utvendig:
- ny fleksiteak dekk
- nye puller, beslag, reling og rekker i syrefast
- nye vinduer i salong, akterkøye og teknisk rom
- ny manuell Lofrans ankervinsj Royal
- all utvendig teak lakkert i flere lag
- mastene malt i hvit
- ny autopilot raymarine ST7002, enda ikke montert
- ny log og ekko fra Silva
- ny GPS repeater fra Silva ( for tiden ikke koblet til noen GPS)
- ny wind fra Silva (behov for ny Mastenhet)
- ny kartplotter Standard horizont 155 C
Innvendig:
- all gammel innvendig kleding fjernet, GFK slippet og erstattet med ny skottbekledning i hvit pvc skinn imitat med 3 mm skum isolering
- all treverk inne inkludert teak gulv slippet og lakkert 4 - 7 ganger
- alle pyter/madrasser med helt nye trekk, ingen har sovet på dem
- Ny elektrisk anlegg: landstrømenhet fra Phillippi, batteri lader fra Sterling, 2 Effekta gel batterier å 200 Ah, BEP batteri manager, Phillippi automatsikringstavler ( hver forbruker har sitt eget kurs og sikring), nye lys i alle rom i LED (bortsett fra kartbordet), strømkonverter 12 V - 230 V(ikke tilkoblet)
- Ventilasjon av motorrommet gjennom to vifter
- båten har kanaler for varme i båten til alle rom, i tillegg eksos anlegg, men selve Eberspaecher varme elementet og kontrollenheten fungerer ikke og er derfor tatt ut
- BEP gasdetector
Jeg har i utgangspunktet restaurert båten med målet om å bruke den selv her i Norge. På grunn av endret livssituasjon selges den nå likevel. Båten er en perfekt nordsjøbåt for en familie med 2 barn eller som bobåt. Båten framstår som veldig pen og ren inn og utvendig. Det er en veldig stødig og sikker båt. Veldig gode løsninger og rominndeling, som utnytter båtens størrelse perfekt. I tillegg veldig praktisk med å ha et teknisk rom. Den type båt har vært på jordomseiling mange ganger.
Det har vist seg nylig at motoren (OM 636) har blitt skadet gjennom feil konservering. Det er usikker om det lønner seg å få den reparert. Prisen for båten er tilsvarende justert ned.
Båten er en internasjonal klassiker og kjøperen vil få likevel mye båt for pengene.
Følgende utstyr følger med ellers:
- ploganker (kjetting må kjøpes nytt)
- redningsflate 6 pers. (ny service nødvendig)
- ding Zodiac ( noe nedslitt)
- dingi outborder Suzuki 3 HK
- båtkrybber
- rullegenoa
- storseil ( noen rustflekker gjennom feil oppbevaring, men teknisk ok)
- mizzan seil (noen rustflekker gjennom feil oppbevaring, men teknisk ok)
- spinnaker
- radarreflektor
- windvane
Kjøperen står ansvarlig for å hente båten i Vingelen. Da jeg transporterte båten fra Levanger til Vingelen betalte jeg 17.000 kr. Jeg kan være behjelpelig med å kontakte en lokal transportfirma.
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Andre
- Modell
- Restaurert Westerly Conway ketch 36
- Modellår
- 1979
- Type
- Seilbåt/Motorseiler
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 42.0 hk
- Motorfabrikant
- Mercedes OM 636
- Type motor
- Innenbords
- Byggemateriale
- Glassfiber
- Vekt
- 7 000 kg
- Lengde i fot
- 36 fot
- Dybde
- 183 cm
- Bredde
- 341 cm
- Soveplasser
- 7
- Farge
- hvit
- Båtens beliggenhet
- Norge
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.