Bildegalleri
Hallberg Rassy 37
Hallberg-Rassy 37 - sjøsatt i 2007 - med mye utstyr
2006
37 fot
Innenbords
Ikke oppgitt
Pris
2 300 000 kr
PollenMaritime AS
Velkommen til PollenMaritime AS.
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretForsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Dette er en velbygd langferdsbåt med en veldig høy grad av komfort. Båten er derfor passende til lengre seilaser der men kan stue unna mye utstyr og proviant. Sentercockpiten er beskyttet av høye kanter, og den typiske vindruten foran cockpit gir ekstra beskyttelse og også bedre utsikt fremover i dårlig vær. Denne båten er utrustet med rulle storseil og rulle forseil med spiler, det er også mulighet for å føre et kutterseil foran masten og det følger med en genaker. Alt i alt er dette en vakker båt som da den var ny ble benyttet som demonstrasjons båt for Hallberg-Rassy. Siden det har det kun vært en eier. Ingen grunnstøtning er rapportert.
Båten er registrert i Skipsregisteret. Det er visning etter avtale med megler.
Båten er registrert i Skipsregisteret. Det er visning etter avtale med megler.
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Hallberg Rassy
- Modell
- 37
- Modellår
- 2006
- Type
- Seilbåt/Motorseiler
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 50.0 hk
- Motorfabrikant
- Yanmar 4JH4E
- Type motor
- Innenbords
- Byggemateriale
- Glassfiber
- Vekt
- 8 000 kg
- Lengde i fot
- 37 fot
- Lengde i cm
- 1 132 cm
- Dybde
- 190 cm
- Bredde
- 355 cm
- Farge
- Hvit med blå stripe.
- Båtens beliggenhet
- Norge
- Registreringsnummer
- LG2186
Utstyr
Utstyrsliste:
Seldén Rullemast der kontroll liner for inn og utrulling er ført tilbake til ytre navbord til en Lewmar 30 selvskjøtende vinsj.
Bomnedhaleren er også ført tilbake til ytre kartbord.
Teak dekk som er skrudd.
Nedgangsluker og ytre kartbord er lakkert.
Elektrisk ankervinsj i baugen med 40 meter kjetting i 8mm tykkelse. Ankeret er Delta på 20kg.
Dobble anker ruller i baugen for enten utlegging av 2 anker eller for også til bruk for baugspyd.
Breeze anker 15 kg som et 2. anker.
Diverse sikkerhetsutstyr som: hestesko bøye, radar-reflektor,
Sprayhood over vindskjerm.
Sprayhoodsforlengning.
Totalt 3 stk sjøkøyer med letrekk.
Autopilot er fra Raymarine, type 1 / ST7001G.
NMEA kabler trukket også til kartbordet inne.
Raymarine 2KW radar radom i masten.
Akterstaget er isolert.
Stereo med CD spiller.
Høytalere i salongen innvendig og ute i cockpit.
Tykk VHF-kabel trukket helt til mastetoppen.
VHF Raymarine 240 stasjoner både oppe og nede.
VHF høytaler innvendig ved kartbord og utvendig ved skyveluken.
230volt landstrøms-system med kabel, stikk-kontakter, og galvanisk skille transformator.
Solcellepanel.
Inverter.
Lader.
Batteriovervåkingssystem.
Nye batterier både for servie og start batterier.
Trykkvannsystem med utjevningstank.
Varmtvann.
Fotpumpe for sjøvann i pentry.
Dusj på bad innvendig og utvendig på hekken, begge med varmt og kaldt vann.
Elektrisk toalett.
Baugpropell.
3 bladet foldepropell.
Krengningsmåler.
Gass bluss og stekeovn.
Raymarine ST 60 logg, dybde og vind instrumenter.
Kran for løfting av påhengsmotor.
Designer: Germán Frers.
CE-kategori: A -ubegrenset.
Skroglengde: 11,32 m
Vannlinje lengde: 10,20m.
Bredde: 3,55
Dyptgående: 1,90m
Deplasement tom båt: ca 7,5 ton.
Kjølvekt 3,2 ton.
Kjøltype: Bly under et dypt kjølsvin.
Ståhøyde i salongen er: 1,92m.
Mastehøyde ca 16,75m uten antenner.
Diesel tank: 340 liter.
Ferskvann tank: 400 liter.
Oppgraderinger og utstyr fra senere tid:
Raymarine Hybridtouch eSeriesDet følger med en 4 delt vinter pressening.
Varmerør til vinter bruk.
Avfukter.
Belg er byttet ca 7 år siden.
En del 220V kabler er byttet i motorrom fordi varmeren ble overopphetet for mange år siden og gjorde motorrommet veldig varmt.
Elektrisk toalettsystem fra nyere tid.
Oppgradert til syrefaste solide bøyler til sprayhood.
Inverter 12V/1200a til 220Volt fra Victron.
Kutterstags anordning.
Kutterstagsfokk.
Storseil med vertikale spiler fra Seilmaker Iversen.
Forseil med spiler fra Seilmaker Iversen.
Trekk til forseil når det er heist.
Genaker
Epirb som nok må omprogrammeres av ny eier.
Service batterier er skiftet for 3 år siden. 450ah/12 V.
Start batteriet er skiftet for ett år siden. 75ah/12 V.
Spyleslange med trykkvann montert i ankerluken fremme.
Seldén Rullemast der kontroll liner for inn og utrulling er ført tilbake til ytre navbord til en Lewmar 30 selvskjøtende vinsj.
Bomnedhaleren er også ført tilbake til ytre kartbord.
Teak dekk som er skrudd.
Nedgangsluker og ytre kartbord er lakkert.
Elektrisk ankervinsj i baugen med 40 meter kjetting i 8mm tykkelse. Ankeret er Delta på 20kg.
Dobble anker ruller i baugen for enten utlegging av 2 anker eller for også til bruk for baugspyd.
Breeze anker 15 kg som et 2. anker.
Diverse sikkerhetsutstyr som: hestesko bøye, radar-reflektor,
Sprayhood over vindskjerm.
Sprayhoodsforlengning.
Totalt 3 stk sjøkøyer med letrekk.
Autopilot er fra Raymarine, type 1 / ST7001G.
NMEA kabler trukket også til kartbordet inne.
Raymarine 2KW radar radom i masten.
Akterstaget er isolert.
Stereo med CD spiller.
Høytalere i salongen innvendig og ute i cockpit.
Tykk VHF-kabel trukket helt til mastetoppen.
VHF Raymarine 240 stasjoner både oppe og nede.
VHF høytaler innvendig ved kartbord og utvendig ved skyveluken.
230volt landstrøms-system med kabel, stikk-kontakter, og galvanisk skille transformator.
Solcellepanel.
Inverter.
Lader.
Batteriovervåkingssystem.
Nye batterier både for servie og start batterier.
Trykkvannsystem med utjevningstank.
Varmtvann.
Fotpumpe for sjøvann i pentry.
Dusj på bad innvendig og utvendig på hekken, begge med varmt og kaldt vann.
Elektrisk toalett.
Baugpropell.
3 bladet foldepropell.
Krengningsmåler.
Gass bluss og stekeovn.
Raymarine ST 60 logg, dybde og vind instrumenter.
Kran for løfting av påhengsmotor.
Designer: Germán Frers.
CE-kategori: A -ubegrenset.
Skroglengde: 11,32 m
Vannlinje lengde: 10,20m.
Bredde: 3,55
Dyptgående: 1,90m
Deplasement tom båt: ca 7,5 ton.
Kjølvekt 3,2 ton.
Kjøltype: Bly under et dypt kjølsvin.
Ståhøyde i salongen er: 1,92m.
Mastehøyde ca 16,75m uten antenner.
Diesel tank: 340 liter.
Ferskvann tank: 400 liter.
Oppgraderinger og utstyr fra senere tid:
Raymarine Hybridtouch eSeriesDet følger med en 4 delt vinter pressening.
Varmerør til vinter bruk.
Avfukter.
Belg er byttet ca 7 år siden.
En del 220V kabler er byttet i motorrom fordi varmeren ble overopphetet for mange år siden og gjorde motorrommet veldig varmt.
Elektrisk toalettsystem fra nyere tid.
Oppgradert til syrefaste solide bøyler til sprayhood.
Inverter 12V/1200a til 220Volt fra Victron.
Kutterstags anordning.
Kutterstagsfokk.
Storseil med vertikale spiler fra Seilmaker Iversen.
Forseil med spiler fra Seilmaker Iversen.
Trekk til forseil når det er heist.
Genaker
Epirb som nok må omprogrammeres av ny eier.
Service batterier er skiftet for 3 år siden. 450ah/12 V.
Start batteriet er skiftet for ett år siden. 75ah/12 V.
Spyleslange med trykkvann montert i ankerluken fremme.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonseinformasjon
FINN-kode
371975650
Sist endret
7. januar 2025, 15:09
Referanse
HR37 Mjåt
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
1 550 000 kr
1 390 000 kr
2 300 000 kr
999 000 kr
1 175 000 kr
Hjellestad
Najad 361
975 000 kr
940 000 kr
Sandefjord
Delphia 37.3
2 550 000 kr
1 550 000 kr
Stavanger
Jeanneau Sun odyssey 42 DS
1 300 000 kr