Bildegalleri
Inaktiv
OCEA/MAG FRANCE 69 - CHANTIER NAVAL MOTORSAILER
1988
69 fot
Ikke oppgitt
Ikke oppgitt
Pris
3 900 000 kr
![Logo](https://images.finncdn.no/mmo/logo/object/459923122/iad_6073996488543870859ny-logo-finn.png)
Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretBeskrivelse
EN AV NORGES STØRSTE MOTORSEILERE S/Y TRAVELINE SELGES SVÆRT FORDELAKTIG!
Denne spesielle båten er kun produsert i ett eksemplar, one of a kind/one-of. Den kostet ny i sin tid 33 mill. Båten ble produsert av høyeste standard i Frankrike i 1988 men ble først ferdigstilt i 1992 etter at den ble forlenget akter, nylakkert og utstyrt med ny rigg m.m. Båten er målt til å være 76 fot etter forlengelsen men målebrevet er på 69 fot / 21 meter.
Nåværende eier kjøpte båten i 2004 og den ble importert til Norge året før. Norske avgifter betalt. Den ble påkostet 1,5 mill. før overtakelsen. Båten har i perioden 2005-2008 blitt påkostet 2,8 mill. og hadde da en salgspris på 10 mill. Båten er registrert i Skipsregisteret og selges fri for heftelser.
Båten er skikkelig bygget i solid aluminium og har en praktisk senkekjøl. Båten har 4 lugarer med hhv. 10 sengeplasser og 5 bad. Komplett bysse med alle fasiliteter. Meget romslig og fin planløsning med full ståhøyde hele veien uten å få klaustrofobi. Bruksmulighetene for en slik båt er mange. Alt fra type jorden rundt ekspedisjoner, gutta på tur, bobåt, charter eller ferie/turbåt for familien. Båten er helisolert med Divinycell fra fabrikk og fungerer ideelt som bobåt i kalde- og varme strøk. Dobbeltkrumme plater i skroget gjør skrogssiden finere og sterkere. Ser ut som glassfiber. Den er sprøytelakkert innvendig. Finnes ingen spor til tæring. Sikkerhetsmessig iforhold til brann e.l. så er aluminiumsbåt å foretrekke fremfor glassfiber. Med senkekjøl kommer du til over alt, den spretter også automatisk opp hvis du går på skjær. Det finnes ikke mange tilsvarende båter som kan sammenlignes hverken i Norge eller i utlandet forøvrig. Båten er komplett utstyrt og klar for nye eventyr. Se utstyrsliste og spesifikasjoner nedenfor.
Båten fremstår som pent holdt og i god teknisk stand uten nevneverdige feil eller mangler. Det er kun noe kosmetisk arbeid som er under bearbeiding, og som ny eier bør påberegne seg. Alt ettersom hvor nøye man er og i hvilken tilstand man ønsker og hva man skal bruke båten til. Båten er ikke ny, men tatt i betraktning til båtens alder så er båten i meget god stand. Seilgarderoben ble kontrollert og reparert av Fredrik Brodersen på Lyngør i 2006. Seilene er lite brukt etter det. Båten har vært på slipp hvert år.
Med to skikkelige V8-motorer gjør båten hele 15 knop. Motorene ble overhalt i 2002 og er i god stand. Dette er meget stillegående, drivstoffvennlige og uslitelige motorer. Ved en marsjfart på 10 knop er forbruket 16 l/t. En kan fint kjøre på en motor i samme fart med et forbruk på 12 l/t. Babord motor har gått 4.288 timer og styrbord motor har gått 5.701 timer. Den minste generatoren på 11KW har gått 3.500 timer og den store generatoren på 20KW har gått 1.500 timer.
Båten ligger i Asker og kan vises der etter avtale. Båtplass kan event. overtas eller leveres hvor som helst i landet. Hvis du synes prisen er for høy i forhold til hva du vil betale så er du velkommen til å gi ditt bud. Båten skal selges og alle seriøse bud vil bli vurdert.
Innbytte i mindre båt eller eiendom vurderes.
Undertegnede megler har fått i oppdrag å selge denne flotte båten. Vi ordner hele handelen på en trygg og profesjonell måte. Er du på jakt etter en annen type båt så kan vi hjelpe deg å finne din drømmebåt gjennom vårt nettverk. Har du en båt du vil selge? La oss finne en kjøper til den, basert på no cure - no pay. Vi jobber med kunder som har, eller etterspør Båter i Toppklasse!
Ta kontakt med Yachtmegleren Stian Sandlie på telefon 92467000 eller mail stian@yachtmegleren.no for mer informasjon.
YACHTmegleren AS
Leangbukta Maritime Senter
Leangbukta 31 – 1392 Vettre
www.yachtmegleren.no
Denne spesielle båten er kun produsert i ett eksemplar, one of a kind/one-of. Den kostet ny i sin tid 33 mill. Båten ble produsert av høyeste standard i Frankrike i 1988 men ble først ferdigstilt i 1992 etter at den ble forlenget akter, nylakkert og utstyrt med ny rigg m.m. Båten er målt til å være 76 fot etter forlengelsen men målebrevet er på 69 fot / 21 meter.
Nåværende eier kjøpte båten i 2004 og den ble importert til Norge året før. Norske avgifter betalt. Den ble påkostet 1,5 mill. før overtakelsen. Båten har i perioden 2005-2008 blitt påkostet 2,8 mill. og hadde da en salgspris på 10 mill. Båten er registrert i Skipsregisteret og selges fri for heftelser.
Båten er skikkelig bygget i solid aluminium og har en praktisk senkekjøl. Båten har 4 lugarer med hhv. 10 sengeplasser og 5 bad. Komplett bysse med alle fasiliteter. Meget romslig og fin planløsning med full ståhøyde hele veien uten å få klaustrofobi. Bruksmulighetene for en slik båt er mange. Alt fra type jorden rundt ekspedisjoner, gutta på tur, bobåt, charter eller ferie/turbåt for familien. Båten er helisolert med Divinycell fra fabrikk og fungerer ideelt som bobåt i kalde- og varme strøk. Dobbeltkrumme plater i skroget gjør skrogssiden finere og sterkere. Ser ut som glassfiber. Den er sprøytelakkert innvendig. Finnes ingen spor til tæring. Sikkerhetsmessig iforhold til brann e.l. så er aluminiumsbåt å foretrekke fremfor glassfiber. Med senkekjøl kommer du til over alt, den spretter også automatisk opp hvis du går på skjær. Det finnes ikke mange tilsvarende båter som kan sammenlignes hverken i Norge eller i utlandet forøvrig. Båten er komplett utstyrt og klar for nye eventyr. Se utstyrsliste og spesifikasjoner nedenfor.
Båten fremstår som pent holdt og i god teknisk stand uten nevneverdige feil eller mangler. Det er kun noe kosmetisk arbeid som er under bearbeiding, og som ny eier bør påberegne seg. Alt ettersom hvor nøye man er og i hvilken tilstand man ønsker og hva man skal bruke båten til. Båten er ikke ny, men tatt i betraktning til båtens alder så er båten i meget god stand. Seilgarderoben ble kontrollert og reparert av Fredrik Brodersen på Lyngør i 2006. Seilene er lite brukt etter det. Båten har vært på slipp hvert år.
Med to skikkelige V8-motorer gjør båten hele 15 knop. Motorene ble overhalt i 2002 og er i god stand. Dette er meget stillegående, drivstoffvennlige og uslitelige motorer. Ved en marsjfart på 10 knop er forbruket 16 l/t. En kan fint kjøre på en motor i samme fart med et forbruk på 12 l/t. Babord motor har gått 4.288 timer og styrbord motor har gått 5.701 timer. Den minste generatoren på 11KW har gått 3.500 timer og den store generatoren på 20KW har gått 1.500 timer.
Båten ligger i Asker og kan vises der etter avtale. Båtplass kan event. overtas eller leveres hvor som helst i landet. Hvis du synes prisen er for høy i forhold til hva du vil betale så er du velkommen til å gi ditt bud. Båten skal selges og alle seriøse bud vil bli vurdert.
Innbytte i mindre båt eller eiendom vurderes.
Undertegnede megler har fått i oppdrag å selge denne flotte båten. Vi ordner hele handelen på en trygg og profesjonell måte. Er du på jakt etter en annen type båt så kan vi hjelpe deg å finne din drømmebåt gjennom vårt nettverk. Har du en båt du vil selge? La oss finne en kjøper til den, basert på no cure - no pay. Vi jobber med kunder som har, eller etterspør Båter i Toppklasse!
Ta kontakt med Yachtmegleren Stian Sandlie på telefon 92467000 eller mail stian@yachtmegleren.no for mer informasjon.
YACHTmegleren AS
Leangbukta Maritime Senter
Leangbukta 31 – 1392 Vettre
www.yachtmegleren.no
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Andre
- Modellår
- 1988
- Type
- Yacht
- Drivstoff
- Diesel
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 660.0 hk
- Motorfabrikant
- Perkins 540V8 x 2
- Topphastighet
- 15 knop
- Byggemateriale
- Aluminium
- Vekt
- 33 000 kg
- Lengde i fot
- 69 fot
- Lengde i cm
- 2 100 cm
- Dybde
- 174 cm
- Bredde
- 571 cm
- Farge
- Blå
- Båtens beliggenhet
- Norge
- Registreringsnummer
- LMBA
Utstyr
Dimensions
LOA: 23.25 m
Beam: 5.71 m
LWL: 21.90 m
Minimum Draft: 1.74 m
Maximum Draft: 3.95 m
Displacement: 33000 kgs
Cruising Speed: 10 knots
Maximum Speed: 15 knots
Tanks
Fresh Water Tanks: (1500 l)
Fuel Tanks: (2x1500 + 1x3000 + 150 l. daytank w pump)
Main Characteristics
Aluminium 76 ft. sailing yacht, built by MAG/O.C.E.A. in France to a design of Michel Joubert.
Hull shape: Round bilged, strong build
Hull material: Aluminium
Superstr. Material: Aluminium
Decks: 6 mm angle aluminium, Teak covered
Year built: 1987/88, new rigg 1992 USA.
Hull plating: Topsides, 6 – 8 mm, bottom, 8 – 10 mm.
Keel plating: 20 mm
Length hull: 23,25 m, 76 ” Length water line: 21.90 m, 71'9" Height above waterline: 26.50m
Register tonnage: 48 tons
Displacement: 33 tons
Machinery
2 x Perkins 330 hp diesel main engines, engine model 540V8. Gearbox: TD 506 Cruising speed: 10 knots (for motor) Maximum speed: 15 knots (for motor) Maximum range: ca 2800 Nautical miles (for motor) Fuel capacity: 6000 liter + 150 liter. Water tank: 1500 liter Holding tanks: 1 grey water/septic, 1 grey water. Electrical systems: 24V DC system/220/230V , charger 100 AH, charger/ inverter 75 AH, 3000 W 220v, generator 11 kva (1500 rpm), generator 20 kva (1500 rpm), Service batteries GEL new 2005 770 AH, start batteries 200 AH. Shore power. High quality on the electrical system. Installations: Kabola heating, Aircondition/warm pump by seawater, Hydraulic system for winches. Special sailing propellers. Electrical and manual bilge pumps.
Accommodation
Sleeps 8 guests in 3 cabins, i.e. 1 with three single beds, 1 cabin with twin and one single bed, 1 cabin with twin beds. Crew accommodation for 2 persons in 1 cabin. 5 toilets, 3 showers.
Galley & Laundry Equipment
Washing machine, oven, cooker, refrigerator, freezer, microwave, dishwasher, icemaker, coffee-machine, Stereo, TV, DVD.
Rigging and Sails
Aluminium mast and boom from Marechal, stainless steel wire rigging, 2 Navtec hydraulic adjusters for mast, Navtec hydraulic boomvang (hydraulics completely serviced 2008), Seafurl Hood hydraulic headsail furlers, 2 Lewmar hydraulic winches model 3000, 2 smaller Lewmar hydr. winches, 4 manual winches.
Sails (1990): mainsail, small genoa, trisail, spinnaker.
Communication & Navigation Equipment
Simrad nav: autopilot, VHF with repeater, GPS/ chart plotter/radar with repeater, log/sailing/wind instruments with repeaters, echosounder, GPS antenna for PC.
Furuno nav: radar, weatherfax, navtex, echosounder. Sailor Satelite telephone, SSB, Magnete compass, AIS.
Deck Equipment
2 hydraulic anchor winches in bow, one with ca 80 m chain and the other with 10 m chain and ca 100 m rope, 1 hydraulic anchor winch astern ca 50 m chain, 3 anchors, Hydraulic boat crane. Deck lights and light for the sail. Electrical sun sail on aft deck.
Safety & Security Equipment
Zodiac Liferaft for 10 persons, some other safety equipment.
Dykkekompressor, liten rib+++
LOA: 23.25 m
Beam: 5.71 m
LWL: 21.90 m
Minimum Draft: 1.74 m
Maximum Draft: 3.95 m
Displacement: 33000 kgs
Cruising Speed: 10 knots
Maximum Speed: 15 knots
Tanks
Fresh Water Tanks: (1500 l)
Fuel Tanks: (2x1500 + 1x3000 + 150 l. daytank w pump)
Main Characteristics
Aluminium 76 ft. sailing yacht, built by MAG/O.C.E.A. in France to a design of Michel Joubert.
Hull shape: Round bilged, strong build
Hull material: Aluminium
Superstr. Material: Aluminium
Decks: 6 mm angle aluminium, Teak covered
Year built: 1987/88, new rigg 1992 USA.
Hull plating: Topsides, 6 – 8 mm, bottom, 8 – 10 mm.
Keel plating: 20 mm
Length hull: 23,25 m, 76 ” Length water line: 21.90 m, 71'9" Height above waterline: 26.50m
Register tonnage: 48 tons
Displacement: 33 tons
Machinery
2 x Perkins 330 hp diesel main engines, engine model 540V8. Gearbox: TD 506 Cruising speed: 10 knots (for motor) Maximum speed: 15 knots (for motor) Maximum range: ca 2800 Nautical miles (for motor) Fuel capacity: 6000 liter + 150 liter. Water tank: 1500 liter Holding tanks: 1 grey water/septic, 1 grey water. Electrical systems: 24V DC system/220/230V , charger 100 AH, charger/ inverter 75 AH, 3000 W 220v, generator 11 kva (1500 rpm), generator 20 kva (1500 rpm), Service batteries GEL new 2005 770 AH, start batteries 200 AH. Shore power. High quality on the electrical system. Installations: Kabola heating, Aircondition/warm pump by seawater, Hydraulic system for winches. Special sailing propellers. Electrical and manual bilge pumps.
Accommodation
Sleeps 8 guests in 3 cabins, i.e. 1 with three single beds, 1 cabin with twin and one single bed, 1 cabin with twin beds. Crew accommodation for 2 persons in 1 cabin. 5 toilets, 3 showers.
Galley & Laundry Equipment
Washing machine, oven, cooker, refrigerator, freezer, microwave, dishwasher, icemaker, coffee-machine, Stereo, TV, DVD.
Rigging and Sails
Aluminium mast and boom from Marechal, stainless steel wire rigging, 2 Navtec hydraulic adjusters for mast, Navtec hydraulic boomvang (hydraulics completely serviced 2008), Seafurl Hood hydraulic headsail furlers, 2 Lewmar hydraulic winches model 3000, 2 smaller Lewmar hydr. winches, 4 manual winches.
Sails (1990): mainsail, small genoa, trisail, spinnaker.
Communication & Navigation Equipment
Simrad nav: autopilot, VHF with repeater, GPS/ chart plotter/radar with repeater, log/sailing/wind instruments with repeaters, echosounder, GPS antenna for PC.
Furuno nav: radar, weatherfax, navtex, echosounder. Sailor Satelite telephone, SSB, Magnete compass, AIS.
Deck Equipment
2 hydraulic anchor winches in bow, one with ca 80 m chain and the other with 10 m chain and ca 100 m rope, 1 hydraulic anchor winch astern ca 50 m chain, 3 anchors, Hydraulic boat crane. Deck lights and light for the sail. Electrical sun sail on aft deck.
Safety & Security Equipment
Zodiac Liferaft for 10 persons, some other safety equipment.
Dykkekompressor, liten rib+++
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonseinformasjon
FINN-kode
54023369
Sist endret
6. juli 2017, 14:32
Referanse
TRAVELINE
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.