Honda CR-V med sengeplasser
Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
- Honda CR-V fra 2007. Kan brukes som vanlig privatbil, eller som bobil med plass for to
I år har vi hatt en fantastisk to måneders rundtur i sør-Frankrike, Baskerland mv. Innredningen som gir sengeplass for to med feriebagasje skjult under sengen. Innredningen kan enkelt tas ut, og vips er bilen vanlig fem-seter igjen. En elegant koffert, i merket Longchamp, passer under sengen i midten, og følger med (se bilder).
Som "minicamper" kan størrelsen sammenlignes med et fjelltelt. Vi kan ligge på albuen uten at takhøyden generer. Taket er videre lunt og alltid tørt, og en gardin i taket kan åpnes, slik at du kan beundre stjernehimmelen mens du sover. Blir en kald kan en starte motoren og bilen blir raskt varm. Bredden er generøs i forhold til et 2-manns telt.
En markise som gir skygge, og beskytter mot regn har vi laget og den følger med.
4-hjulstrekk, god bakkeklaring og hengerfeste kan komme godt med.
Etter denne ferien er vi tilbake på båt, så vi har ikke lenger behov for "mini-campingbil" så den er til salgs. Vi bor i Oslo sentrum så vi er normalt uten bil, ellers ville vi ha beholdt bilen. Prisantydning er kr 65.000, og vi er åpne for bud. Prisen inkluderer en rustbehandling. Bilen er så vidt vi kan se fortsatt god i forhold til rust men vi anbefaler å komme rusten i forkjøpet med behandling i løpet av sommeren/høsten. Bilen har noen riper. Vi har sett overflaterust et sted. Høyre sidespeil har fått en trøkk, men justering fungerer helt fint. Interiøret er helt men bærer preg av bilens alder. EU-godkjent til sept 2025.
Vi har selv lagd camping-innredningen. Vi valgte å ikke lage kjøkken. Vi har spist kald mat i bilen og varmt på restauranter. En liten elektrisk kjøleboks (ca. 18 ltr) følger med. Når det gjelder toalett hadde vi en god bøtte med lokk som "nød-do" Denne fikk vi aldri bruk for, men det var viktig med vissheten om at det fantes en løsning, om det ble bruk for det. Denne bøtta kan følge med. Ellers er det plass til Porta-potti toalett (som ikke medfølger).
Madrassen er 133 cm bred. Lengden på madrassen er 183 cm når forsetene er trukket noe fram (og så forlenges senge-bunnen tilsvarende). Er du høyere, kan du trekke forsetet ytterligere fram. En del av dette opplegget er at en kan fjerne nakkestøttene og legge ei god pute på ryggen av forsetet. Dette gir ytterligere lengde. Høyde fra madrass opp til taket er fra 62 cm, 68 under glasstaket. Vi opplevde at det er grei soveplass. Vi sov bedre på madrassen fra IKEA enn vi hadde ventet. Å komme inn i senga via sidedørene ble en vanesak, også for oss i 60-70 åra. Myggnetting til å strekke over åpne vinduer i bakdørene, følger med.
I vinåkrene oppleves det trygt og usjenert å overnatte i bilen. Vi har ellers bodd ved stranda, i skogen, på campingplasser, campinghytter og leid hus. Selv om elektriske biler brer seg i Europa, var det fortsatt mer praktisk med fossil-bil der vi var. Vi valgte manuelt gir for mindre risiko for dyre reparasjoner.
Den kraftige diesel-motoren kan gi god økonomi. Vi målte ned i 0,6 liter/mil på motorvei i 90 km/t. Bilen er meget behagelig å kjøre og Honda har et meget godt rykte for driftssikkerhet, og varighet se videoer:
https://www.youtube.com/watch?v=TdAt_C-vCsk
https://www.youtube.com/watch?v=ijgMt5jkoNQ
Alt har fungerte helt fint på de 12 tusen km vi har hatt bilen. Ingen varsellys på tekniske ting. Det er mulig at disse Hondaene har regregisterkjede, vi har ikke sjekket det.
Bilen er grei å parkere. All feriebagasjen er skjult og det bør redusere faren for tyveri.
Airkondisjonen virker, men er litt svak. Kanskje en enkel sak å fikse, men vi har ikke hatt behov for det. Selv på vår tur i Sør-Europa har det gått greit å lufte ved å åpne vinduene.
På vår tur har vi manglet markise som gir et tørt felt utenfor bilen, slik mange bobiler har. Vi har nå laget en forenklet markise som vil dekke 2 x 2 meter, og følger med.
Som nevnt har bilen fungert perfekt for oss, men vi kan som privatpersoner ikke gi noen form for garanti, så bilen selges som den er. Bilen har noen riper og "aldersrynker", se bilder. I Sør Europa tenkte vi dette var fint i forhold til å være anonyme. Noe vedlikehold må påregnes. Også seter og innredning står i forhold til mange års bruk. Men på skauen var det helt greit at den ikke var så strøken.
Pensjonist Jens Erik Østenby svarer på spørsmål på tlf 455 05 556 og bilen kan etter avtale sees i Oslo sentrum.
Maler for sengeløsning:
Har du allerede har Honda som du kunne ønske å modifisere, fortvil ikke, vi vil lage maler og forklaring for den som ønsker å gjøre dette selv. Vi tar kroner 1.500 pr mal-sett.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 63 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Salgsform
- Til salgs
- Type bobil
- Camper
- Chassistype
- SUV
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 140 Hk
- Sylindervolum
- 2,2 l
- Reg. sitteplasser
- 5
- Soveplasser
- 2
- Antall eiere
- 4
- Lengde
- 453 cm
- Bredde
- 182 cm
- Totalvekt
- 1 550 kg
- Egenvekt
- 1 550 kg
- Nyttelast
- 0 kg
- Bobilen står i
- Norge
- Reg.nr.
- BR50280
- 1. gang registrert
- 22.06.2007
- Tilstandsrapport
- Nei
- Tilstand
- Brukt
- Type seng
- Dobbeltseng
Utstyr
- Airbag fører
- Airbag passasjer
- Cruisekontroll
- Elektriske speil
- Elektriske vinduer
- Hengerfeste
- Kjøleskap
- Radio/CD
- Røykfri
- Sentrallås
- Takgrind/stige
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.