Bildegalleri
Inaktiv
Citroen Berlingo Electrique
Elektrisk, 5 seter.
2002
85 000 km
Manuell
El
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på EL11158Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Tjenester fra
Beskrivelse
"Elmer" søker ny eier! Etter noen års tjeneste som garasje innser jeg at den nok bør gis videre til en mer verdig ildsjel. Bilen ville plutselig ikke ta til seg strøm og har stått stille siden. Annet enn et par turer mellom innkjørselen og gata, godt hjulpet av mannskraft etter at batteriene var selvutladet.
Problemet kan være lett eller vanskelig å fikse, ifølge eksperter. Men siden vi bruker lite bil, og har hatt andre alternativer, har motivasjonen for å fikse det vært for lav. Feilsøking av meg selv har så langt ikke gitt noen opplagt løsning. Detaljer kan jeg gi evt interesserte.
Det er synd, ettersom den bilen sett bort fra sine begrensninger, er gøy å kjøre. Fantastisk romslig - 5 personer, to sykler og en ukes matvarer får plass. Da må man riktignok ha en tube tålmodighetskrem klar i tilfelle man kommer over en motbakke.
Bilen tar seg også forbløffende godt ut - utvendig. En liten bulk bak og et merke i panseret er stort sett alt. Karosseriet så godt som rustfritt. Innvendig bærer den preg av å være ombygd fra varebil - godkjent vel å merke, og tar seg ikke ut i måneskinn. Sotede ruter hindrer heldigvis plagsomt innsyn.
Rekkevidde? Bilen har under gode forhold kjørt over 100 km på en lading. Ikke dårlig når fabrikken bare lover 75! Og det på over 10 år gamle batterier! Alle bortsett fra ett av 27 er originale. Bilen har NiCad-batterier, og skal ikke ta skade av å stå utladet, i motsetning til lithium.
Noen øvrige bemerkninger:
- Servoen mener jeg ikke virket. Går greit uten. Jeg er litt usikker på webastoen. Ble ikke brukt det siste året ettersom jeg mistenkte en lekkasje i bensintanken.
- Medfølgende utstyr er takstativ, slepetau (brukt), elektrisk kupevarmer, sommerdekk på alufelg (felgene er litt ripete, og dekkene litt gamle, men de påmonterte piggfrie vinterdekkene har godt med mønster). Det følger også med en ekstra pakke med 6 batterier - overhalt av landets kanskje største ekspert.
- Ja, Elmer har glatt oversett EU-kontrollen. Vet ikke om noen kjente problemer. (Det er såvidt meg bekjent ikke et krav at den skal kunne kjøre.)
- Lading foregår på vanlig kontakt, 16 A. 90 % batteri på ca 7,5 timer.
Ny eier bør være nevenyttig, eller bo i nærheten av noen som er det.
Problemet kan være lett eller vanskelig å fikse, ifølge eksperter. Men siden vi bruker lite bil, og har hatt andre alternativer, har motivasjonen for å fikse det vært for lav. Feilsøking av meg selv har så langt ikke gitt noen opplagt løsning. Detaljer kan jeg gi evt interesserte.
Det er synd, ettersom den bilen sett bort fra sine begrensninger, er gøy å kjøre. Fantastisk romslig - 5 personer, to sykler og en ukes matvarer får plass. Da må man riktignok ha en tube tålmodighetskrem klar i tilfelle man kommer over en motbakke.
Bilen tar seg også forbløffende godt ut - utvendig. En liten bulk bak og et merke i panseret er stort sett alt. Karosseriet så godt som rustfritt. Innvendig bærer den preg av å være ombygd fra varebil - godkjent vel å merke, og tar seg ikke ut i måneskinn. Sotede ruter hindrer heldigvis plagsomt innsyn.
Rekkevidde? Bilen har under gode forhold kjørt over 100 km på en lading. Ikke dårlig når fabrikken bare lover 75! Og det på over 10 år gamle batterier! Alle bortsett fra ett av 27 er originale. Bilen har NiCad-batterier, og skal ikke ta skade av å stå utladet, i motsetning til lithium.
Noen øvrige bemerkninger:
- Servoen mener jeg ikke virket. Går greit uten. Jeg er litt usikker på webastoen. Ble ikke brukt det siste året ettersom jeg mistenkte en lekkasje i bensintanken.
- Medfølgende utstyr er takstativ, slepetau (brukt), elektrisk kupevarmer, sommerdekk på alufelg (felgene er litt ripete, og dekkene litt gamle, men de påmonterte piggfrie vinterdekkene har godt med mønster). Det følger også med en ekstra pakke med 6 batterier - overhalt av landets kanskje største ekspert.
- Ja, Elmer har glatt oversett EU-kontrollen. Vet ikke om noen kjente problemer. (Det er såvidt meg bekjent ikke et krav at den skal kunne kjøre.)
- Lading foregår på vanlig kontakt, 16 A. 90 % batteri på ca 7,5 timer.
Ny eier bør være nevenyttig, eller bo i nærheten av noen som er det.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Citroen
- Modell
- Berlingo Electrique
- Modellår
- 2002
- Karosseri
- Flerbruksbil
- Drivstoff
- El
- Effekt
- 75 hk
- Kilometerstand
- 85 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Girkassebetegnelse
- 2 gir, forover og bakover
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Vekt
- 1 455 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 4
- Størrelse på bagasjerom
- 550 l
- Farge
- Hvit
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- EL11158
- Chassis nr. (VIN)
- VF7MHZABZ65785334
- 1. gang registrert
- 22.9.2003
- Eiere
- 6
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Kupevarmer
- Lasteholdere/skistativ
- Lettmet. felg sommer
- Sommerhjul
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.