Bildegalleri
Inaktiv
BMW M3
RB26DETT GODKJENT. Innbytte.
1987
170 000 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på NE76494Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Innbytte er aktuelt - åpen for forslag.
Prisen er 750.000,- eventuelt seriøse bud.
Jeg kjøpte bilen med S14 motor. Bygde om til S50B32 og deretter RB26. Bilen har kostet svimlende summer. Karosseri er ikke modifisert for denne ombyggingen, og kan settes tilbake til original om ønskelig.
Karosseri: Original E30 M3 produsert i Desember 1986. Evolution/Cecotto/Ravaglia frontleppe med Sport Evo splitter i carbon. Sport Evo carbon flap på ikke Sport Evo vinge. Carbon DTM speil (originale følger med). Mørke Hella lykter. Startec baklamper. Tonede ruter. Custom blåfarge. Diverse klistermerker fra sponsorer. Monovisker.
Motor: 91 mod RB26DETT fra R32 GTR.
- Balansert veiv, vektjusterte råder og stempel. Stempelkrone er maskinert for å få mer klaring til cylindervegger. Honede cylindrer og decket blokk. Ring gap tilpasset etter bruksområde og effekt - originale Nissan ringer. NISMO råde og veivlager med riktig oljeklaring. Supertech Racing spline gir for oljepumpe som er flow preppet og av merket JUN Machineshop. Oljereturgalleri er borret opp for å matche toppakning og at oljen skal renne lettere ned i bunn. 1.2mm oljerestriktor. ATI Superdampr 1000hk vibrasjonsdemper. Nismo svinghjul som er balansert sammen med Competition Clutches steg 3 clutch.
JE Proseal toppakning strammet til med ARP studs.
Topp har hatt full gjennomgang med nye tetninger. Oljereturgalleri er også borret opp her, og det er laget grad på hullet slik at oljen skal entre enklere.
Oil"drain" i bakkant av topp til over oljenivå (retur fra bakerste turbo).
6Boost grenrør med pulse spilt. Borg Warner EFR turbo med T4 twin scroll (ny våren 2018).
AN koblinger på alt av slanger som har med olje og vann for turbo å gjøre.
HKS Type R oljefilterflytter med thermostatstyrt oljekjølekrets. 13 raders oljekjøler. Mishimoto radiator. Kina intercooler (kjølte bedre og flowet likt som Mishimoto sin intercooler). Egen frame rail kjøler for vannet som går til turbo.
3.5" håndlaget downpipe som går over i 2x2.25" i rustfritt med V-båndsklemmer og flexirør. Bakpotte med integrert elektronisk spjeld som kan reguleres med fjernkontroll. Nye moderne Bosch Motorsport dyser for bedre kjørbarhet.
MAXX Ecu datasprut som er mappet helt sinnsykt bra av RS Tuning i Bergen. Denne bilen er mappet for rundt 35.000kr for å få den så kjørbar. Feriepakket bil med passasjer går på rundt 1 liter på milen.
Drivverk: RB25 GTS-T kasse fra R33. 5 trinns. Custom mellomaksling som er balansert og overhalt av Powertrain. Original 188 diff med OS Giken SuperLock LSD 1.5way innmat og 3.64 utveksling. Nye SKF stikkakslinger, følger med 1 ekstra siden bilen har en tendens til å bruke litt av dem. Motorsport Hardware bulletnose studs med kaldsmidde titaniumsmuttrer.
Understell: Intrax 1K2 ARC coilovers med black titan coating. Forsterket front travers rundt indre bærekule, på stab stag innfestninger og motorfeste innfestninger. Treehouse Racing eyeball bakre bærearmsforinger. Bakstilling har fått innsveiset justering på camber og spissing. Forsterkninger på bærearmer, til nedre demperinnfestning og på diff innfestning på travers. Alt av foringer er i plastikk fra Millway Motorsport. Studs i diff for enkel inn-og utmontering. (Man må ta ut diff for å få av mellomaksling). Motorsport24 ackermann armer med nøytral vinkel. Z3 tannstang (2.7 runder lock2lock). Aluminiums foring på rattaksel. Elektronisk servopumpe fra Citroën Saxo.
Bremser: Wilwood hengende pedalboks med bremsevæske i motorrom. Porsche 996 C2 kalipere med Performance Friction 11 Compound klosser (race). Performance Friction V3 324x28mm skive til E46M3 foran. Bak sitter det E36M3 bremser på Zimmermann OEM skiver med Performance Friction 11 Compound klosser. Goodridge stålomspunnede bremseslanger. Performance Friction bremsevæske (byttet i mai 2018). Wilwood hydraulisk håndbrekk modifisert til å passe original spak.
Interiør: Flocket dashbord. Recaro Pole Position ABE stoler på E30 understell. Omsydde skinn dørsider og bakre dørsider. Carbon plater med lydisolering der baksetet har vært og på hattehylle. Sport Evolution ratt. Sport Evolution girkule med spesiallaget merke med Nissan skift mønster. Alcantara gir og håndbrekk belg.
Dekk og felg: Work Meistser S1 3p 8.5x18 ET10 foran og 9x18 ET 18 bak med Kumho Ecsta dekk. 215/35 og 245/35. TSW Brooklands 8x17 ET20 med 215/45-17 Yokohama Advan 048R slicks til bane.
Prisen er 750.000,- eventuelt seriøse bud.
Jeg kjøpte bilen med S14 motor. Bygde om til S50B32 og deretter RB26. Bilen har kostet svimlende summer. Karosseri er ikke modifisert for denne ombyggingen, og kan settes tilbake til original om ønskelig.
Karosseri: Original E30 M3 produsert i Desember 1986. Evolution/Cecotto/Ravaglia frontleppe med Sport Evo splitter i carbon. Sport Evo carbon flap på ikke Sport Evo vinge. Carbon DTM speil (originale følger med). Mørke Hella lykter. Startec baklamper. Tonede ruter. Custom blåfarge. Diverse klistermerker fra sponsorer. Monovisker.
Motor: 91 mod RB26DETT fra R32 GTR.
- Balansert veiv, vektjusterte råder og stempel. Stempelkrone er maskinert for å få mer klaring til cylindervegger. Honede cylindrer og decket blokk. Ring gap tilpasset etter bruksområde og effekt - originale Nissan ringer. NISMO råde og veivlager med riktig oljeklaring. Supertech Racing spline gir for oljepumpe som er flow preppet og av merket JUN Machineshop. Oljereturgalleri er borret opp for å matche toppakning og at oljen skal renne lettere ned i bunn. 1.2mm oljerestriktor. ATI Superdampr 1000hk vibrasjonsdemper. Nismo svinghjul som er balansert sammen med Competition Clutches steg 3 clutch.
JE Proseal toppakning strammet til med ARP studs.
Topp har hatt full gjennomgang med nye tetninger. Oljereturgalleri er også borret opp her, og det er laget grad på hullet slik at oljen skal entre enklere.
Oil"drain" i bakkant av topp til over oljenivå (retur fra bakerste turbo).
6Boost grenrør med pulse spilt. Borg Warner EFR turbo med T4 twin scroll (ny våren 2018).
AN koblinger på alt av slanger som har med olje og vann for turbo å gjøre.
HKS Type R oljefilterflytter med thermostatstyrt oljekjølekrets. 13 raders oljekjøler. Mishimoto radiator. Kina intercooler (kjølte bedre og flowet likt som Mishimoto sin intercooler). Egen frame rail kjøler for vannet som går til turbo.
3.5" håndlaget downpipe som går over i 2x2.25" i rustfritt med V-båndsklemmer og flexirør. Bakpotte med integrert elektronisk spjeld som kan reguleres med fjernkontroll. Nye moderne Bosch Motorsport dyser for bedre kjørbarhet.
MAXX Ecu datasprut som er mappet helt sinnsykt bra av RS Tuning i Bergen. Denne bilen er mappet for rundt 35.000kr for å få den så kjørbar. Feriepakket bil med passasjer går på rundt 1 liter på milen.
Drivverk: RB25 GTS-T kasse fra R33. 5 trinns. Custom mellomaksling som er balansert og overhalt av Powertrain. Original 188 diff med OS Giken SuperLock LSD 1.5way innmat og 3.64 utveksling. Nye SKF stikkakslinger, følger med 1 ekstra siden bilen har en tendens til å bruke litt av dem. Motorsport Hardware bulletnose studs med kaldsmidde titaniumsmuttrer.
Understell: Intrax 1K2 ARC coilovers med black titan coating. Forsterket front travers rundt indre bærekule, på stab stag innfestninger og motorfeste innfestninger. Treehouse Racing eyeball bakre bærearmsforinger. Bakstilling har fått innsveiset justering på camber og spissing. Forsterkninger på bærearmer, til nedre demperinnfestning og på diff innfestning på travers. Alt av foringer er i plastikk fra Millway Motorsport. Studs i diff for enkel inn-og utmontering. (Man må ta ut diff for å få av mellomaksling). Motorsport24 ackermann armer med nøytral vinkel. Z3 tannstang (2.7 runder lock2lock). Aluminiums foring på rattaksel. Elektronisk servopumpe fra Citroën Saxo.
Bremser: Wilwood hengende pedalboks med bremsevæske i motorrom. Porsche 996 C2 kalipere med Performance Friction 11 Compound klosser (race). Performance Friction V3 324x28mm skive til E46M3 foran. Bak sitter det E36M3 bremser på Zimmermann OEM skiver med Performance Friction 11 Compound klosser. Goodridge stålomspunnede bremseslanger. Performance Friction bremsevæske (byttet i mai 2018). Wilwood hydraulisk håndbrekk modifisert til å passe original spak.
Interiør: Flocket dashbord. Recaro Pole Position ABE stoler på E30 understell. Omsydde skinn dørsider og bakre dørsider. Carbon plater med lydisolering der baksetet har vært og på hattehylle. Sport Evolution ratt. Sport Evolution girkule med spesiallaget merke med Nissan skift mønster. Alcantara gir og håndbrekk belg.
Dekk og felg: Work Meistser S1 3p 8.5x18 ET10 foran og 9x18 ET 18 bak med Kumho Ecsta dekk. 215/35 og 245/35. TSW Brooklands 8x17 ET20 med 215/45-17 Yokohama Advan 048R slicks til bane.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 594 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 750 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- M3
- Modellår
- 1987
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 305 hk
- Slagvolum
- 2,6 l
- Kilometerstand
- 170 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Girkassebetegnelse
- 5 trinns RB25
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 280 kg
- Seter
- 2
- Dører
- 2
- Farge
- Blå
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- NE76494
- Chassis nr. (VIN)
- WBSAK010700843781
- 1. gang registrert
- 7.6.1998
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Bluetooth
- CD-spiller
- Diff.sperre
- Metallic lakk
- Servostyring
- Seter i delskinn
- Soltak/glasstak
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
5131 NyborgLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
250 000 kr


350 000 kr
Kopervik
BMW M3
233 166 kr
624 900 kr


349 999 kr


279 000 kr


589 999 kr


349 000 kr


201 845 kr
Nærbø
Audi S6 S6 MTM ++
259 000 kr