Bildegalleri
SOLGT
Nissan Leaf
40kWh Launch Edition
2018
13 783 km
Automat
Elektrisitet
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på EK84682Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Elbillivet har kommet til et nytt kapittel og den flotte og meget driftsikre ny-Leaf'en vår, i utgave "Launch Edition", skal selges.
Den har vært en fryd å eie og vi har blitt svært positivt overrasket over Leaf. Blant annet har den transportert familien vår (på fem!) 2500km på sommerferie til Lofoten uten det minste problem. Da hadde vi med feriebagasje for alle 5, i tillegg hadde vi lavvo, soveposer og liggeunderlag. Dette var mulig takket være det romslige bagasjerommet (435liter), og at bilen er godkjent for taklast. Med Thule Pacific 700 takboks har man ca 20 kg nyttelast.
Forbruk og daglig bruk:
Bilen er meget behagelig, lettkjørt og pålitelig.
Familien har vært 100% elbilister i 10 år, og har etterhvert fått meget god erfaring på området.
Forbruket er meget bra syns jeg. Transportetappene på 1000km ble kjørt med stappfull bil og takboks. På vei nord ble forbruket 171Wh/km, mens det på vei sør var 162Wh/km. Kjørte nylig 300km, Trondheim-Frøya-Trondheim med 0 grader ute og 20 grader inne og endte opp på 162Wh/km.
I praksis vil jeg si at de fleste skal greie 200km på vinteren og 260km om sommeren med denne bilen.
Jeg bruker ikke e-Pedal-funksjonen særlig, spesielt ikke på langkjøring, da den vil øke forbruket. Dog er den kjekk i bykjøring/småkjøring, men det er litt smak og behag.
Lading:
Bilen lades med type2 ladeplugg. Det følger med vanlig "reiselader" for tilkobling mot vanlig husholdningskontakt (Schuko). Det gir normalt ca 2kW ladeeffekt og en ladetid fra 0-100 på 18 timer. Jeg anbefaler alle å investere i et fast opplegg for lading, dette gir best brann- og el-sikkerhet, samt at man får kortere ladetid.
Det følger også med Type2-til-type2-kabel som kan brukes på ladebokser, offentlige ladere og kommersielle ladere (Fortum/Grønn Kontakt).
Om man lader via en ladeboks med 32A sikring, vil bilen lades med ca 6kW effekt og bruke ca 6 timer på en fullading.
For hurtiglading (Fortum / Grønn Kontakt / BKK / Circle K) benytter bilen Chademo-kontakt. Det gir en ladeeffekt opp til ca 45kW. På langtur vil det da ta ca 50-60 minutter å lade fra 0-92%. Det naturlige er at ladefarten går ned etterhvert som batteriet lades, så det er aldri noe poeng å hurtiglade over ca 90%.
Vil også nevne at ladetiden øker ytterligere om man skal hurtiglade mer enn én gang per dag, dvs på turer over 400km. Da vil ladeeffekten kun ligge på fra 15-20kW. Det er dette som omtales som "rapidgate". For meg (og de aller fleste andre) har dette ingen praktisk betydning, men det er greit å være kjent med.
Vedlikehold:
Jeg vil karakterisere meg som entusiast når det kommer til vask av bil.
Bilen er kun håndvasket etter best practice (to bøtter med skittrist og vaskevott). I hovedsak har jeg benyttet skumkanon og høyttrykk, det for å påføre lakken minst mulig berøring. I høst utførte jeg full maskinpolering med lakkrens, og la et beskyttende topplag med Autoglym UHD Wax.
Bilen har ikke vært inne til service (den er kun 9 mnd gammel, men nevner at Nissan krever service etter 1 år for å opprettholde garanti).
Det eneste som er gjort av reparasjoner er bytte av frontradar (de aller fleste nye Leaf hadde samme feil på radar), etter byttet har alt vært i sin skjønneste orden.
Utstyr og teknikk:
Bilen ble kjøpt ny hos Nissan-forhandler Trio Bil (på Stjørdal / Trøndelag) i april 2018 og er således en "norsk" utgave.
Den er en lanseringsmodell som Nissan har kalt "Launch Edition".
Utstyrsmessig tilsvarer det topputgaven "Tekna", bortsett fra at setene er i stoff og at den ikke har Bose sub i bagasjerommet. Bilen har metallic lakk, noe som må kjøpes som tillegg på Tekna.
De funksjonene jeg setter mest pris på er:
- Stort bagasjerom
- Gjeldende fartsgrense vises alltid i instrumentpanelet, leses av kamera
- Rattvarme
- Setevarme både foran og i baksetet
- 360-kamera og bra ryggekamera
- ProPilot, adaptiv cruice control som følger med trafikk og som også assisterer rattet (blir mer avslappet i skuldre/nakke ved kjøring på motorvei)
- Varsel/korreksjon om man kommer over kantlinja.
- CarPlay (Android / Apple) gjør at jeg kan bruke min favoritt navigasjon (Waze eller Google).
- App (NissanConnect EV) hvor man kan fjernstarte lading, fjernstarte varming/kjøling, sjekke posisjon på bilen og sjekke batteristatus.
Tilbehør:
Det følger med 2 hjulsett, begge med originale Nissan-felger.
- Vinterdekkene er testvinner hos NAF: Continental Conti Viking Contact 6 i 205/55 R16
- Sommerdekkene er Dunlop EnaSave EC300 i 215/50 R17
Takstativ fraThule (firkantrør) selges med for kr 1000,- i tillegg. Det er dette stativet jeg brukte sammen med Thule Pacific 700-boksen på sommerferie, se bilder.
Salg/ overlevering:
Bilen kan overleveres umiddelbart.
UTSTYR (sakset fra Nissan sin prisliste, datert september 2017).
Felger / Dekk
17" lettmetallfelger
Interiør
Stoff
Eksteriør
Metallic lakk
Tåkelys foran
Full LED frontlys med LED-signatur
LED baklys
Intelligente auto-frontlys
Speildeksler i bilens farge
Elektriske justerbare speil
Integrert blinklys i sidespeil
Enveis glass
Håndtak i krom
Svart blank B-stolpe
Sikkerhet
ProPILOT avansert førerassistentsystem *
Bakkestartassistent
Intelligent cruisekontroll
To ISOFIX fester i baksetene
6 kollisjonsputer
Reparasjonssett for punktering
Automatisk nødbrems
Fotgjenger nødbrems
Blindsonevarsel
Nødprogram for feilbruk av pedal
Forvarsel om kollisjonsfare
Filskiftevarsel
Trafikkskiltgjenkjenning
Varsel for kryssende trafikk
Varsel for kryssende trafikk bak
Audio og navigasjon
AM/FM med DAB+ audiosystem og 6 høyttalere
NissanConnect EV - Berøringsskjerm og underholdningssystem Apple Car Play
Intelligent Around View Monitor og varsling om objekter i bevegelse Ryggesensorer foran og bak
Interiør og komfort
e-Pedal
7" High definition fullfarge skjerm i kombimeter
Oppvarmet ratt
Skinntrukket ratt
Oppvarmede for- og bakseter
Batterivarmesystem og kjølesystem
Varmepumpe
Raskere varmeapparat
Setelomme
Innvendig speil med automatisk dimming
Smartnøkkel og startknapp
Elektronisk håndbrekk
Regnsensor
AUX-inngang for MP3-spiller USB-kontakt
Den har vært en fryd å eie og vi har blitt svært positivt overrasket over Leaf. Blant annet har den transportert familien vår (på fem!) 2500km på sommerferie til Lofoten uten det minste problem. Da hadde vi med feriebagasje for alle 5, i tillegg hadde vi lavvo, soveposer og liggeunderlag. Dette var mulig takket være det romslige bagasjerommet (435liter), og at bilen er godkjent for taklast. Med Thule Pacific 700 takboks har man ca 20 kg nyttelast.
Forbruk og daglig bruk:
Bilen er meget behagelig, lettkjørt og pålitelig.
Familien har vært 100% elbilister i 10 år, og har etterhvert fått meget god erfaring på området.
Forbruket er meget bra syns jeg. Transportetappene på 1000km ble kjørt med stappfull bil og takboks. På vei nord ble forbruket 171Wh/km, mens det på vei sør var 162Wh/km. Kjørte nylig 300km, Trondheim-Frøya-Trondheim med 0 grader ute og 20 grader inne og endte opp på 162Wh/km.
I praksis vil jeg si at de fleste skal greie 200km på vinteren og 260km om sommeren med denne bilen.
Jeg bruker ikke e-Pedal-funksjonen særlig, spesielt ikke på langkjøring, da den vil øke forbruket. Dog er den kjekk i bykjøring/småkjøring, men det er litt smak og behag.
Lading:
Bilen lades med type2 ladeplugg. Det følger med vanlig "reiselader" for tilkobling mot vanlig husholdningskontakt (Schuko). Det gir normalt ca 2kW ladeeffekt og en ladetid fra 0-100 på 18 timer. Jeg anbefaler alle å investere i et fast opplegg for lading, dette gir best brann- og el-sikkerhet, samt at man får kortere ladetid.
Det følger også med Type2-til-type2-kabel som kan brukes på ladebokser, offentlige ladere og kommersielle ladere (Fortum/Grønn Kontakt).
Om man lader via en ladeboks med 32A sikring, vil bilen lades med ca 6kW effekt og bruke ca 6 timer på en fullading.
For hurtiglading (Fortum / Grønn Kontakt / BKK / Circle K) benytter bilen Chademo-kontakt. Det gir en ladeeffekt opp til ca 45kW. På langtur vil det da ta ca 50-60 minutter å lade fra 0-92%. Det naturlige er at ladefarten går ned etterhvert som batteriet lades, så det er aldri noe poeng å hurtiglade over ca 90%.
Vil også nevne at ladetiden øker ytterligere om man skal hurtiglade mer enn én gang per dag, dvs på turer over 400km. Da vil ladeeffekten kun ligge på fra 15-20kW. Det er dette som omtales som "rapidgate". For meg (og de aller fleste andre) har dette ingen praktisk betydning, men det er greit å være kjent med.
Vedlikehold:
Jeg vil karakterisere meg som entusiast når det kommer til vask av bil.
Bilen er kun håndvasket etter best practice (to bøtter med skittrist og vaskevott). I hovedsak har jeg benyttet skumkanon og høyttrykk, det for å påføre lakken minst mulig berøring. I høst utførte jeg full maskinpolering med lakkrens, og la et beskyttende topplag med Autoglym UHD Wax.
Bilen har ikke vært inne til service (den er kun 9 mnd gammel, men nevner at Nissan krever service etter 1 år for å opprettholde garanti).
Det eneste som er gjort av reparasjoner er bytte av frontradar (de aller fleste nye Leaf hadde samme feil på radar), etter byttet har alt vært i sin skjønneste orden.
Utstyr og teknikk:
Bilen ble kjøpt ny hos Nissan-forhandler Trio Bil (på Stjørdal / Trøndelag) i april 2018 og er således en "norsk" utgave.
Den er en lanseringsmodell som Nissan har kalt "Launch Edition".
Utstyrsmessig tilsvarer det topputgaven "Tekna", bortsett fra at setene er i stoff og at den ikke har Bose sub i bagasjerommet. Bilen har metallic lakk, noe som må kjøpes som tillegg på Tekna.
De funksjonene jeg setter mest pris på er:
- Stort bagasjerom
- Gjeldende fartsgrense vises alltid i instrumentpanelet, leses av kamera
- Rattvarme
- Setevarme både foran og i baksetet
- 360-kamera og bra ryggekamera
- ProPilot, adaptiv cruice control som følger med trafikk og som også assisterer rattet (blir mer avslappet i skuldre/nakke ved kjøring på motorvei)
- Varsel/korreksjon om man kommer over kantlinja.
- CarPlay (Android / Apple) gjør at jeg kan bruke min favoritt navigasjon (Waze eller Google).
- App (NissanConnect EV) hvor man kan fjernstarte lading, fjernstarte varming/kjøling, sjekke posisjon på bilen og sjekke batteristatus.
Tilbehør:
Det følger med 2 hjulsett, begge med originale Nissan-felger.
- Vinterdekkene er testvinner hos NAF: Continental Conti Viking Contact 6 i 205/55 R16
- Sommerdekkene er Dunlop EnaSave EC300 i 215/50 R17
Takstativ fraThule (firkantrør) selges med for kr 1000,- i tillegg. Det er dette stativet jeg brukte sammen med Thule Pacific 700-boksen på sommerferie, se bilder.
Salg/ overlevering:
Bilen kan overleveres umiddelbart.
UTSTYR (sakset fra Nissan sin prisliste, datert september 2017).
Felger / Dekk
17" lettmetallfelger
Interiør
Stoff
Eksteriør
Metallic lakk
Tåkelys foran
Full LED frontlys med LED-signatur
LED baklys
Intelligente auto-frontlys
Speildeksler i bilens farge
Elektriske justerbare speil
Integrert blinklys i sidespeil
Enveis glass
Håndtak i krom
Svart blank B-stolpe
Sikkerhet
ProPILOT avansert førerassistentsystem *
Bakkestartassistent
Intelligent cruisekontroll
To ISOFIX fester i baksetene
6 kollisjonsputer
Reparasjonssett for punktering
Automatisk nødbrems
Fotgjenger nødbrems
Blindsonevarsel
Nødprogram for feilbruk av pedal
Forvarsel om kollisjonsfare
Filskiftevarsel
Trafikkskiltgjenkjenning
Varsel for kryssende trafikk
Varsel for kryssende trafikk bak
Audio og navigasjon
AM/FM med DAB+ audiosystem og 6 høyttalere
NissanConnect EV - Berøringsskjerm og underholdningssystem Apple Car Play
Intelligent Around View Monitor og varsling om objekter i bevegelse Ryggesensorer foran og bak
Interiør og komfort
e-Pedal
7" High definition fullfarge skjerm i kombimeter
Oppvarmet ratt
Skinntrukket ratt
Oppvarmede for- og bakseter
Batterivarmesystem og kjølesystem
Varmepumpe
Raskere varmeapparat
Setelomme
Innvendig speil med automatisk dimming
Smartnøkkel og startknapp
Elektronisk håndbrekk
Regnsensor
AUX-inngang for MP3-spiller USB-kontakt
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Nissan
- Modell
- Leaf
- Modellår
- 2018
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Drivstoff
- Elektrisitet
- Effekt
- 150 hk
- Kilometerstand
- 13 783 km
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Vekt
- 1 505 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Størrelse på bagasjerom
- 435 l
- Farge
- Svart
- Fargebeskrivelse
- Svart metallic
- Interiørfarge
- Svart, stoff
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- EK84682
- Chassis nr. (VIN)
- SJNFAAZE1U0008224
- 1. gang registrert
- 9.4.2018
- Eiere
- 1
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Antiskrens
- Antispinn
- AUX-inngang
- Bagasjeromstrekk
- Bluetooth
- Cruisekontroll
- Cruisekontroll Adaptiv
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Fjernlysassistent
- Gjenfinningssystem
- Handsfree opplegg
- Isofix
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Kupevarmer
- Lasteholdere/skistativ
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Lyssensor
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Mørke ruter bak
- Navigasjonssystem
- Oppvarmede seter
- Parkeringsensor bak
- Parkeringsensor foran
- Radio DAB+
- Radio FM
- Regnsensor
- Ryggekamera
- Sentrallås
- Servostyring
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Startsperre
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
7089 HeimdalLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.