Bildegalleri
SOLGT
Mercedes-Benz E-Klasse
260E MANUELL, ASD, VETERAN
1986
378 000 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på CE29585Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Norsksolgt (!) veteran Mercedes selges.
Bilen har en sjelden kombinasjon av bensin rekkesekser og manuell girkasse (original manuell bil, ikke ombygget), det er i tillegg ettermontert ASD diffsperre (hydraulisk styrt), denne styres kun via bryter inne i bilen og gjør fremkommeligheten bedre i ekstremvær på vinteren samt høyere funfactor ved isbanekjøring (som denne bilen har vært med på fem ganger, kun med vanlige piggdekk).
Jeg har eid bilen siden 2014, og har i mitt eie bygget om til 4xel.vindu, satt inn sort fireseters sportsline skinninteriør m/varme (førerstol noe slitt, sømmer har gått opp),-94 front og saccoplank, skiftet motor til 3,0 grunnet toppakningsbrudd på 2,6 (toppakningsbrudd også på 3,0 etter isbanekjøring vinter 2016, da ble topp planslipt, ventiler slipt, ventiltettinger skiftet og ny toppakning montert, noe oljerester i kjølevann etter dette). Motor kom forøvrig fra en 4-matic, og skal ha gått 220.000km ved montering, men dette ble bare fortalt av selger, så det må taes med en klype salt, motor går uansett pent og er sprek.
Ellers er det skiftet radiator m/slanger (har også lagt opp el.vifte i fremkant av radiator, styres med bryter innvendig), bremser bak og hjemmesviset eksos (litt mer lyd enn originalt) skiftet for ett par år siden, og bremser foran samt noen bremserør skiftet nå ved EU kontroll i høst.
Olje og filter skiftet hvert år, tennplugger nå sist i høst.
Bilen er ikke rustfri, men ikke så veldig mye sjenerende synlig rust, i hovedsak litt i bakskjermer, v.forskjerm, rundt baklykter når du ser innenfra bagasjerom og inne i fremdører, gode dører i annen farge kan medfølge om ønskelig.
15" piggdekk på alufelg, 17" sommerdekk på alufelg.
Dette er nok en bil for spesielt interesserte, men er du ute etter en artig og lettkjørt isbil (rattutslaget på disse er helt enormt originalt) som det også finnes rimelige deler til og som er enkel å skru på så er dette bilen for deg!
Innbytte er ikke interessant da det allerede er for mange biler på gårdsplassen.
Bilen har ikke ABS, og katalysator kom ikke før i -87 færre ting som kan bli ødelagt :)
Bilen selges som repobjekt da man naturlig nok ikke kan stille med garanti på en gammel bil som har gått langt...
Bilen har en sjelden kombinasjon av bensin rekkesekser og manuell girkasse (original manuell bil, ikke ombygget), det er i tillegg ettermontert ASD diffsperre (hydraulisk styrt), denne styres kun via bryter inne i bilen og gjør fremkommeligheten bedre i ekstremvær på vinteren samt høyere funfactor ved isbanekjøring (som denne bilen har vært med på fem ganger, kun med vanlige piggdekk).
Jeg har eid bilen siden 2014, og har i mitt eie bygget om til 4xel.vindu, satt inn sort fireseters sportsline skinninteriør m/varme (førerstol noe slitt, sømmer har gått opp),-94 front og saccoplank, skiftet motor til 3,0 grunnet toppakningsbrudd på 2,6 (toppakningsbrudd også på 3,0 etter isbanekjøring vinter 2016, da ble topp planslipt, ventiler slipt, ventiltettinger skiftet og ny toppakning montert, noe oljerester i kjølevann etter dette). Motor kom forøvrig fra en 4-matic, og skal ha gått 220.000km ved montering, men dette ble bare fortalt av selger, så det må taes med en klype salt, motor går uansett pent og er sprek.
Ellers er det skiftet radiator m/slanger (har også lagt opp el.vifte i fremkant av radiator, styres med bryter innvendig), bremser bak og hjemmesviset eksos (litt mer lyd enn originalt) skiftet for ett par år siden, og bremser foran samt noen bremserør skiftet nå ved EU kontroll i høst.
Olje og filter skiftet hvert år, tennplugger nå sist i høst.
Bilen er ikke rustfri, men ikke så veldig mye sjenerende synlig rust, i hovedsak litt i bakskjermer, v.forskjerm, rundt baklykter når du ser innenfra bagasjerom og inne i fremdører, gode dører i annen farge kan medfølge om ønskelig.
15" piggdekk på alufelg, 17" sommerdekk på alufelg.
Dette er nok en bil for spesielt interesserte, men er du ute etter en artig og lettkjørt isbil (rattutslaget på disse er helt enormt originalt) som det også finnes rimelige deler til og som er enkel å skru på så er dette bilen for deg!
Innbytte er ikke interessant da det allerede er for mange biler på gårdsplassen.
Bilen har ikke ABS, og katalysator kom ikke før i -87 færre ting som kan bli ødelagt :)
Bilen selges som repobjekt da man naturlig nok ikke kan stille med garanti på en gammel bil som har gått langt...
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Mercedes-Benz
- Modell
- E-Klasse
- Modellår
- 1986
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 180 hk
- Slagvolum
- 3 l
- Kilometerstand
- 378 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Diffsperre
- Vekt
- 1 365 kg
- Seter
- 4
- Dører
- 4
- Farge
- Beige
- Fargebeskrivelse
- Røksølv metallic
- Interiørfarge
- Sort
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- CE29585
- Chassis nr. (VIN)
- WDB1240261A318107
- Eiere
- 4
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- CD-spiller
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Oppvarmede seter
- Radio DAB+
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Soltak/glasstak
- Sommerhjul
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
1415 OppegårdLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.