Bildegalleri
Inaktiv
Nissan Primera
PRIMERA 1.9-120 D
2003
245 000 km
Manuell
Diesel
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på FT10572Beskrivelse
Denne bilen har stått på Autohjørnet i Hokksund i over ett år nå og jeg har gitt opp det særdeles useriøse verkstedet. Derfor prøver jeg nå å selge bilen til noen som kan hente ut bilen og fikse selv, eller bruke den som delebil, eller til og med krangle med verkstedet til de gjør som de lovte; å få den EU-godkjent for 2000 kroner.
Den oppgitte prisen gjelder ikke for personer som har en tilknytning til Autohjørnet, eller deres familie. For dem vil prisen være 25.000 kroner høyere.
Jeg vil ha bare skriftlige henvendelser av hensyn til sporbarhet og dokumentasjon av hva som blir avtalt.
Hele verkstedhistorien:
Mandag 1.10.2018 leverte jeg bilen til Autohjørnet for at de skulle fikse motorfusk og en ulyd i understellet. Fordi bilen begynner å bli gammel og det snart er tid for EU-kontroll ber jeg dem si ifra om det blir dyrt. Mot slutten av uken begynner jeg å ringe dem for å høre om hvordan det går. Det er vanskelig å få svar, og når jeg får svar sier de at de ikke vet helt og skal ringe tilbake om en halvtime når de har funnet ut mer. De ringer aldri tilbake. Den 10.10. henter jeg bilen fordi jeg trenger den neste dag. Da sier de at de nå har delene de ventet på og at de skal ringe meg for å avtale ny tid og at den da garantert vil bli ferdig på en dag.
Etter å ikke ha hørt noe fra dem et par uker ringer jeg og får ny avtale for å reparere ferdig torsdag 1. november. Da jeg skulle hente den fikk jeg beskjed om at de ventet på flere deler. Jeg stusset på det fordi de hadde garantert at det skulle gå på en dag denne gangen og burde vel ha begynt å krangle der, men lot være. Da den var ferdig etter en uke sa de at fakturasystemet var nede så de måtte sende regning senere. De kunne ikke engang antyde hvor mye det ble. Jeg syns jo det var litt rart ettersom han som var der før meg fikk regningen sin og betalte mens jeg ventet. Da regningen kom var det kommet til ca. 10.000 kroner for bytting av alle bremseskiver og klosser og kalipere foran. Der burde jeg definitivt ha klagd, men jeg bestemte meg bare for å ikke bruke dem mer på grunn av alt rotet.
Så, 3. januar 2019 setter jeg inn bilen til EU-kontroll på et annet verksted (se bilde av kontrollseddel). De sier det er så mye feil med bilen at det vil koste mer å fikse enn bilen er verdt og anbefaler å bare kaste bilen. Da er det kommet så langt at jeg klager til Autohjørnet. De sier at det andre verkstedet overdriver og at dette er bare småtteri. Etter hvert kommer de med et tilbud om å få bilen EU-godkjent i god tid før fristen til bare 2.000 kroner. Jeg får etter hvert time for å fikse det «småtteriet» 28.02.2019 som er akkurat fristen for EU-kontroll. Nå har det gått over ett år uten at de har klart å fikse bilen og den har i mellomtiden kostet meg nesten 8.000 kroner i forsikring og avgifter.
Ting med bilen utover det som står i kontrollseddelen: 4 av felgene er egentlig av feil type for bilen og passer bare bak. Vinterdekkene har OK mønsterdybde, men er ganske gamle så de bør nok ikke brukes så mye mer. Sommerdekkene er ganske nye, men de foran er skeivslitte (antagelig sammenheng med den ulyden fra understellet som jeg fikk fikset). Det oppstod en lekkasje av bremsevæske like før jeg leverte bilen i februar. På høyre nærlys er både pære og ballast gåen. Dynamoen var ny sommeren 2018. Det sitter fast en CD i CD-spilleren.
Den oppgitte prisen gjelder ikke for personer som har en tilknytning til Autohjørnet, eller deres familie. For dem vil prisen være 25.000 kroner høyere.
Jeg vil ha bare skriftlige henvendelser av hensyn til sporbarhet og dokumentasjon av hva som blir avtalt.
Hele verkstedhistorien:
Mandag 1.10.2018 leverte jeg bilen til Autohjørnet for at de skulle fikse motorfusk og en ulyd i understellet. Fordi bilen begynner å bli gammel og det snart er tid for EU-kontroll ber jeg dem si ifra om det blir dyrt. Mot slutten av uken begynner jeg å ringe dem for å høre om hvordan det går. Det er vanskelig å få svar, og når jeg får svar sier de at de ikke vet helt og skal ringe tilbake om en halvtime når de har funnet ut mer. De ringer aldri tilbake. Den 10.10. henter jeg bilen fordi jeg trenger den neste dag. Da sier de at de nå har delene de ventet på og at de skal ringe meg for å avtale ny tid og at den da garantert vil bli ferdig på en dag.
Etter å ikke ha hørt noe fra dem et par uker ringer jeg og får ny avtale for å reparere ferdig torsdag 1. november. Da jeg skulle hente den fikk jeg beskjed om at de ventet på flere deler. Jeg stusset på det fordi de hadde garantert at det skulle gå på en dag denne gangen og burde vel ha begynt å krangle der, men lot være. Da den var ferdig etter en uke sa de at fakturasystemet var nede så de måtte sende regning senere. De kunne ikke engang antyde hvor mye det ble. Jeg syns jo det var litt rart ettersom han som var der før meg fikk regningen sin og betalte mens jeg ventet. Da regningen kom var det kommet til ca. 10.000 kroner for bytting av alle bremseskiver og klosser og kalipere foran. Der burde jeg definitivt ha klagd, men jeg bestemte meg bare for å ikke bruke dem mer på grunn av alt rotet.
Så, 3. januar 2019 setter jeg inn bilen til EU-kontroll på et annet verksted (se bilde av kontrollseddel). De sier det er så mye feil med bilen at det vil koste mer å fikse enn bilen er verdt og anbefaler å bare kaste bilen. Da er det kommet så langt at jeg klager til Autohjørnet. De sier at det andre verkstedet overdriver og at dette er bare småtteri. Etter hvert kommer de med et tilbud om å få bilen EU-godkjent i god tid før fristen til bare 2.000 kroner. Jeg får etter hvert time for å fikse det «småtteriet» 28.02.2019 som er akkurat fristen for EU-kontroll. Nå har det gått over ett år uten at de har klart å fikse bilen og den har i mellomtiden kostet meg nesten 8.000 kroner i forsikring og avgifter.
Ting med bilen utover det som står i kontrollseddelen: 4 av felgene er egentlig av feil type for bilen og passer bare bak. Vinterdekkene har OK mønsterdybde, men er ganske gamle så de bør nok ikke brukes så mye mer. Sommerdekkene er ganske nye, men de foran er skeivslitte (antagelig sammenheng med den ulyden fra understellet som jeg fikk fikset). Det oppstod en lekkasje av bremsevæske like før jeg leverte bilen i februar. På høyre nærlys er både pære og ballast gåen. Dynamoen var ny sommeren 2018. Det sitter fast en CD i CD-spilleren.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 649 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 4 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Nissan
- Modell
- Primera
- Modellår
- 2003
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Drivstoff
- Diesel
- Effekt
- 120 hk
- Slagvolum
- 1,9 l
- CO₂-utslipp
- 151 g/km
- Kilometerstand
- 245 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Vekt
- 1 463 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Farge
- Beige
- Fargebeskrivelse
- Sølvbeige
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- FT10572
- Chassis nr. (VIN)
- SJNTFAP12U0140325
- 1. gang registrert
- 30.10.2003
- Eiere
- 3
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Hengerfeste, fast krok
- Klimaanlegg
- Oppvarmede seter
- Regnsensor
- Sentrallås
- Sommerhjul
- Vinterhjul
- Xenonlys
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
3320 VestfossenLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.