![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_1427456014.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_1315661962.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_2012122825.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_1895512172.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_1287810342.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_2088544572.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_1372827955.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_1267941681.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_1395819731.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_404966121.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_111852860.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_452024547.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_521076696.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_242295875.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_2027457980.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_453883924.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_2085478559.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_50612465.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_971233283.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_71508205.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2022/6/vertical-0/13/9/215/510/789_456725250.jpg)
Andre MARCOS H-type Special Spider 1970, 10 000 km, kr 225 000,-
MARCOS H-type Special Spider
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Denne bilen gir en sjelden mulighet til å eie en bit av Britisk Racing historie. Det finnes få restriksjoner på ombygging for den som måtte ønske det.
Siden Marcos er så lite kjent i Norge anbefaler vi at du ser følgende video for mye mer informasjon enn vi kan gi her skriftlig :
Jay Leno’s Garage 1971 Marcos GT
https://www.youtube.com/watch?v=gJvF8o93WWk
Marcos historie kan du lese her:
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=20936
Tekniske spesifikasjoner:
Byggeår: 1970
Modell: H-type
Motor: Ford Essex V6 3,1 liter
Girkasse: Ford Zephyr m/overdrive
Bakaksel: Ford Escort
Forstilling: Triump (Vitesse og GT6)
Dette er viktig å vite:
Alle Marcos er produsert med høyreratt (med unntak av en kort periode venstreratt var "option" i USA) Den kan derfor enkelt og rimelig bygges om til venstreratt av hobbymekaniker hvis ønsket.
Bilen har hatt samme eier siden den kom til Norge i 2002. Den er en av kun 196 produserte med dette oppsettet, men skiller seg ut med en del modifikasjoner:
"One off"
Denne bilen er verdens eneste kjente ombygging til cabriolet (fabrikken produserte sin første cabriolet i 1988)
Rustfri ramme
Hele bilens rørkonstruksjon er i rustfritt stål (syrefast) Det har ikke vært mulig å finne ut hvor denne rammen kommer fra, men vi har hørt fra Marcos Herritage at det er mulig at det finnes 3 stk.
Bilen er i god teknisk brukstand og EU kontroll ble sist utført i juni 2024 uten anmerkninger.
Det er satt inn ny vannpumpe og byttet hjul lager begge sider front, skiftet bremseklosser foran, nytt batteri og bremsevæske i våres
Følgende modifikasjoner er utført under vårt eie:
Elektrisk anlegg:
Bilen hadde original Lucas hardness. Dette hadde samme feil i koblinger som er vanlig på disse anleggene. For å få anlegget mer driftssikkert er dette byttet ut i sin helhet.
Bilen har nå en amerikansk hardness beregnet på ombygging av Ford 30 modeller til Hot-Rod.
Hardness har standard lay-out, men med noe større kvadrat på ledningene og "vanlig" sikrings boks.
Frontlys er byttet til BMW "Angel-eyes" da de originale ikke ga nok lys. Det er ikke gjort endringer i karosseri for dette, så det er mulig å konvertere tilbake.
Den gamle likestrøm dynamoen er byttet til vekselstrøm (fra Suzuki)
Alle brytere er byttet til utgave benyttet i nyere Marcos
Alle instrumenter er nye Smith med elfenbenfarget skive
Varmeapparat:
Smith varmeapparatet som satt i bilen fungerte ekstremt dårlig. Det holdt ikke dugg fra vinduene. Nytt moderne mini register og vifte er montert med justerbare dyser både til defroster og kupe.
Interiør:
Alt interiør er trekt om av salmaker (BMW stoff/farge)
Kalesje:
Spesialtilpasset av salmaker. Er delt i to av veltebøyle så man kan velge targa eller full cabriolet.
Eksosanlegg:
Spesialtilpasset av tidligere Bilens Eksosanlegg. Holder et lavt støynivå ved rolig kjøring, men øker ved pådrag.
Motor:
Det sitter V6R (street racing) kamaksel og uoriginale stempler i motoren. Det er satt på nyere Weber forgasser
Kilometerstand er satt til 10000 da vi ikke helt vet hva denne er.
Det er mye å fortelle som vi ikke skriver inn her, så ta gjerne kontakt for en bilprat og mer informasjon.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 08.07.2002
- Farge
- Rød
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 175 Hk
- Sylindervolum
- 3,1 l
- Vekt
- 885 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Cabriolet
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 1
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- KH14195
- Sist EU-godkjent
- 20.06.2024
- Neste frist for EU-kontroll
- 31.05.2026
Utstyr
- CD-spiller
- El.vinduer
- Radio FM
- Sommerhjul
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.