Nissan Patrol
PATROL 4WD 2.8-0
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Nissan Patrol K160, nylig EU-godkjent til mars 2023.
Artig hobbybil / arbeidshest vurderes solgt da jeg sjelden bruker den og ikke finner tid til å gi den nødvendig kjærlighet eller gjennomføre mine mange planer for bilen. Denne modellen har den spreke L28-bensinmotoren som også finnes i 280Z / 280ZX med fler. Her behøver du i utgangspunktet ikke være noen sinke på motorveien.
Jeg kjøpte bilen av en bonde i Gudbrandsdalen for litt over 2 år siden. Der hadde den gått som gårdsbil på usaltede veier og steinrøyser. Bilen har derfor mange kosmetiske skavanker, men forholdsvis lite rust og ingenting alvorlig som jeg har avdekket. Det er likevel en gammel og godt brukt bil, selges derfor uten noen form for garanti mot kjente og ukjente skavanker.
Bilen står i Halden, men jeg bor i Oslo. Så visning/prøvekjøring bør helst planlegges noen dager i forveien. Har lift i garasjen, så bilen kan om ønskelig løftes litt for inspeksjon.
Noen positive momenter:
EU-godkjent på første visning uten anmerkninger.
Jeg har fått erklæring fra Nissan Norge om økt tilhengervekt til 2250 kg, jf 1675 kg i vognkort. Men tilhengerfestet er kun godkjent for 2050 kg. Bør nok få dette skrevet inn i vognkortet hos veivesenet hvis du har planer om å trekke henger mye.
Jeg hentet opp en 5-trinns fra sørlandet som er "bolt-on" erstatning for 4-trinnskassa som sitter i. Dette blir en fin-fin oppgradering for kjøper.
Nye piggfrie vinterdekk kjøpt desember 2019. Følger også med ekstrasett med gamle terrengdekk i normale dimensjoner.
Ny dynamo, skiftet desember 2019.
Satt inn bluetooth/radio og et par høyttalere.
Følger med ekstra sett med seter (ikke originale).
Fikk med en mellomaksel fra han med setene :)
"Nye" brukte pinions og bigwheels til differentialene i 37/9 = 4,11
Sliten tilhenger kan følge med, så du får med deg alt av ekstrahjul, girkasse, seter osv.
Så noen negative:
Frontdiff kilte seg, så fjernet pinion. Altså kun bakhjulsdrift per dags dato. Kjøper må/bør bytte pinions og bigwheels (da på begge diffene, for 4-trinns diffene har en annen utveksling).
Ganske lunefull motor / drivlinje. Sporadiske misfires e.l. som napper godt i bilen. Inntil dette er avklart / fikset ville jeg definitivt tatt det rolig i trafikken.
Sprekker i frontrute, men ikke i synsfelt, derfor EU-OK.
Ene førerdørfestet er dårlig, så døra knirker og henger litt ned når den åpnes. Men lukkes helt fint.
Kosmetisk ufjelg, har stått utendørs i flere år. Kun kjørt et par ganger siste året. Startet den i dag opp etter fem måneders dvale (se video).
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 29.07.2002
- Farge
- Sølv
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 120 Hk
- Sylindervolum
- 2,8 l
- Vekt
- 1 675 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Antall dører
- 3
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Varebil
- Reg.nr.
- HS57972
- Chassis nr. (VIN)
- JN10KM160U0851876
- Maksimal tilhengervekt
- 2 050 kg
Utstyr
- Bluetooth
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Motorvarmer
- Radio DAB+
- Servostyring
- Sommerhjul
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.