Honda Civic
CIVIC med integra motor/understell godkjent
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Selger denne spesielle bilen som den står nedplukket da jeg ikke finner tid til å gjøre den ferdig.
Bilen selges uten førerstoler(!), nedplukket som den står på hovedbildet. Det følger med de fleste deler til å få den sammen igjen. Mulig det mangler en list eller to.
Men til oppgitt pris har en mer verdi i bare i deler enn salgspris i seg selv.
Bilen har nylig blitt shinet opp på undersiden hvor det ble sandblåst det lille en fant av rust, behandlet og deretter lakkert med raptor bedliner lakk. Det er også byttet til en splitter ny bensintank og nye orginale skruer, clips og feste materiell.
Info om bilen:
Selve chassiet har rullet 245000km, motoren har gått 77000km mens bremser og understell har gått ca. 10000km ifølge tidlige eiere. Før bilen ble bygget om hadde den gått i Nord-Trøndelag hvor de ikke saltet veiene mens bilen gikk der.
Bilen ble bygget om i perioden 2006-2009 og har siden 2009 gått 12000km. Alt av slitedeler er fra 2009 eller nyere, og har dermed gått svært kort.
Motoren er fra 1997 og har gått 77000km. Den er fra en 1997 JDM Honda Integra Type-R med 200hk originalt. Den ble mappet hos Race Lab i April 2014 og bremset 180,18whp, noe som tilsvarer ca. 210hk i motor.
Det som er blitt gjort med bilen er følgende:
Motor: Standard JDM B18C, mappet hos Race Lab til 180,18whp, AEM cold air luftinntak, Hasport (street) motorfester, Moroso 5 liter bunnpanne (#20910)
Bensintilførsel: Walbro 255lph bensinpumpe
Eksos: Toda replika grenrør fra Private Label MFG, cat erstatter, spesialbygd 2,5" eksosanlegg med Simons mellompotte og Dynomax VT bakpotte. (Original ITR katalysator følger med)
Interiør:
5 stk Defi målere med varsling, JDM ITR ratt, erstattet takluke med karbonplate, tatt ut interiør.
Elektronikk: Hondata S300 motorstyring, conversion harness, konvertert til OBD1 ledningsnett. Innovate LC-2 bredbåndslambda.
Flyttet batteri og spylervæsketank bak.
Drivverk: JDM ITR S80 girkasse med differensialbrems, Exedy 4kg svinghjul, Exedy stage1 clutch, Integra drivaksler
Kjøling: ITR radiator og OEM oljekjøler
Understell: Komplett ITR 5-bolt swap med bærearmer, Hard Race foringer, justerbare øvre bærearmer, Whiteline 27mm front stabstag, ASR 32mm bakre stabstag med avstiverplate. Originale ITR dempere med godkjent Eibach senkesett.
Felger. ITR felger med gamle sommerdekk.
Bremser: ITR bremsekraftforsterker, ITR skiver og kalipere, Carbotech XP10 klosser foran, originale ITR klosser bak, Motul bremsevæske, stålombundne bremseslanger
Styring: ITR tannstang med fjernet servo
Bilen er en 1992 Honda civic med integra motor og understell godkjent i vognkort.(ikke mange av disse i landet). Det står en hissig B18c itr motor benket til 180 whp i bilen nå. Ellers er det masse info jeg kan komme med, men ta kontakt ved seriøs interesse. Jeg har og massevis av skjeldne deler til denne både JDM og OEM deler som kan selges med MOT tillegg i pris.
Ikke intressert i bud under oppgitt pris.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 186 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 68 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 03.07.1998
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Milano Red
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 205 Hk
- Sylindervolum
- 1,8 l
- Vekt
- 970 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Kombi 3-dørs
- Antall dører
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- VE83977
- Chassis nr. (VIN)
- JHMEG43500S012579
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.