Bildegalleri
SOLGT
Renault 5
Turbo 2
1985
102 000 km
Manuell
Bensin
Totalpris
250 585 kr

Nyttige lenker
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Finans innbytte - Rå og SKJELDEN bil!
Nr. 149/200 ?
Denne bilen har understellsnr: VF1822100F0010149
Ut ifra det vi har funnet ut ble det laget 20 rallybiler og 200 gatebiler i forbindelse med homologenisering til World Rally Champion. Disse har aluminiumstak og diverse andre aluminiumsdeler andre Turbo2'er ikke har.
What is the special 1985 Turbo 2 version with chassis designation 8221?
Apparently to homologate the MAXI 5 Turbo for the World Rally Championship it was necessary to make 20 of the rally version and 200 road versions that incorporated the engine displacement change and an aluminum roof.
These 200 road version cars can be identified by the VIN VF1822100F0010???. And the engine identification number is unique.
Bilen har en del historikk og kvitteringer.
Solgt ny i Tyskland 7.2 1985. Det ble montert ett 210 hk motor kitt, Bilstein dempere, lengre 5 gir av Renault Stanjek/Issel i Moncengladback
september 1987 kvittering på 11742 d.mark. Da ble det også montert Gotti felger 10x15 og 7x15, komplett nytt interiør i grått og orginale turbo 1 stoler trukket opp i samme grått skinn farge som resten. Disse r5 ble levert med en beige stoff farge orginalt som ikke er så fint som dette, samt noen håpløse stoler, men turbo 1 stolene er mye bedre.
Bilen har vært i Norge siden 1988. Siste eier i Norge kjøpte den i 2004. Tectyl behandlet 20 11 98. Det er byttet turbo og clutch 28.9 1999 da var den kjørt 85701 km. Støtdempere fra Avo byttet i 2003. Den er kjørt ca 6000 km siden motor var ute av bilen for ettersyn ogoverhaling. Det er utført Eu kontroll og 4 hjulskontroll 12 april 2011
Gotti felgene er med nye dekk sommer 2011.
Fra Wilipedia: Renault 5 i sin 1,4 liters Alpine-utgave ble benyttet i Gruppe 2-racing, og det beste resultatet var en 1. og 2.plass i Monte Carlo Rally i 1977 til tross for et betydelig handikap i effekt sammenliknet med andre fabrikksbiler.
I 1978 ble en Gruppe 4 (senere Gruppe B)-versjon introdusert. Den ble kalt Renault 5 Turbo, men fordi den var midtmotorisert og bakhjulsdrevet hadde den ikke mye teknisk til felles med gatemodellen. Selv om den hadde beholdt utseendet fra Renault 5 var kun dørpanelene delt med standardutgaven. Ført av Jean Ragnotti vant denne bilen Monte Carlo Rally i sitt aller første løp i World Rally Championship. Den tohjulsdrevne R5 Turbo fikk snart konkurranse av nye firehjulsdrevne biler som var raskere på grus, men den forble blant de raskere bilene i perioden på asfalt-sakset fra Wikipedia.
Sjekk pris på www.mobile.de på tilsvarende biler og så vet du hva dette er for bil, før du ringer.
Bilen står på lager! Ring for avtale / visning.
Med forbehold om feil i annonse.
Nr. 149/200 ?
Denne bilen har understellsnr: VF1822100F0010149
Ut ifra det vi har funnet ut ble det laget 20 rallybiler og 200 gatebiler i forbindelse med homologenisering til World Rally Champion. Disse har aluminiumstak og diverse andre aluminiumsdeler andre Turbo2'er ikke har.
What is the special 1985 Turbo 2 version with chassis designation 8221?
Apparently to homologate the MAXI 5 Turbo for the World Rally Championship it was necessary to make 20 of the rally version and 200 road versions that incorporated the engine displacement change and an aluminum roof.
These 200 road version cars can be identified by the VIN VF1822100F0010???. And the engine identification number is unique.
Bilen har en del historikk og kvitteringer.
Solgt ny i Tyskland 7.2 1985. Det ble montert ett 210 hk motor kitt, Bilstein dempere, lengre 5 gir av Renault Stanjek/Issel i Moncengladback
september 1987 kvittering på 11742 d.mark. Da ble det også montert Gotti felger 10x15 og 7x15, komplett nytt interiør i grått og orginale turbo 1 stoler trukket opp i samme grått skinn farge som resten. Disse r5 ble levert med en beige stoff farge orginalt som ikke er så fint som dette, samt noen håpløse stoler, men turbo 1 stolene er mye bedre.
Bilen har vært i Norge siden 1988. Siste eier i Norge kjøpte den i 2004. Tectyl behandlet 20 11 98. Det er byttet turbo og clutch 28.9 1999 da var den kjørt 85701 km. Støtdempere fra Avo byttet i 2003. Den er kjørt ca 6000 km siden motor var ute av bilen for ettersyn ogoverhaling. Det er utført Eu kontroll og 4 hjulskontroll 12 april 2011
Gotti felgene er med nye dekk sommer 2011.
Fra Wilipedia: Renault 5 i sin 1,4 liters Alpine-utgave ble benyttet i Gruppe 2-racing, og det beste resultatet var en 1. og 2.plass i Monte Carlo Rally i 1977 til tross for et betydelig handikap i effekt sammenliknet med andre fabrikksbiler.
I 1978 ble en Gruppe 4 (senere Gruppe B)-versjon introdusert. Den ble kalt Renault 5 Turbo, men fordi den var midtmotorisert og bakhjulsdrevet hadde den ikke mye teknisk til felles med gatemodellen. Selv om den hadde beholdt utseendet fra Renault 5 var kun dørpanelene delt med standardutgaven. Ført av Jean Ragnotti vant denne bilen Monte Carlo Rally i sitt aller første løp i World Rally Championship. Den tohjulsdrevne R5 Turbo fikk snart konkurranse av nye firehjulsdrevne biler som var raskere på grus, men den forble blant de raskere bilene i perioden på asfalt-sakset fra Wikipedia.
Sjekk pris på www.mobile.de på tilsvarende biler og så vet du hva dette er for bil, før du ringer.
Bilen står på lager! Ring for avtale / visning.
Med forbehold om feil i annonse.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 585 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 249 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Renault
- Modell
- 5
- Modellår
- 1985
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 220 hk
- Kilometerstand
- 102 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 2
- Dører
- 2
- Farge
- Svart
- Interiørfarge
- grått skinn,
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Vedlikehold
- Servicehistorikk
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.