![](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2024/7/vertical-0/01/1/323/956/781_74d6da31-4dd7-417f-ab59-2f2236122730.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2023/10/vertical-0/13/1/323/956/781_2143994075.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2023/10/vertical-0/13/1/323/956/781_690969138.jpg)
Mercedes-Benz E-Klasse
E 220 CDI 2.1-170 D
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
SELGES / INNBYTTE? Kan vurdere bytte med 4x4/suv/varebil
MEGET pen og velholdt E220 selges til fordel for helseproblemer
Mye påkostet siste år.
Har skiftet motor (komplett overhalt longblokk)
Alt er nytt på longblokken (toppakning, regkjede, honet sylindre, dreid veiv og kam ++)
Skiftet og programmert opp 1 dyse (ny)
Har montert helt nye piggdekk på bilen.
Kjøpt helt nytt sommerhjulsett i vår.
Akkurat skiftet kupevifte og formotstand (10.000kr) Denne virker av og til?? Ble levert inn formotstand på garanti, men den nye oppfører seg likedan. Virker om man bypaser formotstand. Plutselig etter en tid kan kupevifte fungere normalt en lang periode, før den igjen ikke starter.
Er en liten kjølevæskelekkasje. Usikkert hvor. Etterfyller en liten skvett 1 gang i mnden ish.
Virker å være en liten oljelekkasje fra peilepinne. (Trolig o-ring)
Skiftet støtdempere (komplette fjærbein) + fjærer + fjærbeinslagre b.s.fram for 2mnder siden.
Ulyd i stabilisatorstag fram h.s
Abs-lampe lyser. Dette er på grunn av magnetringen til hjulsensor ble presset inn skjevt, når hjullager ble skiftet h.s.fram. Får kjøpt magnetringer løst.
AC-kompressor ble skiftet etter at hull i gammleblokka slo i stykker den gamle kompressoren. Alt er montert, men det må skiftes o-ringer på slangene til kompressoren.
Optimalisert med stage 1, så yter 210hk/500nm
Meget drivstoffgjerrig bil: 0.47l pr mil på langkjøring, 0.56l på blandet kjøring.
Meget pen i karrosseriet og bærer absolutt ikke preg av alder og kmstand.
Har gått som taxi før mitt eie.
Selges derfor som lett repobjekt, da helsa mi ikke lengre står i stil med oppmerksomheten bilen trenger for å bli tipp topp.
Skulle hatt en service. (Første service siden motorbytte)
Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 4 147 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 70 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 22.02.2013
- Farge
- Grå
- Interiørfarge
- Sort
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 170 Hk
- Sylindervolum
- 2,1 l
- Vekt
- 1 770 kg
- CO2-utslipp
- 143 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- UX62803
- Chassis nr. (VIN)
- WDD2122021A557441
- Maksimal tilhengervekt
- 2 100 kg
- Sist EU-godkjent
- 13.07.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 19.06.2025
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja.
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Skiftet motor. Motor havarerte på 480.000km. Ble skaffet en fabrikkoverhalt longblokk, som nå har kjørt 2500km uten problem. Ifb med motorbytte ble det avdekket defekt dyse, så denne ble skiftet med ny dyse.
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja. Optimalisert til 210hk/500nm
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.