Oldsmobile Cutlass
F-85
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Hei! (interesserte bes lese hele teksten.)
Pga. boligkjøp, vurderes salg av denne 1963 Oldsmobile F-85, 2 dørs coupè. Norsk historie siden ny, og helrestaurert uten kompromisser, ferdigstilt ca. 7 år siden, og brukt svært lite siden. Et eksempel på GMs tidlige kompaktbiler - selvbærende karosseri, kun 1230 kg, V8-motor i hel-aluminium, fireports forgasser og "ultra high compression", midtkonsoll og bucket seats. Denne modellen var tilgjengelig med både 13-14 og 15" felger. Denne bilen er nå utstyrt med 14" og heldekkende kapsler; ønskes et røffere utseende, uten å gå vekk fra det originale, medfølger også 15" felger og dog-dish hubcaps. (bilde-eksempel av blå bil)
De fleste bildene er tatt i forbindelse med Amcar-reportasje noen år tilbake, og benyttes med tillatelse i denne annonsen.
Prisen er et forslag: Så langt har jeg ikke funnet noe annet eksemplar i samme tilstand som denne. (jf. tekst nedenfor) Oppført pris representerer noe av beløpet brukt på bilen. Et søk på Hagerty.com, gir 1963 F-85 en verdi på $61.000. Men markedet bestemmer - bud vil bli vurdert.
Hemmings har skrevet følgende om denne modellen:
If you're not one to follow the crowd, the F-85 represents a truly unique choice in this segment of 1960s automobiles. They were never built in the huge numbers of the Falcon--just 121,483 units in 1963--so they're a standout at any car show or cruise night. And unlike the bulk of the cars it competed against, F-85s were all V-8 powered, featuring an all-aluminum block from Buick, but with Oldsmobile's own heads with wedge-shaped combustion chambers. At just 215-cu.in., it's no big-block, but thanks to sky-high 10.75:1 compression, the little engine develops 195hp at 4,800 RPM. With just 2,700 pounds to push around, F-85s offer performance unlike anything you'll find out of a Falcon or a Rambler Classic.
The downside to rarity, of course, is that finding one of these handsome little cars can be a challenge. A quick search of Hemmings' website reveals none of the 1961 to 1963 cars for sale. Hemmings featured an ad for a solid, running, restorable example in 2008. A search of all of our back issues of the excellent Olds Club of America publication, Journey With Olds, reveals only two 1961 to 1963 F-85s (including the same car advertised in Hemmings in 2008) all the way back to 2005. Similarly, a search of Barrett-Jackson's past auction results reveals no 1961 to 1963 F-85s sold.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 385 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 03.06.2016
- Farge
- Hvit
- Interiørfarge
- Lys/mørk brun
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 195 Hk
- Sylindervolum
- 3,5 l
- Vekt
- 1 230 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- F008563
- Neste frist for EU-kontroll
- 31.03.2024
Utstyr
- Servostyring
- Sommerhjul
- Sportsseter
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Nei
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Bilen er hel-restaurert.
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.