Mercedes-Benz E-Klasse
230CE 2.3
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Råtøff & Spesiell Mercedes 230 CE i Rød micro Flake Lakk,
som gir en Glitrende Effekt i solen :)
Jeg vurderer nå å selge denne bilen som jeg har eid i 10 år.
Bilen vekker mye oppsikt både når vi kjører og står parkert :)
Dette er bilen for deg som vil ha en Tøff, Komfortabel & Moderne Veteranbil !!
Og 2 dørs Hardtop med Soltak er jo skikkelig Snadder :)
Jeg har kun brukt denne bilen om sommer og den står alltid i temperert garasje
når den ikke er bruk
Bilen er 100 % orginal W124 og er godkjent som Verneverdig,
og har derfor EU kontroll hvert 5. år, så denne er godkjent til mai 2028.
Bilen har full Kasko for kr 300.000,- hos IF-LMK med fri km,
dette koster kun kr 524 pr år.
W124 er kjent for være blant det Aller Beste fra Mercedes !!
Og Coupe var den tøffeste og ble produsert fra 1986 til 1997,
med 12 år produksjon er dette også den Coupe som ble produsert lengst !!
94 mod LOOK, Svart skinn interiør med Nøttetre & Chrome.
Sportline Ratt & understell & 4 x El vinduer & EL Soltak.
Pioneer stereo med CD & USB, + forsterker og 6x9 Høytalere i hattehylle
+ byttet til kraftigere høytalere i dahsdord, Dette gir God Lyd :)
Dette er en Lorinser Replica.
Lorinser utgaven hadde kun andre felger og effekt eksos potte, mens jeg har gjort litt mer ut av det.
Jeg har lakkert alt utvendig i bilens farge, noe Mercedes selv begynte med i 2000. Kanallister og lister i front & hekk i chrome. Rødlakkert toppdeksel og luftfilter box, slik som Brabus hadde. Leppe på frontfanger, luftinntak på forskjerm,
+ Avantgarde Grill og Klar glass baklys og blinklys.
Det svarte skinn interiøret har jeg tatt det beste fra 3 forskjellige biler, og extra Chrome detaljer også her.
Fantastisk Komfort & Kjøre egenskaper på denne bilen,
og som overgår mange nye biler !!
Vil også nevne at Mercedes sin SL W129 som ble produsert fra 1988 til 2001
som er en av de Supre Sportsbilene, har samme understell som W124 !!
Bilen er totalrestaurert av meg fra 2016 til 2017
Siden jeg har restaurert bilen til meg selv,
og ville ha den i Topp stand har jeg derfor ikke spart på noe.
Jeg har byttet omtrent Alt på denne bilen, og bilen fungerer omtrent som en ny W124.
Jeg kjøpte den i 2014 av en kar fra Lithauen som hadde flyttet til Sandefjord.
Bilen hadde tidligere gått i Tyskland fra den var ny.
Karosseriet var ganske bra, men en noe rustsveising i jekkfester, innerskjermer og litt i bunn ble det likevel.
Bilen ble etterpå sprøytet med Lanolinolje i hulrom og med Vox under.
Av de lakkerte flatene har jeg byttet Allt unntatt taket, bakskjermer og høyre dør.
Av understell og drivverk har jeg byttet:
Effekt anlegg som gir Grom lyd.
Diffen med ASD ( Sperre)og 3,46 utveksling.
Begge drivakslinger + de fleste stag i bakhjulsoppheng.
5 trinns manuell kasse som er fabrikk overhalt og gear velger fra -94 E220.
Styresnekke og perfekte bærearmer fra -95 mod E220. Mercedes kom med ny type styresnekke på -94 mod W124, og disse er Mye mer presise. Dette gir også Mye bedre kjørekomfort enn på de eldre W124.
Strøkne Hoved lykter fra -96 mod W124, disse har Chrome ramme innenfor glassene,
mens de eldre er sølv lakkert der.
Bilen går godt, men bruker lite bensin, kun 0,8 L på blandet kjøring !!
Den har også Autogass / LPG anlegg som fungerer fint, vi har kjørt på Gass med den i 5 mnd i Spania denne vinteren + gjennom Europa ned og tilbake til Norge.
Den bruker ca 1 Liter gass pr mil, så i Norge vil det koste ca 14 kr pr mil :)
Men for at gass anlegget skal være lovlig i Norge, så må det godkjennes av en Autorisert Autogass forhandler, og deretter skrives inn i vognkortet.
Jeg har derfor skrudd ut gasstanken.
Bildene er tatt i Spania, vi kjørte den ned i Oktober og brukte den der 5 mnd i vinter
og kjørte tilbake i april og den Fungerer Perfekt !!
Mye utstyr:
4 x EL Vinduer
EL soltak
ABS Bremser
Sentrallås
Grønn Tonede vinduer
Sperre i Diffen - ASD
Effekt Anlegg
Skinn interiør
Nydelig Nøttetre
Pioneer Stereo med Forsterker
Nye Deler
Ny 2- Farget Grønn frontrute, Bilen har også Grønne vinduer på sidene og bak.
Nye Ventilerte skiver, calippere, klosser foran fra E220
Nye Skiver, calippere og klosser bak
Nye Bremse slanger og rør på Alle hjul
Nye Fremre Traversforinger, bærekuler og foringer til Diff i bakstilling.
Nye styrestag, styredemper, hjelpesnekke, paralellstag og bærekuler foran.
+ montert smørenipler i alle kuler, så med regelmessig smøring vil disse vare omtrent evig.
Nye Gass Dempere foran og bak.
Nye hjullager på alle hjul.
Nye Hardy koblinger foran & bak.
Ny simmaring på Diff og Gearkasse.
Ny øvre & nedre clutchsylinder + rør
Ny komplett clutch.
Ny visker mekanisme.
Ny Dynamo
Ny Radiator.
Nye Dekk
Nytt Batteri
Ny varmeapparat Vifte
Nytt fordelerlokk, rotor, pluggkabler og tenningsmodul.
Ny vannpumpe
27/11-23 byttet toppakning + manifoil pakninger,
men det var ingenting som tydet på at noe var galt.
Jeg liker å forebygge, og siden jeg har eid bilen i 10 år, og skulle bruke den i Spania i vinter,
så tok jeg av toppen og byttet pakningene. Og jeg har vært Mercedes mekaniker i 28 år.
Motoren ser fortsatt ut som nesten ny innvendig,
Absolutt ingen tegn til slitasje :) se bilder !!
Disse M102 motorene er blant de aller Beste Bensin motorene fra Mercedes,
Og jeg har selv hatt flere 230E som har gått 1. mill km uten overhaling.
Bilen er Super God å kjøre :)
så her er det bare å sette seg inn, åpne alle vinduene & soltaket,
og nyte vinden i håret på deilige sommerdager med fine Turer & på Treff :)
16/4 2021 byttet jeg speedometer til et annet brukt som da stod på 392800 km, så dette viser 54578 km for mye, så bilen er nå kjørt 351422 km, se historikk hos vegvesen.no
Negativt:
Noen mindre kosmetiske feil finnes, så helt strøken er den ikke, men Veldig fin er den !!
Soltak virker kun fram og tilbake, ikke på Tilt.
OBS. siden bilen er 33 år gammel,
Så er det selvfølgelig ingen garanti eller reklamasjons rett !!
Denne bilen har jeg virkelig brukt Mye Tid & Penger på,
og prisen på kr 119.000,- som er godt under selvkost.
Ved Kun sommerbruk varer den nok greit i 30 år til,
uten å bytte noe særlig :)
Og Kun Seriøse henvendelser besvares !!
Tlf 92451054
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 07.06.1991
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Rød Effekt Lakk
- Interiørfarge
- Svart Skinn
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 136 Hk
- Sylindervolum
- 2,3 l
- Vekt
- 1 375 kg
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Coupe
- Antall eiere
- 3
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BT64701
- Chassis nr. (VIN)
- WDB1240431B540870
- Maksimal tilhengervekt
- 1 870 kg
- Sist EU-godkjent
- 07.05.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 07.05.2028
Utstyr
- ABS-bremser
- CD-spiller
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Radio FM
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Soltak/glasstak
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Nei
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Bilen er Total Restaurert fra 2016 til 2017
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.