Audi TT
TT 1.8-224 QUATTRO
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Legger ut min 2000 Audi TT 8N 225 Quattro
Kan ikke sammenlignes med de andre TTene ute på Finn, denne er Quattro med 224 originale hester
Dette er en 1.8l APX turbo motor som leverer 224hk fra fabrikken ut til Audi sitt haldex Quattro system. Den lave profilen til bilen kombinert med en 6-trinns manuell girkasse, 224hk og Quattro systemet gjør dette til en morsom liten bil å kose seg med både sommer og vinter.
16.mars i år fylte denne TTen 24 år, hvilket innebærer at bilen ikke er strøken og må anses å være ett lettere oppussingsprosjekt den nye eieren tar over.
Jeg hadde store planer for bilen, men pga flytting til ny leiligheten hvor det bare er plass til 1 bil må jeg finne en ny eier som muligens deler min ambisjon om hva bilen kan bli igjen.
Begynner med det negative på bilen så vi kan avslutte annonsen med noe positivt.
Negativt:
- Rust / falmet lakk (spesielt på frontfanger, sideskjermer og nederst på dørene)
- Kardangaksel må snart byttes (liten raslelyd fra drivaksel fra tid til annen)
- Pixlene på dashbordet begynner å forsvinne noen steder
- Skinnsetene er litt slitne, passasjersetet noe mer enn førersetet og har 2 mindre rifter i seg
- Var montert langlys av forrige eier, han har da drillet to monteringshull i frontfangeren og klippet hull til kabeler i grillen
- Kommer opp varsel på bremselys bak (står LED lys bak så bilen registrerer ikke nok motstand)
- Per nå har jeg kun vinterdekkene som står på bilen (Zito WP111 18x8.5)
- Pakningen rundt bagasjerommet er gammel å seig så bagasjeluken har begynt å sitte fast når man trykker inn knappen
- Defroster på bakrute funker ikke, mulig brudd ett sted i ledningene, bakluke ble byttet pga rust og den jeg satte på fikk jeg beskjed alt skulle funke normalt
- Følger med 1 nøkkel, men bestill ett nytt nøkkelblad har jeg to nøkkelskall som kan brukes til å lage flere nøkler
Nå over til det mer positive:
- Byttet bakluke og fikset rusten rundt skiltlysene (kjent problem på denne modellen)
- Registerreim og vannpumpe ble byttet i 2020 når bilen hadde gått 221.00km
- Ble satt inn nye park.lys foran, bremseskiver og brembo bremseklosser foran i Oktober 2022
- Aftermarket radio med USB og Bluetooth (stikker dessverre litt for langt ut så ikke mulig å lukke radiolyden)
- Aftermarket frontfanger som en mer aggressivt utseende (disse er kuttet og limt på for å erstatte den nye underdelen på original fanger, produseres ikke lenger og koster 879$, så er ikke billig)
- Aftermarket LED-baklykter i stilen av 2.generasjonen TT (disse går gjennom eu kontroll)
- CoolerWorx shortshifter tårn
- Senket på KW V1 Coilovers som er godkjent i vognkortet (ikke mye demping i disse men bilen ligger planta til veien)
- HPA Motorsport Haldex kontroller for å gi fører mer kontroll over balansen mellom framaksel og bakaksel
- Skrudd halvbur, nå lakkert grå
- Bremsekalippere demontert og malt opp i Racing Yellow, også fått ny smøring og glidepinner
- Relativt nye vinterdekk, kjøpt og montert november 2022
- I uke 50 2023 ble N75 sensoren og ladetrykk "pucken" byttet
Ting gjort jeg har gjort med bilen i 2024:
Uke 4:
- Byttet drivaksel venstre foran
- Kontrollarm høyre bak
- Byttet bremsevæske til DOT4 og luftet systemet, - Tatt service på Haldexen (olje og filter)
Uke 9:
- Motorolje og oljefilter byttet
Uke 25:
- Byttet høyre fremre ABS sensor
- Flushet og byttet kjølevæske
Det er mye nevnt om bilen og har prøvd å få med alt, skulle jeg komme på noe mer vil annonsen bli oppdatert
Bilen skal på EU kontroll i slutten av september, det eneste jeg kan se for meg må byttes er noen slitte foringer, bremseskiver og klosser bak. Blir bilen stående og jeg får bilen EU godkjent selv vil prisen bli satt opp
Det er som sagt en eldre bil, og deler som foringer, sensorer osv kan spørre om å bli byttet i nærmeste fremtid. Dette er noe ny eier må ta i betraktning. Derfor legger jeg ut bilen som ett rullende prosjekt og selges uten noen form for garanti pga kjente feil, alder og km.stand
Bilen settes ned til 50.000kr pga nærmende EU-kontroll, når jeg får tid vil bilen bli EU-godkjent og prisen vil bli satt opp til 60.000kr igjen
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 50 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 16.03.2000
- Farge
- Svart
- Interiørfarge
- Rød
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Quattro
- Effekt
- 224 Hk
- Sylindervolum
- 1,8 l
- Vekt
- 1 395 kg
- CO2-utslipp
- 223 g/km
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 3
- Antall eiere
- 20
- Str. lasterom
- 220 l
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- AJ49767
- Chassis nr. (VIN)
- TRUZZZ8NZY1065521
- Sist EU-godkjent
- 16.11.2022
- Neste frist for EU-kontroll
- 26.09.2024
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Antispinn
- Bluetooth
- Cruisekontroll
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Handsfree opplegg
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Midtarmlene
- Nivåregulering
- Oppvarmede seter
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sommerhjul
- Startsperre
- Vinterhjul
- Xenonlys
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Les beskrivelsen i annonsen
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.