Mitsubishi i-Miev
Forvarmer/Garanti/Setevarme/LED-lys/DAB/Navi
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Neste EU kontroll 3/2026.
Motorisert handlevogn.
Forvarmer med fjernkontroll uten vanskelig apper.
DAB+ og streaming fra telefon.
Handsfree.
Utrolig lettvint og problemfri bil nr 2, men ender ofte opp som familiens bil nr 1 fordi den er så uproblematisk å kjøre og parkere. Hurtiglading gjør at den også tåler lengre turer.
Smal bil, korte dører og krapp svingradius er oppskriften for å gjøre parkeringen til en munter opplevelse.
Batterier plassert i gulvet for lavt tyngdepunkt og gode kjøreegenskaper.
Du vil fort merke at smal bil senker skuldrene fordi det gir deg større marginer mot møtende trafikk.
Rekkevidde oppgitt er 160km etter NEDC, som riktignok er meg et optimistisk, men sammenlignbare med andre NEDC tall.
Forvarming gjør at du kommer til varm bil og batteri. Det gir mye bedre rekkevidde om vinteren.
Miev er en av trilling-modellene sammen med Citroen C-zero og Peugeot iOn, men de er ikke eneggede. Se nederst.
Neste EU kontroll 3/2026
Fjernstyrt forvarmer av kupeen. (Kun Mitsubishi blant trillingene)
5 kjøremoduser/girvalg med paddelshift på rattet. 3 hurtigvalg av kjøremoduser/regenerering; Drive, Brake og Comfort.
Isofix på begge bakseter.
Airbag på passasjersiden kan slås av ved montering av bakovervendt barnesete.
Batteriet er på 16kW Rekkevidden er oppgitt til 160km. (10km lengre enn de franske pga større batteri). 160km er vanskelig å oppnå på sommeren og umulig på vinterstid, men 80km på vinteren, og 10 på sommeren er reelt.
Joda. Noen har klart å kjøre langt og lengre enn langt: 220km på en ladning: https://www.facebook.com/notes/mitsubishi-i-miev-norge/rekord-med-mitsubishi-i-miev-220-kilometer-på-én-ladning/10150235980103951/
Litiumionebatteriene er plassert i gulvet godt beskyttet bak en stålplate. Det sørger for at tyngdepunktet er lavt, og dermed blir kjøreegenskapene betydelig mer stabile enn man skulle tro. Motoren er plassert bak for å gi maksimal plass til deformasjonssone foran. 4 stjerner i NCAP er sensasjonelt for en så liten bil, men den veier faktisk like mye som Volvo 240.
Motoren bak og bakhjulstrekk gir grei framkommelighet. (og hvis man skrur av antisladden kan man ha det riktig festlig også.. :-) )
Kollektiv vs iMiev
Tøffere enn toget: Fullfinansiering av denne bilen i fem år koster omtrent det samme som et 30 dagers kort for 2 soner.
Billigere ferger, bommer, parkering og drivstoff er altså bare noen av grunnene til at kollektivfeltet fylles med elbiler.
Eksakt kostnadsfasit er selvsagt umulig da både vedlikeholdskostnader og bilens verdi etter fem år er vanskelig å beregne, men det å sette seg inn i sin egen varme bil og høre på en podkast til og fra arbeid har jo også en verdi. Er dere to som skal samme vei, så kan en slik bil i tillegg til fossilbilen være en meget god investering.
Bredde på 148cm gjør at du kan ha god døråpning på selv de trangeste parkeringsplasser. Miev gir deg 51 cm på hver side av bilen i en vanlig parkeringsplass med 250cm bredde. Leaf og Golf gir deg 35,5cm. Det er stor forskjell. 47% større faktisk.
Gammel Smart fortwo gir deg 47 cm klaring, og nye Smart 42cm, men Smart'n har vanvittig store dører som riktignok gir lett innstigning ved gateparkering, men slett ingen fordel i p-hus.
Miev snur på femøringen. Bare slått av toseteren Smart. Miev har svingdiameter på 9,0 meter. (VW Golf trenger 11 meter, BMW i3 og Volkswagen eUp 9,8m). Dette gjør Mieven usedvanlig smidig til tross for en akselavstand på hele 255cm. Det er lengre enn både Polo og Yaris, og mye lengre enn VW eUP! Med sine 241cm.) Miev er betydelig mindre enn Nissan Leaf utenpå, og litt mindre inni. (Generelt gir kort akselavstand bedre manøvreringsevne, og lang akselavstand bedre retningsstabilitet og komfort.)
Lengde/Bredde/Høyde: 348/148/161 cm
Bilnerder som meg syns det er litt morsomt at den har lånt bakhjulsopphenget fra racerbiler. Det kan forklare de stabile kjøreegenskapene i pressede situasjoner, til tross for relativt lite fotavtrykk på veien. De Dion bakhjulsoppheng er en krysning mellom en stiv og delt bakaksel for å oppnå det beste fra begge systemer. De Dion oppheng finner du bl.a. i Alfa GVT, Aston Martin og Lotus Super Seven. Mer? https://en.wikipedia.org/wiki/De_Dion_tube
Slik lager de Miev https://www.youtube.com/watch?v=R19MtOYBCS0
Reklame: https://www.youtube.com/watch?v=JzhGvW5OH28
Test: https://www.youtube.com/watch?v=bMtNkB8iFyI
Dette har i-Miev, som trillingbrødrene Peugeot Ion og Citroen C-Zero (PSA) ikke har:
-Forvarmer. Bare Mitsubishi kan tilby sine kunder en temperert bil før start.
-16kwh batteri. PSA 14,5kWh
-Setevarmere på begge forseter. Peugeot bare førersete, og Citroen ikke i det hele tatt.
-LED-lys. Lyser bedre, og bruker mindre strøm enn PSAs halogen DE lykter.
-Tre kjørevalg på automaten. Drive, Brake og Comfort. PSA har bare D (Denne har i tillegg F1 gir med 5 grader av regenerering fra null hvor bilen bare triller når du slipper gassaen, til fem, hvor bilen bremser så mye den klarer på motor.
Dieselvarmer er mulig.
Denne varmeren gjør bilen varm uten at rekkevidden påvirkes:
VEVOR 2/5/8KW Diesel Air Heater 12V Car Heater With Silencer Remote Control Truck Boat Bus RV Trailer Air Diesel Parking Heater - AliExpress
VELKOMMEN TIL EN BILPRAT!
Autoreg gjennom Statens Vegvesen gjør at vi kan registrere opp din bil 24/7.
Finanspartnere: Gjensidige eller Santander.
Forsikringspartner: Gjensidige.
Innbytte: Ca innbyttepris på innbyttebil kan tas på epost/telefon.
Vi har gunstige priser på ettermontering så som tilhengerfeste, DAB+ radio, m.m.
E-post autotemaas@gmail.com
Tlf: 92822773
Vi henter deg gjerne på Kolbotn stasjon.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 3 074 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 91 926 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 25.01.2019
- Vedlikehold
- Servicehistorikk
- Farge
- Hvit
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 67 Hk
- Vekt
- 1 090 kg
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Antall dører
- 5
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- EV39343
- Chassis nr. (VIN)
- JMBLDHA4WKU000343
- Rekkevidde (WLTP)
- 160 km
- Batterikapasitet
- 16 kWh
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX tilkobling
- Airbag foran
- Airbag foran side
- Airbag gardiner
- Antiskrens
- Antispinn
- Bluetooth
- CD-spiller
- Ekstra mørktonede vinduer bak
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Farget glass
- Fjernstyrt sentrallås
- Isofix
- Justerbare bakseter
- Klimaanlegg
- Kurve/tåkelys
- LED-lykter
- Ladeledning
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Navigasjonssystem
- Oppvarmede seter
- Oppvarmede speil
- Radio DAB+
- Radio FM
- Ryggekamera
- Servostyring
- Seter nedfellbare bak
- Sommerhjul
- Speil innfellbare
- Stålbjelker
- USB
- Varmer Fjernstyrt forvarmer av kupe.
- Varmer kupé elektrisk
- Vinterhjul
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Rosenholmveien 25, 1410 Kolbotn
Annonseinformasjon
FINN-kode | 341143875 |
---|---|
Sist endret | 26. apr. 2024 22:37 |
Referanse | 2686 |
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.