BMW 3-serie
M3 3.2 ESS G580
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Redusert pris da jeg har handlet ny m-bil og denne må vike!
Kjapp info:
Les HELE annonsen.
IKKE interessert i innbytte, kun rent salg.
Prisen er ferdig prutet. Bilen er påkostet 400k+.
Nei, bilen er ikke godkjent med kompressor. Ja, den kan godkjennes på bilen, må til TÜV og få tatt syklustest. Alle deler for å gjøre den original for visning/PKK + ekstra DME med org. fil medfølger.
—————————————————————
Dette er originalt et 1999 modell 320ci karosseri, som ble godkjent ombygd til M3 ved bruk av 2002 modell donorbil fra Italia i 2012. KM-stand på karosseri er over 200k en plass, men ubetydelig da det har vært ribbet, hellakert og er fint for rust. KM-stand ble nullstilt ved ombygging i 2012.
Den er skikkelig ombygd med bytte av hele bakskjermer, ikke bare buer. Er egentlig bare VIN-nr som skiller denne fra en M3. Det også montert CSL-karbontak fra Karbonius og original CSL bakluke!
Bilen har kun vært eid av entusiaster etter ombygging og blitt påkostet ekstreme summer underveis. Mesteparten av oppgraderingene på bilen har vært gjort mellom 2018-2021.
Veldig bra stand på lakk, vært lakkert i nyere tid, men finnes en del steinsprut på nedre del fra semislicks. Ellers ikke en eneste bulk eller merkbar ripe. Veldig fin for rust under, ingenting alvorlig noen plass, finnes selvsagt noe vanlig overflaterust her og der.
Noe slitasje på innerskjermer foran, da hjul kan subbe litt borti ved full sving.
Mekanisk er den veldig bra. Alt fungerer som det skal, men synkronring til 3. giret har begynt å bli dårlig og skraper ved hard giring.
Man må også forstå at dette ikke er noe komfortabel langtur-bil, bilen er bygd for å kjøres fort. Det er både stivt og bråkete fra bla. eksos, foringer og enkeltmasse svinghjul.
Jeg har selv kjørt rundt 14 000km med bilen, og i løpet av disse har den fått 5 oljeskift med Castrol 10w60. Aldri noe pådrag før driftstemp heller.
Det er nettopp tatt oljeskift på motor og kompressor, nye NGK-tennplugger, nytt luftfilter til kompressor, og byttet toppdekselpakning. Bilen leveres med så og si helt nye semislicks foran og bak også.
Legg merke til at her er motor overhalt med smidd innmat, nye pakninger, lagre og div. i 2021. Motor er gått under 30 000km siden dette. ESS kompressor, clutch og svinghjul var også nytt i 2021!
Motor:
- ESS G1 580 kompressor kit
- Smidde JE stempler, ZRP råder
- Forsterket toppakning
- Arp bolter
- Alt av lagre/pakninger nytt
- Overhalt vanos, Beisan kit
- Polert vanosblokk
- Ny radiator/mishimoto vifte
- Motorsport termostat
- Større oljekjøler, montert i grill
- Stive motorsport motorfester
- Bygd om fra SMG til manuell
- Tenaci enkeltmasse svinghjul
- Sachs trykkplate
- Tenaci 6-puck sinterclutch
- IRP V3 shifter
- Bilstein PSS10 coilovers (godkjent i vognkort)
- Powerflex camberarmer
- Powerflex black diff-foringer
- Sveist inn forsterkninger i gulv bak
- X-brace fra Puretech bak
- Eurospec grenrør
- Tømte katter
- Gruppe M titan bakpotte
- eller catback Milltek rustfritt anlegg (godkjent i vognkort)
- 345mm CSL bremser
- Stålomspunnede slanger
- Advan RS 18x10 et20 felger med semislicks
- CSL/Karbonius karbontak
- Original CSL bakluke
- Helt nye frontlykter
- Skrudd halvbur (festet i isofix hull)
- Recaro Pole Position seter, trekt i Cinnamon.
- VAC-motorsport seteunderstell
- Sparco 6-punkts belter
- Alcantara ratt, gir og brekk poser
- Eonon android-spiller
Originale cinnamon framseter, original ECU og deler for å bygge motor original følger med.
Vennligst ikke ta kontakt om du ikke har penger eller finans i orden.
Prøvekjøring skjer med meg bak rattet.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 15.10.1999
- Farge
- Blå
- Fargebeskrivelse
- Le Mans Blå
- Interiørfarge
- Cinnamon
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 580 Hk
- Sylindervolum
- 3,2 l
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Coupe
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Chassis nr. (VIN)
- WBABM11020JK04XXX
- Sist EU-godkjent
- 22.02.2024
- Neste frist for EU-kontroll
- 22.02.2026
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Noe steinsprut, slitt synkronring 3. gir.
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.