Chevrolet Corvette
CORVETTE 5.7-242
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Nå dumper jeg prisen. Ny pris. Billig å eie, og registre nå nedsatt pris. Bilen er verdt langt mer om man ser på tilsvarende biler. Trenger garasjeplassen til vinter til mine to motorsykler og må da dessverre prioritere selv om det smerter.
Så nå kan du nyte sensommeren og "Idean summer" med denne gule, kule sommerbilen til en latterlig lav pris.
Det er en fin veteran som går bra og håper den kan få et fint hjem som tar vare på den videre.
Denne har vært i mitt eie siden den første gang ble registrer i Norge 12.08.2016.
Utfordringen er at jeg har jeg for mye kjøretøy å bruke i finvær da har akkurat kjøpt nok en MC. Da blir bilen brukt langt mindre enn den fortjener, og burde.
Bilen har en noe spesiell historie viser det seg når jeg sjekket VIN nr i USA. Bilen ble nemlig bestilt i 1987 hos en Cheverolet forhandler i USA, men med spesifikt 1986 Pace Car VIN og produksjonsnummer som da en kopi av den ekte. i 1986 fikk jo alle Corvette C 4 Cab betegnelsen Pace Car. Den ekte ble kjørt på banen av Chuck Yaeger som var testpilot og førte gjennom lydmuren. Denne bilen skal så ha blitt levert kunden i 1988. Derfor skal første gang ha vært registrer i USA i 1988
Corvette C 4 var den første med virkelige kjøreegenskaper. Da den kom slo den både Ferrari og Porche når det gjaldt G i svinger. Denne bilen ligger på veien som en spyttklyse. Selv etter dagens standard. Den har snilt forbruk for en 5,7 V8, og jeg har kjørt den på langkjøring ned på ca 0,88 på mila når kjørte pent.
Bilen er akkurat i slik stand man kan forvente av en bruksveteran av denne årgangen og type. Det har blitt skiftet alt av foringer i forstillingen for pr år siden og skiftet drivknute bak. I den sammenheng ble da også forstilling justert på verksted. Har ikke blitt kjørt mye de siste årene, da jeg har for mye motorisert til å bruke i finvær. Det har vært skiftet olje og oljefilter jevnlig uansett.
Det sitter også gode dekk på bilen.
KM er nok i amerikanske miles.
Ta kontakt for å se på den.
Selges prisantydning eventuelt bud. Kom eventuelt med bud, men ikke skambud.
Går fint.
Selges som den er.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 118 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 12.08.2016
- Farge
- Gul
- Interiørfarge
- Grå/sort
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 242 Hk
- Sylindervolum
- 5,7 l
- Vekt
- 1 500 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Cabriolet
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 1
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- AA68031
- Chassis nr. (VIN)
- 1G1YY3180H5106683
- Sist EU-godkjent
- 26.06.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 20.06.2025
Utstyr
- Air Condition
- Alarm
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Midtarmlene
- Radio DAB+
- Radio FM
- Servostyring
- Sportsseter
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Nei
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Foringer i forstilling er byttet ut og forstilling justert. Dynamo/Generator skiftet.
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.