Opel Rekord
2.3L Turbo Diesel, 5 gir, servo. Blir nå EU-Godkjent!
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
PS! Oppdaget at det var oppført feil adresse, og har rettet opp det. Bilen står altså på 1940 Bjørkelangen, på Østlandet. Annonsen er snart utløpt. Jeg kommer til å skifte fjæra, og ta en etterkontroll, slik at bilen blir EU-Godkjent. Hvis ingen vil kjøpe den i Norge, ser jeg meg nødt til å annonsere den i Tyskland. Men det er ikke for sent, så ta gjerne kontakt på telefon 97483033.
Mer ny info: Jeg har fått meg løftebukk, så bilen kan nå inspiseres nøye fra undersiden. Jeg har lagt til flere bilder av understellet. Noen har vært flink til å oljebehandle bilen tidligere, og det er helt eksepsjonelt hvor godt den har klart seg for rust.
Ny info: Jeg har nå fått tak i en brukt fjær, som jeg tror passer. Hvis det blir til at jeg skifter den, og får bilen EU-Godkjent, så må jeg naturligvis sette opp prisen. Kjøp nå, og spar penger!
Sjelden og velutstyrt Opel Rekord. 2,3 liters turbodiesel, og femtrinns manuelle gir, samt servostyring. Dette tror jeg må være den mest fornuftige veteranbilen man kan ha. Den er rimelig i drift, og følger trafikken. Den er komfortabel, og har gode kjøreegenskaper. Det er dessuten en robust og sikker bil, om man skulle være uheldig og havne i en trafikkulykke. Jeg kjenner ikke noe særlig til bilens historie, men det virker som den har blitt godt tatt vare på. Den har klart seg utrolig bra når det gjelder rust. Det er tydelig at den har blitt sprøytet jevnlig med olje, og deretter kjørt på støvete grusvei. Hengerfeste har blitt satt på nylig, og bilen har aldri dratt tilhenger eller campingvogn. Jeg har ikke hatt bilen så lenge, men grunnet noen helseutfordringer, har jeg ikke hatt så mye glede av bilen som jeg håpet. Jeg har kostet på bilen en del, men nesten ikke brukt den. Bilen står i garasje. Jeg har bestemt meg for å selge den videre til noen som kan ha mer glede av den. Selges kun til entusiast som vet å ta vare på bilen. Er du mer opptatt av å sitte i baksete og drikke øl, så får du kjøpe en annen bil! Ellers lar jeg bildene tale for seg, men jeg kan nevne at bilen har fått en omfattende gjennomgang av bremsene. Dessuten er bilen veldig godt støyisolert, så dieselmotoren er bare koselig! Som du ser på bildene, så er det kjøpt inn litt forskjellig til bilen. Bilen selges for kr 55 000, som er selvkost. I tillegg har jeg lagt ned en del jobb i bilen, som jeg ikke har beregnet noe for. Det blir ikke aktuelt å gå ned på prisen. Den fikk mangel på brudd i fjær foran venstre på EU-Kontroll. Dette har jeg ikke gjort noe med. Bruddet er nesten ved enden av spiralfjæra, og merkes ikke på kjøreegenskapene. Skift fjæra, og ta en etterkontroll, så er bilen EU-Godkjent for 2 år.
Km teller viser 09229 men bilen har selvfølgelig gått mer. Km stand er ukjent, og jeg ble ikke klokere av å logge meg inn på Vegvesenet. Jeg synes ikke bilen gir inntrykk av å ha gått særlig langt. Noe måtte jeg jo skrive i rubrikken for km stand, så jeg valgte nå å legge til 2 hundre tusen km. Tar forbehold om feil i annonsen, og den er heller ikke ment som en komplett tilstandsrapport. Nybilsgarantien gikk ut på 80 tallet. Jeg er privatperson, som ikke tjener noe på bilen, så jeg stiller ikke opp med noen form for garantier. Men det er ingen tvil om at dette er en god bil. Ekstra morsomt er det at den er en sjelden utgave. Bilen ser ut til å være levert utstyrt som Taxi, men har normale velour seter. Drosjer tror jeg normalt ble levert med skai seter? Tidsmaskin tilbake til 80 tallet dette!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 07.11.1984
- Farge
- Rød
- Interiørfarge
- Brun
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Sylindervolum
- 2,3 l
- Vekt
- 1 265 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 4
- Antall eiere
- 7
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- CE15292
- Chassis nr. (VIN)
- W0L000017F1019321
- Maksimal tilhengervekt
- 1 265 kg
- Neste frist for EU-kontroll
- 16.11.2023
Utstyr
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Lasteholdere/skistativ
- Lettmet. felg sommer
- Motorvarmer
- Radio FM
- Servostyring
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Fjærbrudd venstre foran, men merkes ikke på kjøreegenskaper. Ellers litt småtteri, men veldig bra for å være en så gammelbil.
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Jeg kjenner ikke bilens historie, men den virker velholdt. Noen reparasjoner må det vel ha blitt opp gjennom årene.
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.