Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde

Chrysler 300C

6,1-V8 HEMI 432HK,Aut/Tip,Klima,Luke,20Alu.LavKM.MegPen

Totalpris 475 000 kr
Modellår
2010
Kilometer
68 021 km
Girkasse
Automat
Drivstoff
Bensin

Bilens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på bilen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Service

Bilens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på bilen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Beskrivelse

Unik mulighet! - 11/2010 Chrysler 300C SRT-8 Hemi 6,1i-V8 Sedan, (432 HK) med Automat/Tiptronic-gir, 2-soners digitalt justerbart Klimaanlegg, el. Soltak, Cruise/Tempomat, 20` Aluminiumsfelger, og tilnærmet alt tilgjengelig utstyr.


Dette er muligheten til å skaffe seg en meget hel/pen og stor 4-dørs eksklusiv "Muskelbil" sedan som er produsert i et svært begrenset opplag. - (Kun 18.366 biler, fra 2005-2010).


Bil Invest Oslo AS importerte bilen fra sør-California i USA, høsten 2020, der den hadde hatt kun en tidligere eldre eier. - Bilen ble solgt og førstegangsregistrert i Norge 8. januar 2021, og den har hatt kun en voksen eier i Norge frem til nå.



Bilen er kun kjørt 42.275 Miles eller 68.021 KM. - Grundig servicedokumentasjon fra både USA og Norge følger med i egen ringperm.


Eksklusiv fargekombinasjon, Sort Metallic med grafittgrått SRT-sportsinteriør i Skinn/Alcantara. - NB: Bilen fremtrer som meget hel og fin i både lakk og interiør.


NB: Bilen leveres godkjent med amerikansk lyssetting etter gjeldende regelverk, med oransje markeringslys foran/side-foran, og røde bak/side-bak. - I mørket gir dette bilen et helt originalt og unikt amerikansk utseende.


Som fullblods 6,1-V8 Hemi SRT-8 modell er dette en stor og kraftfull 4-dørs sedan med en egenvekt på 1.890kg, og en lengde på nøyaktig 5,0m. - Bilen har en prestanda svært få bilmerker kan matche. - (Les også informasjon hentet fra nettet, nederst i annonsen).



Mye utstyr, se utstyrslisten nedenfor. - Bilen har også en lang utstyrsliste utover dette. - Begge originale nøkkelbrikker med egen fjernstyringsenhet for sentrallåsen følger selvfølgelig også med.


- Neste påkrevede EU-kontroll må tas innen 6. november 2025.


NB: Les også full artikkel, (på engelsk) hentet fra: Automotive Addicts, nederst i annonsen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Bil Invest Oslo AS har lang og bred erfaring, og stor glede av salg og bilimport fra USA. - Vi selger og importerer kontinuerlig spesielle amerikanske biler, og mener bestemt at den største delen av kundegruppen ønsker seg hele og fine biler som kan brukes og skape glede når årstiden tillater dette.



Vår filosofi er å finne gode eksemplarer som vi kan være stolte av å vise frem til våre kunder.


Dessverre importeres det alt for mange USA-biler til Norge "kun på pris", og eksemplarene som kommer inn blir deretter.


PS: Historiebøkene viser også år etter år at velholdte, spesielle og kurante USA-biler holder seg meget godt i pris.


NB: Svært få eksemplarer av Chrysler 300C SRT-8 Hemi 6,1-V8 har funnet veien til Norge, og dette er muligens den eneste 2010-modellen her til lands. - Denne bilen skiller seg således ut fra mengden med både lyd og utseende. - Bilen "snur hoder" og får lange blikk hvorenn den ferdes.


Bilen signaliserer "Muskler" med stor/bred fronspoiler og sort grill, 20` sportslige originale "Alcoa Forged" Aluminiumsfelger med 10-eker, store "spor-dreide" bremseskiver med røde Brembo bremsekalippere både foran og bak, to stk. grove eksosutslipp, (en på hver side) og SRT-8/Hemi C- emblemer på begge sidene, og på bakluken. - Bilen har også etterspurt fargekombinasjon.


- Bilen egner seg perfekt til daglig bruk, året rundt og bilutstillinger og Cruising vår/sommer/høst. - Bilen er sportslig, superrask, og god å kjøre. - Den dype og lett gjenkjennelige V8-lyden fra 2-store eksosutslipp, en på hver side, forsterker bare kjøreopplevelsen ytterligere.


NB: Prestanda: 0-100 km/t går unna på drøyt 5-sekunder. - Dette er gode tall for en stor 4-dørs sedan.


- NB: Bilen fremstår som meget velholdt, og vil også stå langt fremme i "premie-køen" på enhver bilutstilling for denne årsklassen.


En moderne sort Chrysler 300 C SRT-8 slår aldri feil. - Denne bilen likes av folk flest i alle aldersgrupper, og sprer glede hvorenn den ferdes!


- Bilen ble understellsbehandlet med Lanolinolje før den ble tatt i bruk i Norge, og eget behandlingssertifikat følger med.


NB: Vi har nettopp satt på som nye 20` originale SR-T Aluminiumsfelger i mørktonet Chromfinish med 10-eker i et helt unikt design, tilhørende "lillebroren" Dodge Challenger. - Nesten ubrukte Good Year Eagle F1 sommerdekk sitter på, med 245/45ZR20` dimensjon foran, og 255/45ZR20` dimensjon bak. - Dekk/felgsettet er et originalt Mopar SR-T sett til 2012 Dodge Challenger Hemi SRT-8, og passer helt utmerket til denne bilen også. - Felgsettet har rullet ca. 5.000 KM, og har ingen skader/merker. Det kan kjøpes i tillegg for kr. 17.900,-. - Alternativt følger bilens originale og pene 20` Aluminiumsfelger med som nye Continental piggfrie vinterdekk i 245/45R20` dimensjon. - (Originale "løse" 20` sommerdekk i 245/255 dimensjon følger også med).


- Unik mulighet for den som er på utkikk etter en kjempefin 2010 Chrysler 300C SRT-8 Hemi 6,1i-V8 med Sedan med 432HK, Automat/Tiptronic-gir, mye utstyr og lav kjørelengde. - NB: Bilen kan leveres raskt!


NB: Bilen leveres grundig klargjort, renset og polert.



DRIVE AN AMERICAN LEGEND, "The Hartbeat of America"! - En helt unik bil som enhver kan være stolt av å eie!


FINANS / INNBYTTE / GARANTI
--------------------------------------


Artikkel hentet fra Automotive Addicts.
-------------------------------------------------
2010 Chrysler 300C SRT8 Review & Test Drive Like a heavyweight boxer wearing a tuxedo, the new 2010 Chrysler 300C SRT8 is an elegant brute.  The interior is elegant, the exterior styling is bold and under the skin is a knockout punch courtesy of Chrysler’s SRT ‘Street and Racing Technology’ division. First introduced in the 2006 model year, the 300C SRT8 is still the fastest and most powerful full-size sedan from the Big Three.

With benchmark performance, premium amenities and race-inspired styling-all at an attractive starting price of just $44,865.00-make the 2010 Chrysler 300C SRT8 unique in the marketplace.  My loaded test 300C SRT8 came in at just $49,125.00 including a gas-guzzler tax of $1,700.00 and $750.00 destination charge.

The exterior styling combines sophisticated, premium elegance with functional performance enhancements.  Up front is the new black anodized mesh grille, and a set of quad lamps with HID headlights increase your nighttime view of the road.  The lower bumper features an airdam to increase front downforce, powerful round foglamps at the sides, and brake cooling air ducting that increases cooling for the big brakes.

The side view is highlighted with steeply racked ‘A’ pillars, a flat roof, sloping rear glass that matches the rake of the ‘A’ pillars, pulled-up windows wrapped with a full-perimeter chrome strip, flared fenders, chrome pull-out door handles, body-colored, aerodynamic styled side mirrors, chrome strip running the length of the doors, and deep side extensions as part of the full-perimeter aero-bodykit that gives the 300C SRT8 a lower center of gravity.

The rear features a chrome Chrysler crest and wing running across the rear trunk lid, big and bright lamp clusters, a specially designed rear-lid spoiler to increase downforce, SRT8 badge, and two, 2.75in. polished stainless steel exhaust outlets.

Inside is all elegance with several sporty cues.  The 10-way powered/heated front leather bucket seats are very comfortable and deeply cut for extra lateral support and feature perforated suede inserts to further keep you in place during spirited driving times.  The four-spoke, technical leather-wrapped, power tilt/telescoping steering wheel feels great in your hands and features controls for the audio system, trip computer, electronic vehicle information center (EVIC) with Performance Pages that gives you feedback on your 0-60mph time, ¼ mile time, lateral acceleration, and 60-0mph braking distance.

You also get power pedals to give you the perfect position to more effectively handle the fun and easy-to-drive Chrysler 300C SRT8 sedan.  The elegant, chrome-ringed, white faced with black numerals, instrument cluster features an SRT signature 180mph speedometer, 7,000rpm tachometer and smaller fuel and engine coolant temperature gauges to easily keep you abreast of your vitals.

The center stack is finished in brushed aluminum trim and features two air-ducts with chrome insets, easy-to-use, chrome-ringed dials for the dual-zone climate system, audio system, and finished with Chrysler’s signature round quartz clock.  The electronic stability control (ESC) button is also easy to reach on the center stack when you want to let the rear wheels slide out during exciting driving times when cornering steep curving roads.  Thick elegant chrome rings can also be found on the door pulls and steering wheel.  Just above the glove box is a technical carbon fiber strip and the same technical carbon fiber trim is located around the center console with chrome ringed shift gate that also features a leather-wrapped stick shift.  The center console also features a padded leather armrest with dual-tiered storage bin.

Each door features a chrome strip on the same line as the chrome door handle for another elegant touch.  The dual cupholders now feature LED lighting as well in the front and rear door map pockets.  The two leather-trimmed rear seats feature perforated suede leather inserts, grab handles, reading lamps, clothing hooks, a pull-down armrest with dual cupholders and air-ducts at the end of the center console to bring cool or heated air more effectively into the rear.

A one-touch open/close electric sunroof is now standard as is the U-Connect hands free Bluetooth communication system and U-Connect tunes for your audio enjoyment.  You also get a two-driver memory system that recalls the radio stations, seat position, pedal position, steering wheel rake and power-remote/heated/self-dimming sideview mirrors.

More standard features inside, not mentioned above, include-remote start, keyless go start/stop button which also features the ability of opening a locked door by simply pulling out the door handle with the keyfob in your pocket or purse, remote trunk opener, cabin air filtering system, SIRIUS satellite radio, Media 430 CD/DVD/MP3 radio, power accessory delay, outside temperature display/compass, rear window defogger, keyless entry, power windows with one-touch front express up/down, automatic door locks, auto-dimming reaview mirror, dual map lamps, cruise-control, rain-sensing wipers, washers, storage slots in each door, and premium front/rear floor mats.  My test 300C SRT8 came with these options-inferno red crystal pearl coast paint, SIRIUS radio with traffic alert, GPS navigation, U-Connect phone with voice command, iPod control, 13-Kicker SRT high-performance speakers, 100-watt Kicker SRT subwoofer, 322-watt Kicker SRT amplifier, surround sound audio system, media center CD/DVD/HDD/NAV/AM-FM radio, rear parking sensors, and Goodyear F1 Supercar tires.

The brute of the 2010 Chrysler 300C SRT8 is found under the skin of the exterior styling.

The heavyweight punch is furnished by the Street and Racing Technology-engineered 425hp, 420lb.ft. of torque, 6.1 liter HEMI V8 engine that gives the 300C SRT8 its  world-class power. All of this power and torque is transferred to the rear wheels through a SRT tuned five-speed automatic transmission with AutoStick that can keep your selected gear in place all the way up to the 7,000rpm redline.  A SRT-tuned limited slip differential keeps the power and torque solidly planted on the pavement for enhanced launch and traction.  SRT performance figures include-0-60mph in the low five-second range, 0-100-0mph in less than 17-seconds, and 0.89g on the skid pad.

Chassis setup for the 300C SRT8 is aimed at all-around driving pleasure and performance, including SRT-tuned Bilstein monotube, gas-charged shocks, specially tailored coil spring rates, and suspension bushings and large-diameter anti-sway bars.  Front and rear suspension knuckles contribute to a ride height that’s lowered .5-inch from the Chrysler 300C.  The electronic Stability Control (ESC) has been SRT-tuned, resulting in the system sensing lateral acceleration that effectively primes the system in anticipation of the next brake application.  You can, of course, shut the system down at the right time and place. The hydraulic power-assisted rack & pinion steering system comes with a performance-gear that gives you incredible feedback from your inputs, and even more feel for the road, but is less tight when navigating parking lots at slow speeds for backup maneuvers when parking.

Benchmark braking performance results from a four-wheel disc brake system featuring performance calipers developed by Brembo, each equipped with four pistons for even clamping.  Up front are vented and slotted 14.2-inch rotors and 13.8in. vented and slotted rotors in the rear.  The result is 60-0mph braking performance of approximately 110-feet. The SRT-exclusive braking system includes ABS, and Brake Assist to enhance your control on slick or wet pavement, plus brake-knockback mitigation software for even better track response.

The 300C SRT8 rides on large, 20X9in. Alcoa forged/polished, aluminum alloy wheels that have SRT and Alcoa forged, laser-cut on each wheel that is wrapped with 245/45ZR20in. Goodyear F1 Supercar tires for incredible grip and traction.

The Chrysler 300C SRT8 has it all-outside, inside and under the skin.  This car is easy to drive and maneuver around slow city traffic, is a whole lot of fun to drive at high speed on the open road, and when cornering at speeds.

It still stands alone at the top of all full-size American sedans.  Will any of the other two American manufactures come close in matching the Chrysler 300C SRT8’s interior excellence and world-class performance figures?  If you are not sure but want one of these limited-edition sedans now, you have to get down to your nearest Chrysler dealer and order one before they are all spoken for.


SPECIFICATIONS

Price: Base 300C SRT8 $44,865 As-Tested $49,125
Type: Large Sedan
Where Built: Canada
EPA Class: Large Cars

Dimensions

Exterior
Length: 196.8 in.
Width: 74.1 in.
Height: 57.9 in.
Wheel Base: 120 in.
Ground Clearance: 5.6 in.
Curb Weight: 4178 lbs.
Gross Weight: 5300 lbs.

Interior
Front Head Room: 38.7 in.
Front Hip Room: 55.9 in.
Front Shoulder Room: 59.4 in.
Rear Head Room: 38 in.
Rear Shoulder Room: 57.7 in.
Rear Hip Room: 55.9 in.
Front Leg Room: 41.8 in.
Rear Leg Room: 40.2 in.
Luggage Capacity: 15.6 cu. ft.
Maximum Seating: 5

Performance Data

Number of Cylinders: 8
Engine Size: 6.1 liters
Engine Type: V8
Horsepower: 425 hp
Max Horsepower: 6000 rpm
Torque: 420 ft-lbs.
Max Torque: 4800 rpm
Drive Type: RWD
Turning Circle: 38.9 ft.
0-60mph: 5.3 seconds

Fuel Data

Fuel Tank Capacity: 19 gal.
EPA Mileage Estimates: (City/Highway/Combined)
Automatic: 13 mpg / 19 mpg / 15 mpg
Range in Miles:
Automatic: 247 mi. / 361 mi. / 285 mi.
_______________________________


Vi holder til i Breivollveien 25 på Alnabru i Oslo. - Du finner oss opp rampen rundt hjørnet i Staples bygget vis a vis Toyota Bruktbil senter.

 
Vi tar forbehold om feil i våre annonser og vi ber deg derfor spesifikt sjekke utstyr eller ringe oss for å forsikre deg om noe utstyr som er viktig for deg. Dette da vi ikke dekker utstyr eller tilbehør som er feil listet i våre annonser.


- Bil Invest Oslo AS har alltid et meget godt utvalg av pene brukte biler til riktige priser. Kom gjerne innom for en hyggelig bilprat i et autofilt miljø. Våre erfarne salgskonsulenter hjelper deg gjerne med finansiering fra null kontant gjennom vårt samarbeid med Nordea Bilfinans AS.

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 845 kr (avgifter)
Pris eks omreg
473 155 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
03.11.2010
Garanti
Bruktbilgaranti 50/50
Garanti
3 mnd
Vedlikehold
Servicehistorikk
Farge
Svart
Fargebeskrivelse
Sort Metallic med flere chromdetaljer
Interiørfarge
Som nytt og sportslig Grafittgrått delskinn med grått Alcantarastoff i senter.
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
432 Hk
Sylindervolum
6,1 l
Vekt
1 890 kg
CO2-utslipp
367 g/km
Antall seter
5
Karosseri
Sedan
Antall dører
4
Antall eiere
2
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
DR89736
Chassis nr. (VIN)
2C3CA7CW0AH279986

Utstyr

  • ABS-bremser
  • AUX tilkobling
  • Airbag foran
  • Airbag foran side
  • Airbag gardiner
  • Alarm
  • Antiskrens
  • Antispinn
  • Avblending av speil
  • Beltevarsler
  • CD-spiller
  • Cruisekontroll
  • Ekstra mørktonede vinduer bak
  • El.vinduer
  • Elektrisk sete m. memory
  • Elektrisk soltak
  • Elektriske speil
  • Fabrikkmontert alarm
  • Farget glass
  • Fjernstyrt sentrallås
  • Interiør sport
  • Isofix
  • Kjørecomputer
  • Klimaanlegg
  • Klimaanlegg 2-soner
  • Kurve/tåkelys
  • Lakkerte utvendige speil
  • Lettmet. felg sommer
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Multifunksjonsratt
  • Oppvarmede seter
  • Parkeringsensor bak
  • Parkeringsensor foran
  • Radio FM
  • Ratt regulerbart elektrisk
  • Regnsensor
  • Regulerbart ratt
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Sete multifunktion
  • Skinnratt
  • Skinnseter
  • Sommerhjul
  • Speil innfellbare
  • Startsperre
  • Stålbjelker
  • TV-skjerm
  • Takluke
  • Tiptronic
  • Turteller
  • USB
  • Xenonlys

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Breivollveien 25, 0668 Oslo

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på DR89736

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 356744472
Sist endret 15. jul. 2024 10:04
Referanse 4539

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.