Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde

Mazda MX-5

1.8 Godkjent m/Kompressor + IC 200hk/225Nm

Modellår
1999
Kilometer
180 100 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

NB: Flere nye bilder idag 16.06.24

Her har du en sjelden (unik?) mulighet til å sikre deg en leken MX-5 GODKJENT med 200hk/225Nm, Fat Cat Motorsport Coilovers, veltebøyle og mye mye mer!

Bilen har fått TüV godkjenning hos SPS Motorsport, som igjen ble brukt som dokumentasjon og godkjentvhos biltilsynet.

Du synes sikkert prisen er stiv, men prøv å finne en rustfri NB og tell opp hva modifikasjonene vil koste enkeltvis, og legg til tiden det vil ta å bygge om og får det godkjent.

Dette er en bil for entusiaster, ikke en billig "start up", sett på banefelgene og kast deg på første mulige Trackday. KNA Varna autoslalom anbefales på det sterkeste!

BARE SÅ DET ER SAGT: DET FØLGER IKKE NOEN GARANTI MED BILEN!

Jeg kjøpte bilen i 2007, de hadde den blitt importert fra Sveits året før. Såvidt jeg vet er den kun vinterkjørt 200672007 sesongen.

Opp gjennom årene har jeg kost meg med å modifisere, og her er listen:


Motor:

Som de fleste NB'er begynte den å bruke olje ca 140'km, så da ble den boret opp til 83,5mm og fikk nye smidde Wøssner Turbo stempler, ringer, nye pakninger, simringer etc.

Toppen ble renset og slipt.

Moss Motor / Jackson Racing MP62 Kompressor ( byttet hovedlager i vinter).

Oppgradert belterstrammer.

Racing Beat Intercooler for MP62 settet

KN Sportfilter i Cold Air innsug

Coolant reroute

Power Card Piggyback Innsprøytnings og tennings-kontroll

Mazda-speed motorfester gir mindre vridning av girkassa, men de slites, 225Nm merkes :-)

IL Motorsport rustfri spylevæske beholder

Mazda OEM FS06-16-460A clutch fra Mazda 626, silkemyk og holder i massevis

Racing Beat Midpipe ( cat er byttet ) og Racing Beat lydpotte, gir litt lyd fra seg i tillegg til hvinet fra kompressoren, men ikke mer enn det er levelig på langtur

Ventilert panser med gass løftere

Jeg har stort sett gjort service selv: Oljeskift hver 5000km, og jada den bruker fremdeles litt olje, men ikke mer enn at det er håndterbart. Bytte bremsevæske hvert år ( ikke rukket i år enda).


Understell:

NBFL Big Brakes med Carbotech klosser, støver som fy, med biter godt! Dessverre passer ikke original reservehjulet over de nye bremsene, og NBFL reservehjulet passer ikke i brønnen i bagasjerommet, så da er den vekten spart!

Fat Cat Motor sport Coilovers 400lb front og 280lb bak,Senk til 12.75" foran og 13.00" bak, har opplevd litt "hopping" ved start på auto slålom, så har ett sett litt stivere fjærer til bak (ikke med i godkjenning) som ikke er prøvd enda.

Friskerer hjulvinkler foran er oppnådd med R-package Styreledd og Nedre bærekuler.

Fronten er stivet opp med Racing Beat Stabstag og justerbare "kyllingbein"

Hjulbuene foran og bak har fått behandling hos "Valsemesteren" i Sarpsborg, Valset 10m + 5mm strekk.


Felger:

Originale: 15" 10AE krommet (med flass) med slitte R888

Daglig; Koenig Britelite 16x7 med nye (2023) Nankang NS2R 205/45-16

Bane: Japan Racing 15x8 ET 35 med godt brukte Nankang AR1, noen runder er det igjen på dem.


Karosseri:

Panser med gjeller, ikke fått bestemt meg for farge enda, men heller mot silkemyk sort.

IL Motorsport Front leppe, + grill og tauekrok i fronten (Melketennen er tatt av)

Hard Dog Hard Core Hard Top veltebøyle med Harness bar og skinn polstring

Original Hardtop som går over bøylen, med varmetråder.

Originalt Tonneau cover følger med.

Fleece vintertrekk "pysjamas"


Interiør:

Marrad stoler med spesialbestilte blå alcantera puter. Dette er i utgangspunktet Recaro stoler som er laget litt smalere over skuldrene for å passe i MX-5NB. Har åpninger for 6pkt seler, og feste for original setebelte-feste, så ingen problemer med godkjenning. På bane tar jeg ut putene i setet og får med det topp av hjelm under topp av bøylen.

6 pkt belter monter for fører, disse har gått ut på FIA dato, og hører ikke med under godkjennelsen i vognkortet. Original beltene er ikke fjernet.

Bredbåndlamda, ladetrykk og egen vann/olje temp måler i midtkonsollen, oljetemp er ikke tilkoblet.

Alle originaledeler som er skrudd av følger med: Seter, Original 10AE Bilstein Senkesett, innsug, luftfilterboks, original gasspjeldhus, stabstag etc. Bortsett fra de originale bremsene, de var utslitt.


Listen over løse ikke monterte / service deler er lang ( og jekker opp prisen noe)

Guardian Design Ratt Ø33cm.

2 ekstra sett Carbotech Bremseklosser

ILM Oil-filter relocator + Oil cooler, fikk ikke montert som planlagt pga coolant rerout, men med litt fantasi kan det helt sikkert monteres. En MX5 er aldrig ferdig, bare ett godt utgangspunkt.

Racingbeat rustfritt grenrør

1 sett nye R Package Bærekuler

16 stk spesial hjulmutre

MP62 olje, reserve Vacuum actuator

1 stk ny luftmengdemåler

1 stk ny Throtle pos måler : BP2Y-18-911A

1 ekstra Swift fjærer til coil-over bak : Z65-203-060 6kgf

Mastaspeed koffertspoiler : Lava Orange

+++ Rekker ikke mer i dag, oppdatering kommer ila helgen :-)

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 845 kr (avgifter)
Pris eks omreg
230 000 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
21.07.2006
Farge
Blå
Fargebeskrivelse
10th Anniversary Edition Sapphire Blue Mica
Interiørfarge
Sort / Blå
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
200 Hk
Sylindervolum
1,8 l
Vekt
1 075 kg
Antall seter
2
Karosseri
Cabriolet
Antall eiere
2
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
UF31242
Chassis nr. (VIN)
JMZNB18P600131759
Neste frist for EU-kontroll
19.06.2025

Utstyr

  • ABS-bremser
  • AUX-inngang
  • Airbag foran
  • Alarm
  • CD-spiller
  • Diff.sperre
  • El.vinduer
  • Elektriske speil
  • Lettmet. felg sommer
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Radio DAB+
  • Ryggekamera
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Seter i delskinn
  • Sommerhjul
  • Sportsseter

Selgers kjennskap til bilen

Kjente feil, mangler eller synlige skader?

Ja. Bruksmerker

Er det gjort større reparasjoner?

Ja. 2016 / ca 140´km : Motor boret til 83,5 Wøssner smidde stempler, topp slipt

Er eller har motoren vært trimmet?

Ja. 2015, 134´km :MP62 Kompressor, Intercooler og Powercard

Har bilen heftelser/gjeld?

Nei

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

1481 Hagan
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på UF31242

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 357310249
Sist endret 20. jun. 2024 17:58

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.