Saab 9-3
1,8t SportCombi Vector Biopower
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
-- En eier, meget pent holdt, lav KM --
2007, året da Petter Northug gikk Norge inn til gull i stafett under ski-vm i Sapporo, Steve Jobs lanserte den første iPhonen og Toni Blair gikk av som statsminister i England etter 10 år.
Dette var også året da jeg gikk til innkjøp av en SAAB 9-3 SportCombi. Et smykke av en bil, som designmessig holder seg meget godt den dag i dag. Av funksjonalitet kan nevnes:
NightPanel
En egen knapp for å skru av lyset i alle instrumentpanel i bilen, med unntak av speedometeret. Visstnok hentet fra flyindustrien hvor man ikke skal forstyrres av panellys når man flyr i mørket. Har brukt denne knappen en gang, på en nattlig tur over Strynefjellet. Fikk for øvrig fartsbot på samme tur.
BioEtanol
Bilen var en av de første FleksiFuel bilene på markedet. Motoren går på bensin, men kan også gå på en blanding av bioetanol og bensin. SAAB var blant de første merkene som tok i bruk denne teknologien, og Statoil (eller Circle K som det nå heter), lovet å bygge ut leveransekapasitet. Dette var før det viste seg at første generasjons bioetanol ble produsert på mat, som gjerne heller skulle benyttes som akkurat det, altså mat. Og Statoil stanset utrullingen. I mellomtiden har elbiler blitt populært, men nå har man igjen startet å blande bioetanol i bensinen, basert på andre generasjons bioavfall. Selvsagt mer miljøvennlig, og miksen gjør også at SAABen får noen ekstra hestekrefter.
FM radio
Bilen er utstyrt med FM radio og gode høyttalere. Noe som kommer godt med hvis du er glad i kanaler som Radio Metro, Radio Nova, Radio Orakel eller Radio Latin Amerika. Det kan nevnes at man kan koble til moderne lydkilder via kabel.
Av andre kjennetegn kan nevnes et rustmerke i pannen på bilen og noe rust på hjulbuen over høyre bakhjul. Refleks på bakre støtfanger har også fått en rift.
Det er nå ganske nøyaktig 200 måneder siden bilen ble innkjøpt, og jeg tenker at neste eier er heldig som får overta dette smykket. Mitt forslag er at jeg mottar 300 kroner for hver måned jeg har passet på bilen, altså totalt 60.000.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 60 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 07.11.2007
- Farge
- Svart
- Interiørfarge
- Beige
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 150 Hk
- Sylindervolum
- 2 l
- Vekt
- 1 460 kg
- CO2-utslipp
- 184 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Antall dører
- 5
- Antall eiere
- 1
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- DL77703
- Chassis nr. (VIN)
- YS3FF55F581011092
- Sist EU-godkjent
- 12.05.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 05.05.2025
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Air Condition
- Airbag foran
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- Cruisekontroll Adaptiv
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Metallic lakk
- Multifunksjonsratt
- Oppvarmede seter
- Parkeringsensor bak
- Radio FM
- Sentrallås
- Servostyring
- Sommerhjul
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Noe rust, men ikke mer enn normalt for SAAB 9-3
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.