Ford Granada
CONSUL 2.3 GT - SISTE PRIS før vinterlagring
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
SISTE PRIS før vinterlagring! Nå går annonsen snart ut, og da setter jeg den bort på lagring. Jeg har nå senket prisen nok en gang. Så nå kan du gjøre et godt kjøp her. Denne bilen vil bare stige i verdi.
————————————————————————
Du ser nå på en vaskeekte Ford Consul GT coupe med 2.3 liters V6-motor. Bilen har det ettertraktede "coke-bottle" coupe-karosseriet, som bare var på de to første årsmodellene. Dette er en 73-modell som er solgt ny i Norge, da til en arkitekt i Narvik. Som ny var bilen Daytona-yellow, altså knall gul, og var nok en gjæv og synlig bil i bybildet på den tiden. Tipper at arkitekten må ha hatt noen gode oppdrag :)
Etter noen år bulket arkitekten passasjer-døra, og bilen ble da solgt til en billakkerer i samme by. Han byttet døra og lakkerte samtidig bilen om til dagens grønnfarge (han likte visst ikke den "skrikende" gulfargen). Han ble veldig glad i bilen, og hadde den helt frem til sin død på tidlig 2000-tall. Deretter tok sønnen over bilen.
Jeg kjøpte så bilen i 2008 av sønnen, og er da 4. eier av bilen.
Så, litt som tilstanden av vidunderet. Kombinasjonen av en voksen og ansvarlig eier gjennom de harde 80- og 90-tallene og det faktum at det aldri ble saltet på veiene i nord-Norge (i hvert fall ikke der han kjørte), betyr at karroseriet har overlevd. Det har blitt byttet hjulbuer bak en gang, her er det rustbobler i dag også. Det er også rustbobler her og der på karroseriet, og det er to stygge riper i passasjerdøra. Undersiden av bilen er veldig bra, jeg får alltid skryt på Eu-en her. Jeg vil si at karroseriet er i god bruksstand, spesielt alderen tatt i betraktning. Men det er altså på ingen måte rustfritt.
Visstnok skal speedometeret bare ha runda en gang, altså har bilen gått litt over 100k, men dette kan jeg ikke garantere. Men motor og drivverk er veldig bra på den. Jeg har i mitt eie brukt mye tid og penger på å få bilen så original som mulig, og jeg har brukt (altfor) mye penger på å få tak i manglende GT-detaljer. Bilen har også originalt eksosanlegg, og kjennere vet at tidligste V6-eksosanlegget gir den peneste lyden.
Bilen bør sees, for det er veldig individuelt hvordan folk vurderer tilstand. Og husk at dette er en 50 år gammel bil. Bare send melding om du ønsker å ta en prat.
Det er ønskelig at bilen blir i Norge i fremtiden, og at den havner hos en entusiast. Og husk at slike biler er mye dyrere i utlandet.
Litt tilleggsinformasjon:
- Motor og chassis har "matching numbers"
- Toppene ble overhalt i 2013
- Det følger med noe deler, mye av det er vanskelig å få tak i
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 27.03.1973
- Farge
- Grønn
- Interiørfarge
- Grå og svart
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- 2wd
- Effekt
- 108 Hk
- Sylindervolum
- 2,3 l
- Vekt
- 1 280 kg
- CO2-utslipp
- 0 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 4
- Str. lasterom
- 0 l
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- YN15146
- Chassis nr. (VIN)
- 00000-GAGCNJ38329
- Maksimal tilhengervekt
- 1 150 kg
- Sist EU-godkjent
- 24.06.2024
- Neste frist for EU-kontroll
- 24.06.2026
Utstyr
- Hengerfeste, fast krok
- Radio FM
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Gammel bil
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.