Mercedes-Benz R-Klasse
R 320 CDI - LITE/PENT BRUKT Sommer/Asfalt
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Send melding med tlf.nr så ringer jeg deg opp for mer informasjon.
Til dere som skal ha en vanlig, billig, rusten og ikke vedlikeholdt bil så må du se på de andre som er til salgs.
Til dere mange som ser på pris, og helst vil glemme kostnader som kommer, så listes her opp svakheter og det som ikke er gjort, hhv må gjøres i nærmeste fremtid på slike bruktbiler, gjelder også M-klasse og mange andre, grunnet manglende kompetanse hos BoS og andre verksteder:
- Oljelekkasje oljekjøler, kostnad typisk 30’000,- (allltid fryktelig mye mer hos MB-forhandler osv)
- Det er mange ganger/ofte gjort flushing av automat, det ødelegger/svekker automatkasser for alltid
- Turbo, og styring turbo, siden MB aldri bytter PCV-valve og pakning inn i turbo på Service (selv om det hadde kostet peanøtter å gjøre ved luftfilterbytte), med mange negative følger
- EGR og opphopning av sot diverse steder, også grunnet olje fra turbo (ref manglende kvalitets-service pnkt over)
- Sot og lekkasje injektorer
- Manglende bytte av glødeplugger i bilens levetid, utrolig nok, som fører til at de har satt seg fast med dertilhørende store kostnader ved bytte (20,000,-). Er ellers noe man gjør selv på et kvarter, hvor en Bosh glødeplugg koster et par hundre.
- Andre oljelekkasjer, som følgefeil av feilslått vedlikehold hos BoS og andre
- Rust, så som på alle bremse- eller diesel-rør, der de ikke er synlig og som IKKE sjekkes på EU-kontroll!
- Rust generelt, som er svært mye mer enn det kanskje ‘lille’ som er synlig
- Osv... Osv... Ofte feil på elektronikk, mer på ML, hvor MB ikke lagde bilen tett, og BoS og andre ikke byttet pakninger på baklykter, noe som igjen hadde kostet peanøtter, opp mot de enorme kostnadene dette har ført med seg for eiere grunnet BoS’s inkompetanse, så som at bakluke ikke fungerer da pumpe/styring står i vann, plusse fuktige styringsenheter som fører til alle slags elektrise feil.... Osv.
Poenget her er, med denne bilen, som har gått lite og sommerlig i Sveits, så har du full kontroll på å få gjort preventivt vedlikehold videre, slik at du har bil uendelig lenge. Har selv en ML som har gått 500’000km, i topp stand. Det viktigste er å unngå BoS og tilsvarende.
Husk: Diesel er ikke for småkjøring.
Ps. Disse bilene blåser varmt etter noen hundre meter, så motorvarmer el.lign. er ikke nødvendig
For de som verdsetter sikkerhet, kvalitet, komfort og billig vedlikehold (dersom man ikke går til BoS og andre slike..) uten at det piper i alle slags sensorer nærmest konstant slik som på nyere biler, så er dette en fantastisk kjøremaskin.
Dette er den korte typen som det er svært få av, og som ikke er ombygget via varebil og skåret i taket, og som er vesentlig mer elegant og mer behagelig ift manøvrering. Forskjellen er noe kortere avstand mellom forseter og 2. rekke, noe som nesten bare er en fordel dersom det er barn som normalt sitter bak. I den lange typen, likvogna, må man nesten rope litt for å snakke med de i 3. seterekke.
Igjen er det smak og behag, men husk at betegnelsen 350 istedenfor 320 og 300 istedenfor 280 først kun var en markedsføringsendring. Husk også at AMG styling var standard 2007-2010. Og igjen, smak og behag, men jeg vil ikke ha 350 utgave fra facelift (2010) og frem til produksjons-slutt i 2013 (bortsett fra Kina og et par andre..). Kan fortelle hvorfor på telefon, men har bl.a med kvalitet/varighet/vedlikeholdskost å gjøre. Så som kurve lys og luftfjæring foran ble også borte som standard... Jeg vil heller ikke ha det jeg kaller (u)vanlig stor stasjonsvogn, med 7 seter. Det unike med R-klassen er da borte.
Ønsker å ringes før visning osv.
Bilder er tatt før registrering på Norske skilter. De som er mer kjent med denslags vet at biler fra Sveits ikke kan sammenlignes med biler tidligere brukt i andre land. Ser nå at Biltilsynet har gjort feil (ikke uvanlig...) ift. 1.gangs registrering, de har skrevet 18.07.2007 men det riktige er 18.07.2006.
Endringene da forøvrig var at det etter mye kritikk kom bakhjulstrekk inn i programmet og at R500 gikk fra den solide M113 motoren til ny (og dårligere) motor generasjon (bensinutgaver). En liten ting, som jeg syns er viktig, er at man på denne kan gire både opp og ned på både høyre og venstre ratt-side; på nyere kan man bare gire opp på høyre side og ned på venstre side.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 188 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 18.07.2006
- Farge
- Sølv
- Fargebeskrivelse
- Iridium Silver 775U
- Interiørfarge
- Black Anthracite 901A
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 224 Hk
- Vekt
- 2 145 kg
- Antall seter
- 6
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Antall dører
- 4
- Antall eiere
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BE31380
- Chassis nr. (VIN)
- WDC2510221A032236
- Maksimal tilhengervekt
- 2 100 kg
- Neste frist for EU-kontroll
- 14.08.2025
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Nei
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.