Ford Mustang
GT V8 Manuell
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
1987 Mustang GT 5.0 V8 innsprøytning med 5-trinns manuell kasse og diffsperre selges. Sprek, gøyal og en bil som du ikke trenger være redd for å bruke.
Dette har vært en særdeles trivelig partner som jeg har vært på flere langturer med de siste to årene. Starter og går uansett. Gått 109.000 km. Velkjent eier i Amcarmiljøet fra 2011 til 2023 som tok godt vare på bilen og som kan gå god for kilometerstanden. Jeg kjøpte den i 2023 og dro sporenstreks på Nordnorge-treff i Stokmarknes med bilen. Herlig langtursbil. Speedometer i km/t.
En herlig klassiker som kan brukes hver eneste dag. For dette er en bruksbil du bare hiver deg inn i for å kjøre, og ingen premievinner som skal poleres før bruk. Noen steinsprang her og der, noen rift i setene, noe overflaterust enkelte steder, men ingenting alvorlig. Dette er en "tut og kjør" bil. Øsregner det ute? Javel, bare å ta Mustangen uten å være redd for været. Skal du kjøre på grusveier? Javel, bare å ta Mustangen uten å være redd for veidekket. Dette handler om ekstremt mye kjøreglede for en svært hyggelig pris, og en bil du kan stole på at starter og går. Bensinmåler virker ikke, men er snill i forbruket (0.75 på langkjøring) så pleier å tanke full tank etter sånn 40-50 mil med kjøring, så intet problem for min del.
Fords 5.0 V8 har et steintøft lydbilde og herlig respons. Som Car and Driver skrev i sin test med Mustang GT: "You could fall for this car for its engine alone".Med Borg-Warner "heavy-duty" manuell kasse og diffsperre er dette en rask bil for sin tid. "The GT explodes out of the hole and doesn't look back until it reaches 137 mph. Sixty mph flashes by in just 6.3 seconds" skrev Car and Driver. De testet Mustang GT mot Camaro Iroc-Z og Firebird Formula i 1987 for å finne den beste amerikanske GT-bilen, og vinneren ble Mustang. "There are precious few cars that can stay with it over any kind of road" skrev bladet. Les hele testen her:
https://www.caranddriver.com/.../in-search-of-the-best.../
I tillegg særdeles komfortabel, takket være gode seter med lumbar support overlevde min prolaps-rygg helt opp til Lofoten i god behold nå i august i 2024 da jeg igjen tok turen til Nordnorge-treffet. Taket er superenkelt å ta opp og ned i løpet av sekunder, og feelingen av å kjøre rundt i Lofoten med taket nede i knallsol mens man hører lyden av måker og lukten av tørrfisk står som et av de beste kjøreminner jeg noensinne har hatt. Selges med tungt hjerte grunnet overgang til nyere modell. Prisantydning 135.000 kroner. Ikke interessert i innbytte, da bilparken må omorganiseres. Resterende lån på bilen innfris ved salg.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 12.06.1989
- Farge
- Hvit
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 225 Hk
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Cabriolet
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BN45303
- Sist EU-godkjent
- 25.06.2024
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Nei
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Ja.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.