Bildegalleri
Inaktiv
Lotus Elise
S1
1998
80 000 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på ST21001Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Hjertebarn selges på grunn av oppgradering. Bilen ble solgt ny i Modena, Italia i 1998 til norsk kjøper som tok den med til Norge. Original kvittering fra forhandleren medfølger. I 2004 kjøpte jeg den, da var km.-stand 38500. Opp gjennom årene har olje og oljefilter blitt skiftet ofte, ca. hver 5000 km. Det har vært en del oppgraderinger også, noen nødvendige, noen fordi de var - oppgraderinger. En ikke-uttømmende liste:
- Nitron justerbart understell
- Eksos med riktigere lydbilde
- Hurricane innsug
- Justerbart stabilisatorstag foran
- Remote Thermostat kit
- Sport 160 throttlebody
- Magnecor tennpluggkabler
- Hvite blinklys side og front
- Speedline magnesiumfelger med Yokohama A048 R-dekk
- Uniball toe-link kit (nødvendig for banebruk med R-dekk)
- Separate oljetrykk- og oljetemp.-målere
- 4-punktbelter på førerside
- Lettvektspulley
- Quickshift kit
- Avtagbart Momoratt
- Motorsport gearkabler
- Aluminiumsradiator
- Portet eksosmanifold fra en S2 (litt grovere dimensjon)
- Ported & flowed topp av Sabre Heads i England, med større innsugsventiler
- Shiftlight
De fleste av originaldelene har jeg enda, de følger selvfølgelig med bilen. Toppen har vært i England hos en av de aller beste på K-seriemotorer, Roger hos Sabre Heads. Der ble den portet og det ble satt inn større ventiler. Etter dette økte toppfarten på Autobahn fra 205 km/t til 225 km/t (GPS-målt), noe som indikerer at motoren yter vesentlig bedre enn en standardmotor.
Alle endringene som er gjort er dokumentert både i form av bilder, tekst og kvitteringer. Bilen brukes både til tur og på bane, og oppfører seg helt eksemplarisk til begge deler.
Jeg har to stofftak til den, begge blå. Det ene har en liten rift i seg (jeg har bare satt en liten bit tape over den - det er helt tett), det andre er lappet. Det følger med 2 sett med hjul til bilen, det ovenfornevnte Speedlinesettet med R-dekk (nesten nye) samt originalfelgene med vanlige sommerdekk på. I tillegg har jeg et sett med originale felger bak med Dunlop R-dekk på og to løse Dunlop R-dekk til bakhjulene. Alt følger bilen.
Det sitter et forholdsvis nytt og lite brukt Pioneer-anlegg i bilen. Bilen er hel og fin, har aldri vært kollisjonsskadet. Den står i oppvarmet garasje sammen med andre biler som ikke brukes på vinterstid.
Annonseselgere og dekksparkere bes vennligst finne noen andre å plage. :) Andre er hjertelig velkommen til å kontakte meg for en prat og besiktigelse av bilen.
- Nitron justerbart understell
- Eksos med riktigere lydbilde
- Hurricane innsug
- Justerbart stabilisatorstag foran
- Remote Thermostat kit
- Sport 160 throttlebody
- Magnecor tennpluggkabler
- Hvite blinklys side og front
- Speedline magnesiumfelger med Yokohama A048 R-dekk
- Uniball toe-link kit (nødvendig for banebruk med R-dekk)
- Separate oljetrykk- og oljetemp.-målere
- 4-punktbelter på førerside
- Lettvektspulley
- Quickshift kit
- Avtagbart Momoratt
- Motorsport gearkabler
- Aluminiumsradiator
- Portet eksosmanifold fra en S2 (litt grovere dimensjon)
- Ported & flowed topp av Sabre Heads i England, med større innsugsventiler
- Shiftlight
De fleste av originaldelene har jeg enda, de følger selvfølgelig med bilen. Toppen har vært i England hos en av de aller beste på K-seriemotorer, Roger hos Sabre Heads. Der ble den portet og det ble satt inn større ventiler. Etter dette økte toppfarten på Autobahn fra 205 km/t til 225 km/t (GPS-målt), noe som indikerer at motoren yter vesentlig bedre enn en standardmotor.
Alle endringene som er gjort er dokumentert både i form av bilder, tekst og kvitteringer. Bilen brukes både til tur og på bane, og oppfører seg helt eksemplarisk til begge deler.
Jeg har to stofftak til den, begge blå. Det ene har en liten rift i seg (jeg har bare satt en liten bit tape over den - det er helt tett), det andre er lappet. Det følger med 2 sett med hjul til bilen, det ovenfornevnte Speedlinesettet med R-dekk (nesten nye) samt originalfelgene med vanlige sommerdekk på. I tillegg har jeg et sett med originale felger bak med Dunlop R-dekk på og to løse Dunlop R-dekk til bakhjulene. Alt følger bilen.
Det sitter et forholdsvis nytt og lite brukt Pioneer-anlegg i bilen. Bilen er hel og fin, har aldri vært kollisjonsskadet. Den står i oppvarmet garasje sammen med andre biler som ikke brukes på vinterstid.
Annonseselgere og dekksparkere bes vennligst finne noen andre å plage. :) Andre er hjertelig velkommen til å kontakte meg for en prat og besiktigelse av bilen.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 535 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 188 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Lotus
- Modell
- Elise
- Modellår
- 1998
- Karosseri
- Cabriolet
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 120 hk
- Slagvolum
- 1,8 l
- Kilometerstand
- 80 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 2
- Dører
- 2
- Farge
- Gul
- Fargebeskrivelse
- Norfolk Mustard Yellow
- Interiørfarge
- Blå/grå
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- ST21001
- Eiere
- 2
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- Alarm
- Lettmet. felg sommer
- Radio/CD
- Skinninteriør
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
2010 StrømmenLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.