Helt siden FINN startet opp for 20 år siden har vi vært tydelige på hva slags kultur vi ønsker å ha, og vi har jobbet strukturert med å bygge en slik kultur. Vi investerer mye i at folka i FINN skal ha det bra og trives på jobb, fordi da presterer vi bedre, og vi tror det sterke fokuset på kulturen og menneskene er mye av grunnen til vår suksess.
Under pandemien har vi prøvet og feilet, eksperimenter og initiert diverse initiativ. Noe har fungert bra og andre ting kanskje ikke fungert fullt så bra. Men det vi ønsker å dele med dere nå er vårt nyeste initiativ.
Men først litt om feiringer og markeringer.
Faktisk så blir de tre største eventene våre gjennom året (Kick-off, Sommerfest og FINN Awards/julebord) betegnet som grunnsteiner i FINNkulturen. Og med et knips, så var det plutselig ikke anledning for å gjennomføre slike store eventer. Andre ting vi er vel så opptatt av, er feiring av høytider og merkedager. I tillegg hjelper verdiene våre, sult, presisjon, takhøyde og humør oss med å holde stø kurs slik at vi beholder den folkelige kulturen vår.
I humør ligger det blant annet en slags oppfordring om å skape begeistring, glede og latter; noe vi nettopp ønsket vi å spille på i julestria.
Vi ønsket rett å slett å initiere noe, hvor formålet var å bygge opp under fellesskapet, engasjere og spre glede. Vi ønsket videre å motivere og inspirere folka våre som virkelig har stått på de siste 9 månedene. Vi er utrolig imponerte over hver enkelts innsats, og ønsket å gjøre noe som kunne vise vår takknemlighet.
Vi landet på å lansere en egen digital, intern julekalender for alle ansatte i FINN. Vi engasjerte en ressurs fra teknologi til å utvikle i den tekniske løsningen, samt en ressurs fra UX som tok seg av den visuelle utformingen. HR-avdelingen har stått for innhold og plassering av dette.