Honda CB650R E-Clutch 2024

Pris 149 900 kr

Motorsykkelen selges av et medlem av Norsk MC-Forhandlerforening. Når du kjøper MC av en forhandler som er medlem av NMCF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NMCF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NMCF medlem.

Medlem

Motorsykkelen selges av et medlem av Norsk MC-Forhandlerforening. Når du kjøper MC av en forhandler som er medlem av NMCF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NMCF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NMCF medlem.

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Årsmodell
2024
Tilstand
Ny
Tilstandsrapport
false
Effekt
95 hk
Slagvolum
649 ccm
Vekt
207 kg
Type
Classic/Nakne

Beskrivelse

Vi har 1 stk matt grønn på lager for rask levering

Hondas nakne firesylindrede juvel i Neo Sports Café-stil får nå en skarp og gjennomgående stiloppdatering. En ny 5-tommers TFT-skjerm er klartgjort for Honda RoadSync-tilkobling, betjent av en ny 4-veis bryter. Sammen med broren CBR650R super sportssykkel, vil CB650R være den første Hondaen som kommer med Honda E-Clutch-teknologi, som gir føreren automatisk clutch ved ganske enkelt å bruke girpedalen. Ellers byr modellen på Showa SFF-BP USD-gaffel, doble firestemplede radialmonterte kalipere foran og dekkombinasjon 120/70-ZR17 og 180/55-ZR17. To nye lakkalternativer og to nye fargekombinasjoner tilbys til 2024.

  • Utstyrt med Honda E-Clutch
  • Showa 41mm SFF-BP USD-gaffel
  • Firestemplede radialmonterte bremsekalipere
  • LED-baserte lys
  • Ny 5-tommers TFT-skjerm i farger
  • 95 potente hestekrefter i en 16-ventilers motor
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC)
  • USB-C-kontakt under salen
  • 300 kilometers rekkevidde per tank
  • To nye fargealternativer til 2024

VERDENS FØRSTE MED HONDA E-CLUTCH

Honda E-Clutch tar elementer av teknologien og ytelsen til quickshiftere, manuelt betjente clutcher og Hondas Dual Clutch Transmission-teknologi for å skape en unik blanding av disse velprøvde tilnærmingene. Med det åpner Honda opp for et helt nytt aspekt av motorsykkelopplevelsen for alle førere, uavhengig av type og ferdighetsnivå. Selve clutchen og girkassen er ikke forskjellig fra en konvensjonell motorsykkel, men har det ultrakompakte systemet som kun veier 2 kilo.

I drift er Honda E-clutch enkelheten selv, og fjerner behovet for å bruke clutchhendelen for å gjøre et skift enten opp eller ned i girkassen. Føreren kan enkelt betjene girpedalen for ultraraske, konsekvente girskift, noe som gir ekstra glede til sporty kjøring. Clutchhendelen er heller ikke nødvendig når du akselererer eller stopper. Systemet aktiverer seg så snart motoren slås på, og styrer begge scenariene jevnt, samtidig som det hindrer at motoren stopper når den er i drift og gir ekstra bekvemmelighet og trygghet til bykjøring med hyppig start og stopp.

I tillegg til glede og komfort, gir Honda E-clutch god fleksibilitet. Hvis føreren ønsker det, kan de betjene clutchhendelen som normalt når som helst. Når clutchhendelen brukes, vil Honda E-clutch-systemet aktiveres igjen etter mindre enn et sekund over et bestemt motorturtall; etter 5 sekunder ved lavere motorturtall. Skulle føreren ønske å slå av systemet for en bestemt tur, er dette også mulig via koblingsutstyret på venstre styre. Endringen til manuell drift indikeres med en bokstav "M" på instrumentpanelet.

Honda E-clutch lar også føreren velge en "operasjonsfølelse" for å stille inn styrken på kraften som kreves på girpedalen for å skifte gir. Tre innstillinger er tilgjengelige: HARD, MEDIUM og SOFT, som kan velges uavhengig for opp- og nedgiring. Teknologien vil også råde føreren til å gire ned – via et symbol på instrumentpanelet – hvis den oppdager at motorsykkelen er i et høyt gir ved en viss hastighet.

Honda E-clutch styrer inn- og utkobling av clutch basert på avlesning av parametere, inkludert kjøretøyhastighet, gassåpningsvinkel, motorturtall, trykk på girpedalen, vinkel på reduksjonsgir for clutchmotor, motorens mellomakselhastighet og girposisjon. Clutchen betjenes gjennom en aktuatorenhet med to motorer plassert inne i høyre motordeksel. Når clutchen kobles inn eller ut, kontrolleres også motorens tenningstidspunkt og drivstoffinnsprøytning, noe som resulterer i jevn, støtfri giring i enhver situasjon.

Junya Ono, prosjektleder, Honda E-Clutch: "Vår Honda E-Clutch er designet for å tilby motorsyklister en ny type opplevelse som kan gjøre kjøringen deres enda morsommere og spennende. Det gir også trygghet og komfort til bykjøring eller den daglige pendlingen. Vi håper at mange førere vil prøve det nye systemet vårt for å nyte den unike blandingen av sportslighet og fleksibilitet det tilbyr."

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Gudbrandsdalsvegen 203, 2619 Lillehammer

Annonseinformasjon

FINN-kode 332581021
Sist endret 13. jun. 2024 10:50

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.