Saeideh Kordinejad
På FINN siden 2012
Jeg har master grad i økonomi og har hatt fast ansettelse i Bergen kommune fra januar 2015.
Der jobbet jeg som økonomikonsulent (Fra 24.september jobber jeg i Oslo kommune bydel Grünerløkka som økonomirådgiver i en vikariat stilling) Mine oppgaver er:
Ansvar for økonomistyring i tett samarbeid med avdelingsdirektør og tjenestene
Bistand og oppfølging av budsjettansvarlige ute i tjenestene
Arbeid med budsjett og regnskapsavslutning
internkontroll, rapportering, månedsavslutning, forbedring av rutiner, analysering, avstemming, osv.
Mine oppgaver i Bergen kommune var økonomi styring ,budsjettering (kostnad beregning og vedtatt budsjett), budsjett justering ,rapportering, delta i prosjekter,avstemming, fakturabehandling, intern kontroll av lønn og andre driftsutgifter, Gjennomføre og utvikle gode rutiner for internkontroll, egenkontroll og etterkontroll på økonomiområdet, kontering av fakturaer, salgsordre, intern og ekstern fakturering, beregner og styrer budsjett til prosjekt , bidra i regnskapsavslutning, pådriver til deltakelse i organisasjonsutviklingsarbeidet, Utvikle gode rutiner på økonomifeltet, opplæring og veiledning av avdelingsledere og enhetsledere, bidra til å kvalitetssikre enhetens kjøp av tjenester, kontroll av faktura, leieavtaler- herunder bilpark utarbeide lønn- og driftsbudsjett, ressurskrevende brukere rapportering, tilrettelegging og oppfølging av økonomiske rutiner utarbeidelse av månedlige økonomiske statusrapporter og prognoser, månedlig møte med avdelingsleder for å kontrollere utgifter og holde utgifter på budsjett, kvalitetssikre håndtering av tjenestemottakers midler, vikar til lønns konsulent og noen merkantile oppgaver. Jeg kan Bergen kommune sine systemer: UBW økonomi system, HR system RS (ressurs styring), Framsikt (Kostra) og BK360. Jeg er også ekspert i Excel og bruker det til intern kontroll, kostnad beregning (budsjettering), rapportering og andre delegerte oppgaver fra leder.