Bildegalleri

Inaktiv

Profilert næringstomt med svært god beliggenhet på Raglamyr til salgs

Kart med kartnålLonghammarvegen næringstomt, 5542 Karmsund

Nøkkelinfo

Tomteareal
4 624 m² (eiet)
Boligtype
Næringstomt

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Kort om eiendommen

Eiendommen er en sentral tomt midt i regionens største handelsområde. Beliggende ved Amanda Alti Storsenter og OBS Bygg. En av de siste tomtene med forretningsregulering. Raglamyr har en handelsomsetning årlig på over 3 milliarder kroner. Amanda Alti Storsenter omsetter årlig for over 1 milliard. Over 150.000 mennesker oppfatter Haugesund som sin by og bruker byen aktiv både som et kulturelt sentrum og handelssentrum. Med sin profilerte beliggenhet til hovedvei og Amanda Alti Storsenter, er det en sentral plass for etablering.

Beliggenhet

Eiendommen ligger midt på Raglamyr, tett på rundkjøringen til T-forbindelsen. Like ved E134. OBS Bygg, Amanda Alti Storsenter, ladestasjoner, vaskehaller og bensinpumper . Svært god beliggenhet i regionens største handelsområde.

Innhold

-4.624 m2 tomt
-Etablert felles pumpestasjon for vann og spillvann for Coop, Padeleiendom og denne eiendommen.
-Tinglyst felles vedlikehold av infrastruktur
-Det ble den 05.07.2021 gitt rammetillatelse til etablering av en burgerrestaurant på eiendommen.

Standard

Det opplyses om at tomten er byggeklar i forhold til VA prosjektering mot Karmøy kommune.
Det har vært gjennomført en ganske omfattende VA prosjektering med nytt fordrøyningsmagasin vest på område. Ny pumpestasjon mellom OBS bygg og nybygg (padelbygg) med nødstrømsaggregat. I tillegg er all graving samt en del rørarbeid utført i forhold til tiltenkt drive in restaurant for Max burger. Det ble også bestilt kapasitet på trafo, men det er ikke lagt ledningsnett ut fra trafo.

Overtakelse

Overtakelse av eiendommen etter nærmere avtale mellom partene.

Sentrale lover

Informasjonen i dette prospektet er mottatt fra selger og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv får gjennomgått eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår prospekt, reguleringsbestemmelser og liknende vedrørende eiendommen. Det gjøres særskilt oppmerksom på at arealangivelser er basert på opplysninger fra takstmann, og partene er enige om at eventuelle uriktige angivelser av eiendommens arealer (utvendige og innvendige) ikke under noen omstendighet skal kunne gi grunnlag for mangelkrav.

As is -klausul:
Eiendommen og dens tilbehør overtas som den/det er , jfr. avhendingsloven § 3-9. Avhendingsloven § 3-9 fravikes slik at det kun skal kunne gjøres gjeldende at det foreligger mangel i følgende tilfelle: dersom selger har forsømt sin opplysningsplikt, jfr. reguleringen i avhendingsloven § 3-7 eller dersom selger har gitt uriktig informasjon om eiendommen, jfr. reguleringen i avhendingsloven § 3-8. Risikoen for eventuelle skjulte feil, tilligger etter dette kjøper. Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 mnd etter overtakelse. Selger kjenner ikke til at det er forurensning i tomtegrunnen m.v. Kjøper skal, dersom forurensning i ettertid skulle bli oppdaget, bære det fulle ansvar for all forurensning som eksisterer på eiendommen. Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger samt justerings-forpliktelser ifm. MVA. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.

Kjøpekontrakt:
Kjøpekontraktsstandard benyttes siste mal fra Forum for Næringsmeglere. Avvik fra denne skal særskilt fremkomme i bud.

Hvitvaskingsregelverk

Det følger av Hvitvaskingsloven at meglerforetaket er forpliktet til å foreta kundekontroll av begge parter i handelen. Kontrollen skjer løpende, og vil blant annet gjennomføres ved oppdragsinngåelse, budgivning, gjennomføring av oppgjør og ved eventuell forsterket mistanke.

Dersom slik kundekontroll ikke kan gjennomføres, er meglerforetaket pålagt å avstå fra gjennomføring av oppgjøret. Partene er selv ansvarlig for eventuelle merkostnader og ansvar dette kan medføre, uten at det kan anføres et kontraktsrettslig ansvar ovenfor meglerforetaket.

Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.

Budgivning

Meglers skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden.

Bud kan legges inn på finnannonsen på "gi bud knappen", ved meglingsoppdrag etter avhendingsloven. Ved elektronisk budgivning så kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Megler kan også kontaktes for tilsendelse av budskjema, og budskjema finnes også i salgsoppgaven.

All budgivning må foregå ved skriftlighet. For annen viktig informasjon om salg- og betalingsvilkår, samt forbrukerinformasjon om budgivning, se budskjema.

Vedlegg til salgsoppgaven

1. Kommunale opplysninger
2. Diverse info rundt infrastrukturarbeid

Diverse

Coop Søvest SA har rett til å tinglyse forbud mot etablering av dagligvare og byggvare på eiendommen.

Regulering

Eiendommen er regulert til forretning/kontor. Utdrag fra reguleringsbestemmelser: § 16. "I område kan det etableres kontor-, service- og handelsvirksomhet med plasskrevende varer (biler og motorkjøretøy, båter og båtutstyr, landbruksmaskiner, trelast og byggvarer). Det tillates etableringer innen detaljhandel under forutsetning av at det samlede bruksareal for slik handel innenfor området ikke overskrider 3000 m2 BRA. Innenfor området kan det etableres adkomstveger og arealet kan oppdeles etter de enkelte bedrifters behov etter planer som skal godkjennes av kommunen. Bebyggelsen skal ikke dekke mer enn 50 % av den enkelte tomtas nettoareal og skal ligge innenfor byggegrensen. Bygninger tillates oppført med høyde inntil 18 meter. Enkelte mindre byningselementer og tekniske installasjoner kan, dersom de etter kommunens skjønn ikke er til sjenanse for omgivelsene, ha større høyde. Bygninger skal ha flatt tak. Annen takform kan godkjennes dersom bygningens funksjon tilsier det. Det skal anlegges 0,7 parkeringsplasser pr. ansatt og i tillegg 1 parkeringsplass pr. 100 kvm bruttoareal for kunder/ besøkende. Ubebygd areal skal holdes ryddig og i ordentlig stand. Kommunen kan forby lagring eller annen bruk av ubebygd areal, når det etter kommunens skjønn vil virke sterkt skjemmende eller være til vesentlig ulempe for andre. Sammen med søknad om byggetillatelse skal det innsendes plan for den ubebygde del av tomta. Planen skal vise eksisterende og fremtidig terreng, vegetasjon, adkomst, veger, gangveger og parkeringsareal." Vi oppfordrer interessenter til å sette seg inn i reguleringskart og de gjeldende reguleringsbestemmelsene for området. Se vedlagt reguleringsplan. Eiendommen er i kommuneplanen avsatt til næringsvirksomhet.

Beliggenhet

kart

Annonseinformasjon

FINN-kode337145441
Sist endret27. sep. 2024 13:52
Referanse1-0409/23

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.