Bildegalleri
Byggeklar tomt på 7 131.2 kvm. "midt" mellom Sarpsborg, Råde og Fredrikstad.
Torvstikkeren 8, 1640 RådeEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Nøkkelinfo
- Tomteareal
- 7 131 m² (eiet)
- Boligtype
- Næringstomt
Visning
Ta kontakt for å avtale visning.| Kort om eiendommen
Etablert industrimiljø sentralt mellom Sarpsborg, Fredrikstad og Moss.
Byggeklar tomt. Tomten er geoteknisk undersøkt, og er opparbeidet ved at matjord er fjernet, fiberduk er utlagt, før området er planert med komprimert sprengstein i lagtykkelser ca. 0,6 til 1,5 m.
Tilknytningsavgift for el. er forskuttert av selger
| Beliggenhet
Eiendommen ligger på Åkebergmosen, et næringsområde rett ved Missingmyr-krysset og av-/ påkjøring E6 (avkjøring 10 Åsgårdkrysset). Sentralt mellom Østfoldbyene Moss, Fredrikstad og Sarpsborg. Kort avstand til Østfolds sentralsykehus på Kalnes.
| Adkomst
Avkjøring nr 10 fra E6 Missingmyrkrysset > Rv118 østover 500 m > til høyre i rundkjøring > etter 200 m til venstre inn Rabben > etter 300 m, på toppen av bakken, deler veien seg i tre. Kjør midterste vei, Åkebergmosen, slakt til venstre > eiendommen på høyre hånd rett etter krysset.
| Regulering
Området er ferdig regulert. Fra reguleringsbestemmelsene siterer vi: I fareområdet innenfor byggeområdene, kan det anlegges parkeringsplasser, veianlegg og innrettes lagerarealer for tilliggende næringsvirksomhet. Det kan bygges bygninger med bruksareal inntil 50 m2 som bare har tilfeldig eller kortvarig opphold av personer. § 4 Spesialområder: Parkbelte i industriområde Formålet med parkbeltet er å bevare og etablere en avskjerming mellom næringsområdet og Rabbenveien/ eksisterende boliger. Innenfor formålet skal det etableres et tett vegetasjonsbelte med stedstilpasset vegetasjon med en blanding av trær og busker. For å oppnå dette raskest mulig skal eksisterende skogsvegetasjon bevares og videreutvikles der denne finnes og reetableres der den er fjernet. Området for parkbelte kan ikke bebygges eller brukes til lagring, opplag av snø eller annen fysisk påvirkning som kan være til skade eller hinder for formålet. Parkbeltet skal ferdigstilles samtidig med opparbeidelsen av næringsområdet. Skjøtsel av området skal foregå i samråd med landbruksforvaltningen i kommunen. § 5 Kombinerte formål Forretning, kontor og industri På området skal for kombinerte formål; Forretning, kontor og industri kan det innredes bebyggelse for næringsmessig bruk som ligger innenfor disse formålene og som tilfredsstiller miljøkravene som er gitt i §6. Dog skal det ikke innredes arealer for detaljhandel med et bruksareal ut over 3000 m2. Generell total byggehøyde må ikke overstige 13 meter. I deler av bebyggelsen, kan det bygges med inntil 17 meter total byggehøyde. Det skal da tas spesielle hensyn til plasseringen av disse volumene ved at de plasseres skånsomt i forhold til omgivelsene og med tanke på å få en god volumoppbygging av anlegget. 17 meter byggehøyde kan kun tillates innenfor sone A markert med tekst og grense på plankartet. Det skal ved vurdering av rammesøknadsprosjektet legges vekt på at bebyggelsen får en god og harmonisk utforming og at materialbruk og fargebruk bidrar til å dempe bebyggelsens fjernvirkning. Det skal opparbeides parkeringsplasser etter følgende normer: Industri, verksteder, lager: 6 plasser pr. 1000 m2 bebygd areal Kontor: 25 plasser pr. 1000 m2 bebygd areal Forretning: 20 plasser pr. 1000 m2 bebygd areal. Avhengig av bedriften virksomhet skal det opparbeides parkeringsplasser for lastebiler. På hvert enkelt tomteområde skal minst 10 % av arealet være opparbeidet som grøntområde. Grøntområdet skal være ferdig opparbeidet ved søknad om brukstillatelse. Det kan dog tas hensyn til metra.no 3 vekstsesongen ved vurdering av ferdig opparbeidelse. Fortløpende i forbindelse med rammesøknad, skal det leveres: Tomteoppdelingsplan for byggeområdet. Antydning av utvidelsesmuligheter for den aktuelle virksomheten. Intern trafikksituasjon. Parkering for ansatte og besøkende og varelevering. Interne parkbelter med ny vegetasjon, trær og eksisterende vegetasjon. Fargebruk og skilting skal angis i rammesøknad. Det skal legges vekt på at dette ikke virker skjemmende ved for sterk eksponering eller dårlig landskapstilpasning. Det skal vises hvordan feltets videre utbygging kan betjenes med veier og ledninger. Utendørs lagring skal ordnes på en tiltalende måte og om nødvendig avskjermes. Innhegning av tomter skal meldes til kommunen, som skal godkjenne plassering, høyde og konstruksjon av gjerde, forstøtningsmur, vold eller lignende. Plan- og bygningsmyndigheten kan kreve at det settes opp gjerde mot vei eller nabotomt
| Beskrivelse av tomt
Byggeklar tomt på ca. 7131 kvm. Tomten er geoteknisk undersøkt, og er opparbeidet ved at matjord er fjernet, fiberduk er utlagt, før området er planert med komprimert sprengstein i lagtykkelser ca. 0,6 til 1,5 m. Tilknytningsavgift for el. er forskuttert av selger.
| Energimerking
Energimerking foreligger ikke.
Ytterligere opplysninger om energimerking finner du på www.energimerking.no
| Budgivning
Budgiver oppfordres til å benytte vedlagte budskjema. Budgiver er innforstått med at Selger når som helst kan avslå eller akseptere et hvilket som helst bud uten nærmere begrunnelse. Likeledes er bud bindende når det er kommet til Selgers kunnskap. Handelen er juridisk bindende for begge parter dersom budet aksepteres innen akseptfristen. Meglers kontraktsmal vil ligge til grunn for avtalen.
| Vedlegg til Salgsoppgaven
| Lovanvendelse
Oppdraget
Meglers oppdrag reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Ved salg vil vår standard kjøpekontrakt bli benyttet. Lov om avhending av fast eiendom vil bare i begrenset utstrekning kunne påberopes av Kjøper. Kontrakten kan gjennomgås etter nærmere avtale med megler. Dersom Kjøper ønsker å reservere seg mot noen av bestemmelsene i kjøpekontrakten må dette uttrykkelig fremkomme av budet.
Eiendommen
Eiendommen og dens tilbehør overtas "som den/det er", jfr. avhendingsloven § 3-9.
Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.
Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.
Selger kan ikke gjøres erstatningsansvarlig for indirekte tap, jf. prinsippene i avhendingsloven § 7-1 (2). Selgers samlede ansvar til å betale erstatning og/eller prisavslag ved mangler er begrenset oppad til et beløp som utgjør 10 % av kjøpesummen. Dog slik at kjøper ikke kan fremme krav dersom det samlede kravet er mindre enn 3 % av kjøpesummen. I vurderingen av om det samlede krav overstiger dette minstebeløpet, skal det ses bort fra enkeltkrav under 1 % av kjøpesummen.
Det forutsettes at interessenter gjennomgår alle opplysninger i prospektet grundig, foretar egne undersøkelser herunder besiktigelse av Eiendommen og-, dersom interessenten ikke anser seg selv som tilstrekkelig bygningskyndig, undersøker eiendommen nøye sammen med egen bygningskyndig representant. Kjøper kan ikke fremme noen form for krav overfor Selger tilknyttet forhold Kjøper ble kjent med eller burde blitt kjent med i forbindelse med sin gjennomgåelse av Eiendommen
Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt av megleren etter beste skjønn, men megleren tar ingen ansvar for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Kjøper må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av kjøpet.
Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.
Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.
Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Pro & contra:
Partene må selv foreta avregning av kommunale avgifter, felleskostnader samt eventuelle feste-/leieinntekter og lignende i forbindelse med oppgjøret. Megler foretar ingen pro & contra pr. overtagelsesdato.
Bud og budskjema
Budgiver oppfordres til å benytte vedlagte budskjema.
Budgiver er innforstått med at Selger når som helst kan avslå eller akseptere et hvilket som helst bud uten nærmere begrunnelse. Likeledes er bud bindende når det er kommet til Selgers kunnskap. Handelen er juridisk bindende for begge parter dersom budet aksepteres innen akseptfristen. Meglers kontraktsmal vil ligge til grunn for avtalen.
Salgsbetingelsene for øvrig
Megler er forsikret via Norges Eiendomsmeglerforbunds avtale med tillegg hos Tryg Forsikring.
Formuesansvarsforsikringen utgjør til sammen kr 65 millioner pr formidling pr skadetilfelle. Utvidet forsikringssum dekkes av kjøper.
Dokumentavgift og tinglysningsgebyrer
Ved kjøp av eiendommen må kjøper i tillegg betale tinglysingsgebyr og dokumentavgift. Dette utgjør et tillegg på ca 2,5% av kjøpesummen.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person, plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
| Hvitvaskingsloven
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person, plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Metra Næringsmegling AS
Beliggenhet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 366828032 |
---|---|
Sist endret | 21. aug. 2024 08:29 |
Referanse | MTRA2.2457 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.