Bildegalleri
Eiendom/tomt for potensiell bolig- og næringsutvikling sentralt på Nesttun
Sundts veg 2, 5221 NesttunNøkkelinfo
- Tomteareal
- 1 955 m² (eiet)
- Boligtype
- Næringstomt
Kort om eiendommen
Spennende eiendom/tomt for potensiell utvikling i attraktive og sentrale omgivelser. Nærhet til det en skulle trenge av fasiliteter, som kjøpesenter med gode servicetilbud, kollektivtransport og turområder. Tomten ligger dels i sentrumsformål og dels i byfortettingsområde.
Beliggenhet
Eiendommen har en meget sentral og god beliggenhet i Nesttun sentrum. Like ved torget på Nesttun og med Nesttun senter like ved. Området består av dels boliger, og dels handels og kontor eiendommer.
Boligområdet er et populært område for voksne og barn. Torget på Nesttun er pent opparbeidet og et naturlig samlingssted for sosiale sammenkomster. Her er det kafèer, restauranter, butikker samt offentlige tilbud.
Gode kollektivmuligheter et steinkast fra eiendommen, med bybanen som naturlig kommunikasjonsmiddel.
Området består primært av familieboliger og leilighetskomplekser.
Innhold
Tomten ligger dels i sentrumsformål og dels i byfortettingsområde.
Sentrumskjerne (Sone 1): Sentrumskjernen har lavere krav til uteareal og parkering, og det aksepteres høy tetthet.
Utnyttelsesgrad sone 1: Skjønnsmessig bestemmelse om at BRA-en skal settes iht. krav til byromsstruktur,
byggehøyde og uteareal .
Byfortettingssonen (Sone 2): En stor del av fremtidig bebyggelse skal etableres i byfortettingssonen med et nettverk av gater og offentlige byrom og sammenhengende blågrønne strukturer. Tette bomiljøer med mulighet for blanding av private, felles og offentlige soner gir grunnlag for stor variasjon i boligtyper og bygningstypologi. Med trafikksikre adkomstløsninger og parkering i anlegg ligger det godt til rette for familieboliger.
Utnyttelsesgrad sone 2: 100 200 %, samt Skjønnsmessig vurdering.
Notis: Selv om eiendommen befinner seg i sone 1 og sone 2, er det ingen
garantier for videre boligutvikling.
En volumstudie kan gi gode indikasjoner, samt bedre forutsetninger i en
salgssituasjon
Tomt
Tomt med eldre bygningsmasse.
Overtakelse
Etter nærmere avtale.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Eiendommen og dens tilbehør overtas "som den/det er", jfr. avhendingsloven § 3-9.
Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.
Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.
Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.
Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.
Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.
Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.
Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Kjøpekontrakt utarbeidet av Forum for Næringsmeglere skal benyttes i denne transaksjonen. Med mindre den enkelte interessent i sitt kjøpstilbud tar spesielle forbehold eller angir konkrete endringer av ordlyden i denne kontrakt, vil man ved aksept av kjøpstilbud fra selger ha inngått avtale med utgangspunkt i denne kjøpekontrakt.
Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.
Pro & contra
Partene må selv foreta avregning av kommunale avgifter, felleskostnader samt eventuelle feste-/leieinntekter og lignende i forbindelse med oppgjøret. Megler foretar ingen pro & contra pr. overtagelsesdato.
Kredittvurdering
Selger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig leg. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person (AS mv.) plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Regulering
Arealformalområdet (KPA 2018)
- Sentrumskjerne Sone 1 (ca. 40%)
- Byfortettingssone Sone 2 (ca. 60%)
Nyttige lenker
EiendomsMegler 1 Næring Bergen
Beliggenhet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 372444751 |
---|---|
Sist endret | 30. sep. 2024 10:20 |
Referanse | 2902240037 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.