Bildegalleri
Spennende, byggeklar tomt i Gausel sentrum, regulert til forretning, kontor, service og bolig
Boganesveien 118, 4032 StavangerNøkkelinfo
- Tomteareal
- 887 m² (eiet)
- Boligtype
- Næringstomt
Kort om eiendommen
Gausel sentrum - spennende kombinasjonstomt på 887 kvm!
Ytterst sentral beliggenhet langs fv. 44/Bussveien og med 800m til togstopp i Jåttåvågen. Gausel sentrum byr på flere butikker og tjenestetilbud, samt at det er få minutters gåtur til Hinna Park og alt det Jåttåvågen har å by på. I tillegg er det kort vei til Forus, UIS, SUS og man ligger midt mellom Stavanger, Sandnes og Sola. Få min. til E39.
Store deler av fremtidig bebyggelse vil få flott utsikt over fjord og fjell.
Regulert til forretning, kontor, service og bolig. Bolig i første etasje mot fv 44 tillates ikke. Utnyttelsesgrad for næringsområdene maks 200 % BRA. Ut over dette er det krav om detaljregulering.
Beliggenhet
Attraktiv beliggenhet i Gausel sentrum, "midt" mellom Stavanger og Sandnes. Deler av fremtidig bebyggelse vil få en flott utsikt over fjord og fjell.
Sentralt plassert langs fv.44/Bussveien og med 800m til togstoppet i Jåttåvågen. Det er kort vei til både Forus og Hinna Park med alle servicetilbud som finnes der. Kort vei til både barnehager, barneskole, ungdomsskole og Jåttå VGS. Dagligvarebutikk og diverse servicetilbud i umiddelbar nærhet i Gausel sentrum.
Tomt
Flat og fin, ubebygget kombinasjonstomt på 887 m²
Overtakelse
Etter nærmere avtale med selger. Vær vennlig å angi ønsket overtagelsesdato.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Eiendommen overtas "som den er", jfr. avhendingsloven § 3-9. Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.
Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.
Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår eventuelle leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.
Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.
Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.
Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.
Pro & contra Partene må selv foreta eventuelle avregninger av kommunale avgifter e.l. Megler foretar ingen pro & contra pr. overtagelsesdato.
Kredittvurdering. Selger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.
En forutsetning for salget er at skjøtet for eiendommen tinglyses på kjøper. Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.
I tråd med eiendomsmeglingsforskriften vil informasjon om oppdragsgiver, salgsobjektet, interessenter og kjøper bli lagret av meglerforetaket i min. 10 år. Se em1.no for mer informasjon om vår behandling av personopplysninger.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Hvitvaskingsloven har meglerforetaket plikt til å gjennomføre kundetiltak (ID kontroll, kontroll av reelle rettighetshavere, mv). Kundetiltak skjer løpende og vil blant annet gjennomføres når handel inngås og ved gjennomføring av oppgjøret, samt dersom det foreligger mistanke om hvitvasking eller terrorfinansiering.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres, skal meglerforetaket ikke gjennomføre transaksjonen med kjøper. Ved meglerforetakets avvikling av kundeforholdet, vil avtalen mellom partene være bindende, men meglerforetaket kan ikke bidra i gjennomføringen av handelen. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.
Budgivning
Alle bud og budforhøyelser med eventuelle forbehold, opplysning om finansiering og overtakelse skal sendes skriftlig til megler. Megler kan ikke formidle muntlige bud verken til selger, budgivere eller interessenter. Budgiver må legitimere seg med kopi av legitimasjon og underskrift. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Megler skal sende skriftlig varsel om bud og budforhøyelser til budgiver, selger og interessenter. Aksept av bud skal sendes skriftlig til budgiver og selger. Budgiver kan benytte budskjema, elektronisk budgiving, skannet budskjema sendt på mail eller annen godkjent skriftlig kommunikasjonsform, f.eks. App er i forbindelse med budgivningen. Konferer med megler.
Megler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes teknisk feil. Under budrunden kan akseptfristene kortes inn ved mottakelse av nye bud. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere og kjøper meddeles aksept innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud fremkommer til megler.
Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles av megler.
Vedlegg til salgsoppgaven
Videre i denne salgsoppgaven ligger vedlegg. Disse inneholder viktig informasjon om eiendommen og må gjennomgås før bud gis.
Diverse
Erverv av tomten er konsesjonsfritt på visse vilkår, ref. egenerklæring om konsesjonsfrihet.
Tomtens grunnforhold og beskaffenhet , ev. radonforhold etc. er kjøpers risiko. Kjøperen er ansvarlig for å byggemelde samt å framskaffe bygningsmyndighetenes godkjennelse for den bebyggelse som er tenkt oppført på eiendommen før eventuelle byggearbeider igangsettes. Kostnader i forbindelse med byggeanmeldelse, eventuelle tilknytningsgebyrer, evnetull omlegging av ledninger som går over tomten, grunnundersøkelser, geotekniske rapporter m.m. påhviler kjøperen.
Regulering
Eiendommen ligger i et område (BFK1) regulert til bolig/forretning/kontor. Kopi av situasjonskart, målebrev, reguleringsplaner m/bestemmelser etc. ligger vedlagt i salgsoppgaven.
Det tillates forretning, kontor, service og bolig. Bolig i første etasje mot fv 44 tillates ikke. Utnyttelsesgrad for næringsområdene skal ikke overstige 200 % BRA. Bygningene skal plasseres innenfor viste byggegrenser. Ubebygget del av tomten som ikke nyttes til parkering skal gis parkmessig behandling.
Nyttige lenker
EiendomsMegler 1 Mariero
Beliggenhet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 382761687 |
---|---|
Sist endret | 06. des. 2024 07:07 |
Referanse | 2206240224 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.