Bildegalleri

Forretning/showroom, lager og kontorlokaler i sentralt plassert bygg med god eksponering.

Kart med kartnålForusskogen 1, 4031 Stavanger

Nøkkelinfo

Areal
296 - 1 829 m²
Tomteareal
8 042 m² (eiet)
Byggeår
1998
Overtakelse
Etter avtale

Les mer om bruksareal her

Type lokale

Kombinasjonslokaler
Kontor
Lager/Logistikk
Butikk/Handel
Andre

Fasiliteter

Garasje/P-plass
Aircondition
Bredbåndstilknytning
Heis
Kjøreport

Arealspesifikasjon

2. etg: 296 kvm Kontor 2 etg
3. etg: 386 kvm Kontor 3 etg
3. etg: 397 kvm Kontor 3 etg
3. etg: 750 kvm Kontor 2 etg

Kort om eiendommen

Attraktive lokaler på Forus med god eksponering.
Flere alternativer og arealstørrelser fra ca 300 - 800 m2.

Svært god takhøyde i deler av lagerlokale.

Kontorlokalene og forretningslokaler har normal standard, men kan tilpasses og oppgraderes ihht brukers behov.

Beliggenhet

Meget sentral beliggenhet på Forus, midt mellom Sandnes og Stavanger. De fleste servicetilbud, detaljhandler og bedriftsformer ligger like utenfor døren

Godt kollektivtilbud og god parkeringsdekning.
God adkomst via Gamleveien enten fra Sandnes og Stavanger, evt. via Forusbeen fra E39. Meget godt utbygd offentlig kommunikasjon like i nærheten.

Standard

Eiendommen framstår som representativ med god standard og fleksible kontorer/løsninger som kan tilpasses den enkelte leietakers behov.

Energimerking

Utleier skal legge frem energiattest for leietaker, før avtale om utleie av bygning blir inngått. Energiklassifiseringen har en scala fra A-G, men det foreligger ikke energisertifikat på denne eiendommen pr. avtaletidspunkt.

Utleier er oppfordret til å besørge eiendommen energiklassifisert. Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt å innhente et energisertifikat på eiendommen. Så lenge energiattest ikke foreligger bør interessenter legge til grunn at eiendommen har laveste energiklasse

Parkering

God parkeringsdekning på eiendommen

Overtakelse

Etter avtale

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.

Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.

Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.

Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Regulering

Eiendommen ligger i et område regulert til næringsformål.

Matrikkelinformasjon

Kommunenr: 1103
Gårdsnr: 13
Bruksnr: 453

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Beliggenhet

kart

Annonseinformasjon

FINN-kode250982509
Sist endret13. juli 2024 01:50
Referanse2901220024

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.