Bildegalleri
Kalberg, Kvernaland - Kombinasjonseiendom med overbygget- og åpent uteareal
Kalbergveien 3, 4355 KvernalandNøkkelinfo
- Areal
- 295 - 2 662 m²
- Tomt
- Eiet
Type lokale
Arealspesifikasjon
1200 kvm Uteareal
1. etg: 500 kvm Uteareal overbygget
1. etg: 667 kvm Lager/Produksjon
2. etg: 295 kvm Kontor
Kort om eiendommen
På Kalberg finner du en industriell eiendom med et bredt spekter av fasiliteter som er velegnet for lagring og lettere produksjon. Eiendommen har en strategisk beliggenhet og tilbyr et variert areal som passer til forskjellige virksomheter.
Beliggenhet
Kalberg, Kvernaland.
Innhold
Kontorområdet på eiendommen har en størrelse på 295 kvadratmeter fordelt på 2 etasjer. Disse lokalene er dedikert til administrative oppgaver og gir et komfortabelt arbeidsmiljø for ansatte som jobber med administrasjon, planlegging og andre kontorbaserte oppgaver.
Produksjonshallene på eiendommen er romslig, med en størrelse på totalt 1225 kvadratmeter. Disse hallene er spesielt designet for lettere produksjon og gir et funksjonelt og effektivt arbeidsområde. Den er egnet for produksjonsvirksomheter som krever plass til maskiner, produksjonslinjer og arbeidsstasjoner.
Eiendommen inkluderer også et uteareal på 1200 kvadratmeter, som gir ekstra plass til utendørsaktiviteter, lagring av utstyr eller andre behov. Dette utearealet kan brukes til lasting og lossing av varer, parkering av kjøretøy eller til utendørs lagring av materialer og utstyr.
I tillegg har eiendommen et overbygd uteareal mellom hallene på 500 kvadratmeter. Dette overbygde området gir beskyttelse mot værforhold og kan brukes til ulike formål, for eksempel ekstra lagringsplass, produksjonsaktiviteter eller som et område for lasting og lossing.
Samlet sett tilbyr denne industrieiendommen på Kalberg et omfattende utvalg av fasiliteter, inkludert kontorlokaler, produksjonshall, uteareal og et overbygd område. Den er ideell for virksomheter som har behov for et stort og allsidig industriområde som kan tilpasses ulike behov og bransjer.
Standard
Noe oppgradert fra byggeår. Videre tilpasninger kan gjøres etter Leietakers ønsker.
Energimerking
Utleier skal legge frem energiattest for leietaker, før avtale om utleie av bygning blir inngått. Energiklassifiseringen har en scala fra A-G, men det foreligger ikke energisertifikat på denne eiendommen pr. avtaletidspunkt.
Utleier er oppfordret til å besørge eiendommen energiklassifisert. Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt å innhente et energisertifikat på eiendommen. Så lenge energiattest ikke foreligger bør interessenter legge til grunn at eiendommen har laveste energiklasse.
Adkomst
Enkel adkomst fra hovedvei - også for stor bil.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.
Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.
Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Regulering
Eiendommen ligger i et område regulert til næringsformål.
Matrikkelinformasjon
Nyttige lenker
EiendomsMegler 1 Næring Stavanger
Beliggenhet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 308585256 |
---|---|
Sist endret | 11. nov. 2024 14:25 |
Referanse | 2901230027 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.