Bildegalleri
Sandnes - Ledig kontorfløy i byens kjekkeste kontorbygg?
Rådhusgata 3, 4306 SandnesNøkkelinfo
- Areal
- 363 - 1 008 m²
- Tomteareal
- 1 946 m² (eiet)
- Byggeår
- 2016
Type lokale
Fasiliteter
Arealspesifikasjon
4. etg: 363 kvm Kontor 4. etg
4. etg: 645 kvm Kontor 4.etg
Kort om eiendommen
Med beliggenhet i Vågen med direkte tilkomst til gjestebrygge, utsikt og en av byens beste personalrestauranter er det nå mulighet for leie av inntil 1.363 kvm kontor.
Beliggenhet
Bygget ligger meget sentralt til i Sandnes, inntil sjøen og omgitt av ny bebyggelse som bl.a Rådhuset og Ovalen samt Sandnes Gjestehavn og Sandnes Kulturhus. Svært sentral beliggenhet med kort avstand til Ruten buss/togstasjon.
Innhold
Eiendommen har svært representative fellesareal og er ett ikonisk bygg i bybildet.
Kontorarealet ligger i byggets 4 etasje - fremutleie. Arealet er på opptil 1363 kvm, men det kan vurderes utleie av mindre størrelser. Oppgitt minsteareal er kun ett anslag. Arealene kan videre tilpasses den enkelte kundes behov.
Øvrige etasjer er utleid til blant annet Rogaland Sparebank, Sparebanken Vest, Jansson & Larson, Aktiv Eiendomsmegling mm.
Standard
Meget god standard. Videre tilpasninger til Leietaker kan vurderes. Kontorbildene er fra det aktuelle arealet.
Energimerking
Utleier skal legge frem energiattest for leietaker, før avtale om utleie av bygning blir inngått. Energiklassifiseringen har en scala fra A-G, men det foreligger ikke energisertifikat på denne eiendommen pr. avtaletidspunkt.
Utleier er oppfordret til å besørge eiendommen energiklassifisert. Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt å innhente et energisertifikat på eiendommen. Så lenge energiattest ikke foreligger bør interessenter legge til grunn at eiendommen har laveste energiklasse.
Adkomst
God adkomst til eiendommen direkte fra gatenivå.
Parkering
Parkering i offentlig parkering.
Offentlig kommunikasjon
Meget god offentlig kommunikasjon for både tog & buss i umiddelbar nærhet.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Dersom det avtales påkostninger/vedlikehold av leieobjektet som dekkes av utleier eller leietaker må partene selv avklare skattemessige konsekvenser, herunder avskrivningsregler og eventuelle justeringsregler for merverdiavgift med sine respektive revisorer eller advokater. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Leietaker er ansvarlig overfor alle offentlige myndigheter for at hans benyttelse av leieobjektet tilfredsstiller de til enhver tid gjeldende offentligrettslige krav i leieperioden.
Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming skal besørges og bekostes av leietaker, når kravet i hovedsak kan tilbakeføres til leietakers særlige bruksformål eller den bransje leietaker driver i leieobjektet. Offentligrettslige krav knyttet til universell utforming, som ville blitt pålagt uavhengig av de alternative bruksformål som leieobjektet lovlig kan benyttes til, skal besørges og bekostes av utleier.
Utleie av eiendommen vil skje på alminnelige betingelser for leie av næringslokaler.
Ansvaret mellom partene foreslås regulert i tråd med etablert praksis i Meglerstandard utarbeidet av FFN.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og leietaker.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til leietaker på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der leietaker opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av leietaker skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom leietaker opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som kontrakt inngås. Dersom leietaker er en juridisk person (AS mv.) plikter leietaker å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet i tillegg til å fremlegge firmaattest.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av oppdraget. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige avtaleinngåelser til Økokrim. Med mistenkelig avtaleinngåelse menes en avtale som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør oppdraget mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Regulering
Eiendommen er regulert til forretning/kontor/tjenesteyting.
Matrikkelinformasjon
Nyttige lenker
EiendomsMegler 1 Næring Stavanger
Beliggenhet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 384584810 |
---|---|
Sist endret | 16. des. 2024 11:08 |
Referanse | 2901240062 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.