Bildegalleri

Kalnesveien 7

GRÅLUM - | FREMTIDSRETTET KONTORBYGG | BÆREKRAFT /​ MILJØ /​ MORGENDAGENS LØSNINGER

Kart med kartnålKalnesveien 7, 1712 Grålum

Nøkkelinfo

Areal
10 000 m²
Bruttoareal
10 000 m²
Tomt
Eiet

Les mer om bruksareal her

Type lokale

Kontor

Fasiliteter

Garasje/P-plass
Aircondition
Alarm
Bredbåndstilknytning
Felles resepsjon
Heis
Kantine

| Kort om eiendommen

Nytt, moderne kontorbygg planlegges på Grålum, bygget på morgendagens behov og krav for miljø, fleksibilitet, funksjonalitet, effektivitet og brukeroptimalisering.

| Bebyggelse

Colligo AS/Kalnes Eiendom AS, som står bak utbyggingen, ser behov for ytterligere utvikling i bydelssenteret Grålum, og planlegger et nytt kontorprosjekt. Utbygger eier og driver det velkjente kontorbygget K5 (med store leietakere som Østfold Energi, Nordea, PWC og Simployer). Prosjektet skal bygges på nabotomten til og i direkte forlengelse av K5-bygget. Det planlegges stor grad av samhandling mellom de to kontorbyggene. Det nye bygget har arbeidsnavnet K7 , og prosjektet skal sette en ny standard for kontorbygg i Østfoldbyene.

| Innhold

Utbyggingen består av to bygg med en felles parkeringskjeller i to plan. Første byggetrinn vil være det største og vil inneholde diverse fellesfunksjoner. Neste byggetrinn vil være omtrent halvparten så stort og kun romme kontorlokaler. Prosjektet vil bli oppført på et område som samlet utgjør over 40 mål, nordvest for kontorbygget K5. Utbygger planlegger for at området i fremtiden vil bestå av en kombinasjon av næring, boliger og et gjennomgående parkdrag.

DET FØRSTE BYGGET BLIR ET ATRIUMSBYGG MED SÆRPREG
Det første byggetrinnet har en ideell form med tanke på fleksibilitet. Det består av to sentrale atrier som knyttes sammen av en kjerne med fellesfunksjoner. Kjerneområdet har to heiser, hovedtrapp og toaletter, og knytter bygget sammen vertikalt.

Bygget planlegges med et fotavtrykk på 2 400 kvm og fire etasjer med en inntrukken toppetasje med takhage, totalt 10 000 kvm. Atriumsløsningen vil gi størst mulig fasadeflate med tilgang på dagslys og energieffektivitet. I tillegg vil den gi innredningsfleksibilitet for tilpasning til store og små leietakere. Parkeringsbehovet skal løses i to kjellerplan under bygget med direkte adkomst via heis eller trapp.

Prosjektet får åpne og effektive fellesarealer som skal skape et naturlig samspill mellom alle deler av bygget. Tjenestetilbudet er basert på vår erfaring fra K5, våre ambisjoner for fremtidens kontorbygg og dagens markedsforventninger. Derfor vil bygget inneholde lunsjrestaurant, felles møteromspool og resepsjon med kaffebar og sosiale soner.

Det ene atriet er åpent og har en felles sosial sone sentralt plassert ved hovedtrappen, mens det andre er lukket og plassert over lunsjrestauranten. Det lukkede atriet betyr bedre utnyttelse, da arbeidsplasser kan plasseres inn mot atriet uten at noen forstyrres. Det gir naturlig lys, romfølelse og bedre forutsetning for å skape ulike arbeidssoner.

En stor andel med synlig tre gir et lyst og innbydende interiør som omkranser byggets to atrier. Dette blir en viktig del av byggets identitet.

Fleksibilitet og miljøstandard
Et fremtidsrettet kontorprosjekt skal ikke bare ta hensyn til dagens markedsmessige behov, men det må i tillegg ha fleksible løsninger for fremtidige tilpasninger.

FREMTIDENS ARBEIDSFORM KJENNER VI IKKE, MEN VI TILBYR HØY GRAD AV FLEKSIBILITET
For å imøtekomme fremtidens arbeidsformer, vil K7 legge til rette for høy grad av fleksibilitet i utformingen av kontorlokalene. Det er kun faste kjerner ved hovedtrappen, rømningstrapper og yttervegger. Dette muliggjør en gjennomtenkt teknisk infrastruktur og et fleksibelt konstruksjonssystem, slik at lokalene kan inndeles uten begrensninger. Bygget kan innredes for en bruker i sin helhet på ett plan, eller det kan deles inn for mange leietakere. Dette gir leietakerne en god mulighet til å tilpasse sine lokaler etter behov, og muligheten til å vokse videre i samme bygg. Teknologi og fleksibel teknisk infrastruktur gir grunnlag for en skreddersydd og fremtidsrettet arbeidsplass. Ulike arbeidssoner kan med enkelhet møbleres og dermed gi sitt unike særpreg til den enkelte bedrift.

HØYE MILJØMÅLSETNINGER - BÅDE INNE OG UTE
Prosjektet har som ambisjon å kombinere robuste og holdbare konstruksjoner med den nyeste kunnskapen for ansvarsfulle miljøløsninger. Resultatet skal bli en god bygning for leietakerne, men også visuelt spennende for innbyggerne i nærmiljøet. Ved å bygge enklere, smartere og miljøvennlig vil vi bidra til bærekraftig utvikling. Det prosjekterte kontorbygget K7 blir et miljøriktig bygg med et godt inneklima, og skal BREEAM-sertifiseres. Foreløpige analyser av prosjektet viser at ambisjonen kan være BREEAM Excellent , men den vil minst være BREEAM Very Good .

TAKET SOM RESSURS OG DEN SPENNENDE TAKHAGEN
Bygget vil kombinere løsninger som er både effektive og miljømessig smarte. Eksempelvis vil det første bygget ha en takhage med gangveier, sosiale soner og grønnsaksbed. Så vidt oss bekjent, vil dette bli Østfolds første kontorbygg med en slik løsning. Takhagen er en integrert del av konstruksjonen og bidrar til å absorbere regnvann og fordrøye overvann. Samtidig gir det bygget en særegen identitet, da et blågrønt tak styrker det lokale økologiske mangfoldet og bidrar til et sunt og levende parkmiljø rundt bygget. Vi ønsker å utnytte muligheten denne løsningen gir, ved å tilføre ekstra kvaliteter i form av treningsrom, sosiale soner og varierte møteplasser på taket. Denne unike hagen skal skape trivsel og rom for rekreasjon.

INTERIØR OG DESIGNPROSESS
Vi har valgt å samarbeide med interiørarkitekt tidlig i prosjektet. Med et interiør tilpasset forskjellige soner og aktiviteter har man mulighet til å veksle mellom forskjellige løsninger, avhengig av hva man jobber med og hvordan man ønsker å jobbe. Tanken er at arbeidssoner glir over i sosiale møteplasser, samtalerom og steder der man kan ta en telefon uten å bli forstyrret. Arbeidsetasjene har store glassflater på alle kanter, både ut mot direkte dagslys og inn mot atriet, som sikrer en naturlig god og jevn belysning i alle arbeidssoner.

TEKNISKE LØSNINGER OG FLEKSIBILITET
Det er lagt stor vekt på å skape en enkel og rasjonell konstruksjon, samt fleksibel teknisk infrastruktur. Dette gir høy grad av fleksibilitet og frihet til å plassere vegger etter leietakernes behov. Det vil også forenkle eventuelle senere ombyggingsprosesser, slik at man enkelt kan imøtekomme leietakers ønsker og behov for endringer.

| Beliggenhet

Prosjektet har en attraktiv beliggenhet i kjernen av Grålum bydelssenter. Grålum ligger "midt i" Østfold, og representerer et av de viktigste knutepunktene i Østfold med hensyn til infrastruktur. Prosjektet er sentralt plassert mellom avkjøringen til Grålum og Sykehuset Kalnes. Den aktuelle beliggenheten vil gi mulighet for en langstrakt eksponering mot E6 og umiddelbar nærhet til et godt kollektivtilbud. Området ligger ca. 4 km utenfor Sarpsborg sentrum, og har umiddelbar nærhet til påkjøring E6.

| Parkering

Det vil etableres parkering i to etasjer under bygget.

| Regulering

Eiendommen ligger under Kommuneplanens arealdel 2015-2026, med formål: Næringsvirksomhet.
Detaljreguleringsplan: Bjørnstadveien 50, formål: Kontor/tjenesteyting.

| Lovanvendelse

Ved utleie vil meglers leiekontrakt bli benyttet. Husleielovens vil bare i begrenset utstrekning kunne påberopes av Leietaker. Kontakt vårt kontor for nærmere opplysninger og gjennomlesing av avtalen.
Utleier forbeholder seg her bl.a. retten til å kunne registrere utleievirksomheten i merverdiregisteret.
Eml. §§ 4-4, 6-2, 6-7, 6-10, 7-1 og 8-8 fravikes ved dette oppdraget.
Lov om hvitvasking
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking. Dette innebærer at oppdragsansvarlig har plikt til å melde fra til Økokrim om eventuelle mistenkelige transaksjoner.

| Hvitvaskingsloven

Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person, plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Ansvarlig megler

Odd Groth

Matrikkelinformasjon

Kommunenr: 3105
Gårdsnr: 2047
Bruksnr: 271

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.

Nærområdet

Kart med kartnålKalnesveien 7, 1712 Grålum

Annonseinformasjon

FINN-kode396312272
Sist endret21. mars 2025 12:25
ReferanseMTRA2.2473

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.