Bildegalleri

Randaberg sentrum - Utleid kontorseksjoner for salg, med et mindre ledig kontorareal.

Kart med kartnålJon Torbergssonsvei 15 A, 4070 Randaberg
Prisantydning18 000 000 kr
Formuesverdi
15 619 500 kr
Kommunale avg.
3 750 kr per år

Nøkkelinfo

Bruttoareal
775 m²
Etasje
2.
Eieform
Aksje
Areal
775 m²
Byggeår
2020
Tomteareal
1 207 m² (eiet)
Overtakelse
Etter avtale.

Type lokale

Kontor
Garasje/Parkering

Fasiliteter

Garasje/P-plass
Aircondition
Heis

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Kort om eiendommen

Prosjektet ble ferdigstilt i 2020. Prosjektet er et kombinert bygg med bolig/forretning og kontor. Kontorseksjonene (snr 2 og 3) som vurderes solgt ligger i byggets 2 og 3 etasje. Seksjonen som ligger i byggets 2 etasje er på 533 kvm BTA. Denne seksjonen er utleid til Helse Stavanger, hvor det er inngått avtale om leie på 10 år fra 01.09.2021. Seksjonen som ligger i byggets 3 etasje står ledig og har et areal på 261 kvm BTA. Det er heis til seksjonene. Stor offentlig og privat parkeringsanlegg under bakkenivå.

Beliggenhet

Midt i Randaberg sentrum, er det nå bygget flotte nybygg med næringseksjoner og boliger. Prosjektet er bygget mellom den grønne parken i bakkant og frem mot sentrum. Umiddelbar nærhet til butikker, torget, bakeri, helsesenter og bank.

Innhold

2 etg (Helse Stavanger HF): Felles korridor, ventesone, resepsjon, kontor, 10 behandlingsrom, grupperom, møterom, testrom, vrimlerom/korridor, garderobe, diverse arkiv/kopirom, 2 garderoberom med toalett og dusj.
Bunnpris leier et kontor og spiserom/møterom i 2 etasje. Bunnpris er leietaker i byggets 1 etasje.
3 etg ledig kontorarealer på 261 kvm BTA. Arealet er innredet med teppefliser og og toalett/garderober. Her har man mulighet for å gjøre de tilpasninger som man ønsker.

Arelfordeling er følgende:
Bta 3. Etg 262 kvm
Bta 2. Etg 393,9 + 91,6 + 47,5 (- 20spiserom som tilhører bunnpris.) totalt 513 kvm

Tomt

Tomten er fellesareal. Tomten er opprabeidet med stort åpent gatetun, park og lekeplass.

Bebyggelse

Prosjektet ble startet i 2018 og ferdigstilt i 2020. Prosjektet som ble bygget er en kombinasjon med bolig, kontor og forretningslokaler på bakkenivå. Det er offentlig og privat parkering i lukket anlegg under byggene.
Seksjonene som selges er kontorseksjoner som ligger i byggets 2 og 3 etasje. Seksjonen som ligger i 2 etasje er utleid til Helse Stavanger HF på 10 år, fra 01.09.2021. Seksjonen som ligger i byggets 3 etasje er et ledig kontorareal utgjør ca 262 kvm BTA.

Standard

Seksjonene har gjennomgående høy og god standard. Prosjektet ble ferdigstilt i 2020.

Oppvarming

Vannbårend varme via radiator.

Energimerking

Denne eiendom blir energimerketvil få energikarakter C eller B. Kopi av energiattest kan fås ved henvendelse til megler.

Adkomst

God adkomst til seksjonene med direkte adkomst fra gatenivå.

Parkering

God offentlig parking i lukket anlegg. Det er også mulighet for at 15 p plasser kan medfølge salget, dog må dette avtales etter nærmere avtale.

Offentlig kommunikasjon

God offentlig busskommunikasjon.

Overtakelse

Etter avtale.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

"As is"-klausul
Selskapets hovedaktivum - Eiendommen - og Selskapet for øvrig overtas som den/det er , jfr. avhendingsloven § 3-9 og kjøpsloven § 19. Dog fraviker selger seg herved så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av kjøpsloven § 19 (1) bokstav a, b og c, avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.

Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 1 år etter overtakelse.

Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.

Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.

Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.

Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.

Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Kjøpekontrakt utarbeidet av Forum for Næringsmeglere skal benyttes i denne transaksjonen. Med mindre den enkelte interessent i sitt kjøpstilbud tar spesielle forbehold eller angir konkrete endringer av ordlyden i denne kontrakt, vil man ved aksept av kjøpstilbud fra selger ha inngått avtale med utgangspunkt i denne kjøpekontrakt.

Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.

Kredittvurdering
Selger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.

Ansatte
Det er ingen ansatte eller lønns- og pensjonsforpliktelser i selskapet.

Ferdigattest / Brukstillatelse

Det foreligger midlertidig brukstillatelse for deler av tiltaket datert 16.11.2020. Dokumentet ligger som vedlegg til prospektet.
LINK Arkitektur AS har opplyst at arbeidet innen BKB4 snr. 2 og 3 skal være avsluttet. Det som gjenstår av arbeid for å kunne søke ferdigattest gjelder for 1. etg. bygg C og D (gnr. 49 bnr. 588) BKB5.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig leg. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person (AS mv.) plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Budgivning

Det forventes at salgsoppgaven med vedlegg gjennomgås grundig. Avvik fra vilkår og betingelser i dette prospektet skal tydelig fremkomme av ethvert bud.

Bud må inngis skriftlig og minst inneholde budgivers navn og kontaktinformasjon, budets størrelse, frist for selger til å akseptere budet (akseptfrist), ønsket overtakelse samt eventuelle forbehold. Bud må inngis av korrekt person i henhold til firmaattest eller ved fullmakt.

Budet må beskrive finansieringen av transaksjonen og eventuelt indikere en ønsket tidslinje og plan for due diligence.

Det må angis den pris som bys for Eiendommen i form av brutto eiendomsverdi før justering for latent skatt , dvs. kostnaden ved redusert avskrivningsgrunnlag som følge av at Eiendommen erverves ved kjøp av Selskapet. Kjøper må selv beregne verdien av latent skatt før bud inngis. Dersom det ikke beregnes latent skatt forutsettes det at budet er netto eiendomsverdi.

Eventuelle forbehold må klart fremkomme av budet.

Det tas utgangspunkt i en åpen budrunde hvor selger står fritt til å akseptere eller forkaste ethvert bud uten nærmere begrunnelse, åpne for forhandlinger med en eller flere budgivere, tilrettelegge for flere budrunder, terminere salgsprosessen etc. Megler kan formidle avslag eller aksept på vegne av selger.

Lov om eiendomsmegling § 6-10 fravikes, herunder forskriftenes § 6-2, 6-3 og 6-4 som blant annet omfatter regler for budgiving og innsyn i opplysninger om bud og budgivere. Etter at handel har kommet i stand, kan Kjøper på forespørsel få kopi av budjournalen, men hvor budgiverne er anonymisert.

Vedlegg til salgsoppgaven

Grunnbok
Servitutter
Offentlig info fra Randaberg kommune
Informasjon fra Bate - forretningsfører
Økonomisk informasjon

Diverse

Sameiet Sentrumsparken BK/B4, org.nr. 926 492 284 består av 4 seksjoner hvorav 3 næringsseksjoner og 1 borettslag (samleseksjon bolig som eies av Sentrumsparken BKB4 Borettslag). Vedtekter og budsjett for Sameiet Sentrumsparken BK/B4 ligger som vedlegg til prospekt. Vedlegg 4 står omtalt i vedtektene men vil bli fjerne. Forretningsfører har opplyst at vedlegg 4 ikke finnes fordi adkomstrett ikke ble tinglyst. Adkomsten går over offentlig areal og skal dermed være sikret.

Bygget ble ikke avskrevet pr 31.12.2020. Jfr. skattemelding fra 2020. Regnskapsfører har opplyst at det vil gjøres en fordeling av oppføringskostnader på saldogrupper ifm levering av skattemelding pr 31.12.21.

Regulering

Bolig/forretning/kontor.

Beliggenhet

kart

Annonseinformasjon

FINN-kode232793875
Sist endret05. aug. 2023 01:50
Referanse2901210028

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.