Bildegalleri
Attraktive kontorlokaler m/ parkering i sentrum av Leirvik til salgs
Vikabrekko 13, 5411 StordEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Nøkkelinfo
- Bruttoareal
- 465 m²
- Etasje
- 1.
- Eieform
- Eier (Selveier)
- Areal
- 465 m²
- Tomteareal
- 2 047 m² (eiet)
- Overtakelse
- Overtakelse av eiendommen etter nærmere avtale mellom partene.
Type lokale
Fasiliteter
Kort om eiendommen
Eierseksjon i næringsbygg fra 2007.
Kontorlokalene ligger på gateplan i den sentrale gata Vikabrekko, og har flott eksponering med store vindusflater ut mot veien.
Kjøp av seksjon gir rett til kjøp av bruksrett til parkering i eget bygg.
Beliggenhet
Eiendommen ligger i sentrum av Leirvik, Stord med vindusflater ut mot byens gjennomfartsåre. Gangavstand til restauranter, butikker og offentlige tjenester.
Innhold
Lyse, og moderne kontorlokaler på 465 kvadratmeter med profilert beliggenhet i 1. etasje og egen inngang fra gateplan.
Fleksibelt lokale som i dag er innredet med 11 kontor og 5 møterom.
Det er videre kjøkken/pauserom, hcwc, garderobe og stort lager/arkivrom.
Samtlige kontorlokaler har vindu som gir gode lysforhold i lokalene.
Kontorene er innredet med systeminnredning fra Moelven, noe som gir fleksible lokaler og mulighet for enkel ombygging til andre løsninger.
Bruksrett til 11 innendørs parkeringsplasser kan selges med seksjonen mot tillegg i prisen. Heis og trapp fra parkering til kontorlokaler.
Bygningen var ferdig oppført i 2007. Bygningen har to etasjer for næring og tre etasjer med boliger på toppen.
Tomt
Felles tomt.
Standard
Interessent oppfordres til å ta med fagfolk for vurdering av eiendommens tilstand.
Oppvarming
Elektrisk oppvarming.
Energimerking
Megler har oppfordret eier til å innhente energiattest for eiendommen, men denne er ikke fremlagt for megler. Interessenter bør derfor legge til grunn at eiendommen har energiklasse G.
Overtakelse
Overtakelse av eiendommen etter nærmere avtale mellom partene.
Sentrale lover
Informasjonen i dette prospektet er mottatt fra selger og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv får gjennomgått eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår prospekt, reguleringsbestemmelser og liknende vedrørende eiendommen. Det gjøres særskilt oppmerksom på at arealangivelser er basert på opplysninger fra takstmann, og partene er enige om at eventuelle uriktige angivelser av eiendommens arealer (utvendige og innvendige) ikke under noen omstendighet skal kunne gi grunnlag for mangelkrav.
As is -klausul:
Eiendommen og dens tilbehør overtas som den/det er , jfr. avhendingsloven § 3-9. Avhendingsloven § 3-9 fravikes slik at det kun skal kunne gjøres gjeldende at det foreligger mangel i følgende tilfelle: dersom selger har forsømt sin opplysningsplikt, jfr. reguleringen i avhendingsloven § 3-7 eller dersom selger har gitt uriktig informasjon om eiendommen, jfr. reguleringen i avhendingsloven § 3-8. Risikoen for eventuelle skjulte feil, tilligger etter dette kjøper. Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 mnd etter overtakelse. Selger kjenner ikke til at det er forurensning i tomtegrunnen m.v. Kjøper skal, dersom forurensning i ettertid skulle bli oppdaget, bære det fulle ansvar for all forurensning som eksisterer på eiendommen. Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger samt justerings-forpliktelser ifm. MVA. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Kjøpekontrakt:
Kjøpekontraktsstandard benyttes siste mal fra Forum for Næringsmeglere. Avvik fra denne skal særskilt fremkomme i bud.
Hvitvaskingsregelverk
Det følger av Hvitvaskingsloven at meglerforetaket er forpliktet til å foreta kundekontroll av begge parter i handelen. Kontrollen skjer løpende, og vil blant annet gjennomføres ved oppdragsinngåelse, budgivning, gjennomføring av oppgjør og ved eventuell forsterket mistanke.
Dersom slik kundekontroll ikke kan gjennomføres, er meglerforetaket pålagt å avstå fra gjennomføring av oppgjøret. Partene er selv ansvarlig for eventuelle merkostnader og ansvar dette kan medføre, uten at det kan anføres et kontraktsrettslig ansvar ovenfor meglerforetaket.
Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.
Budgivning
Meglers skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden.
Bud kan legges inn på finnannonsen på "gi bud knappen", ved meglingsoppdrag etter avhendingsloven. Ved elektronisk budgivning så kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Megler kan også kontaktes for tilsendelse av budskjema, og budskjema finnes også i salgsoppgaven.
All budgivning må foregå ved skriftlighet. For annen viktig informasjon om salg- og betalingsvilkår, samt forbrukerinformasjon om budgivning, se budskjema.
Vedlegg til salgsoppgaven
1. Kommunale opplysninger.
2. Vedtekter sameie.
Diverse
Seksjonen inngår i "Sameiet Bandadalsplasset". Sameiet er ikke registrert i Brønnøysundregisteret.
Ansvarlig megler
Morten Velde
Regulering
Beliggenhet
Meglerhuset Rele Haugesund AS
Annonseinformasjon
FINN-kode | 322679873 |
---|---|
Sist endret | 04. okt. 2024 01:50 |
Referanse | 1-0268/23 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.