Bildegalleri

Inaktiv

Stavanger Sentrum / Eiganes - Kontorvilla

Kart med kartnålJens Zetlitz' gate 47, 4008 Stavanger
Prisantydning17 500 000 kr
Kommunale avg.
43 512 kr per år

Nøkkelinfo

Bruksareal
605 m²
Bruttoareal
684 m²
Etasje
3.
Eieform
Eier (Selveier)
Areal
684 m²
Byggeår
1900
Tomteareal
629 m² (eiet)
Overtakelse
Etter nærmere avtale. Det oppfordres til å legge inn ønsket overtakelse i budet.

Type lokale

Kontor
Undervisning/Arrangement
Bygård/Flermannsbolig
Andre

Fasiliteter

Garasje/P-plass
Aircondition
Alarm
Bredbåndstilknytning

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Kort om eiendommen

Denne kontorvillaen på Eiganes er ikke bare et sted å jobbe, det er en opplevelse i seg selv. Det er den ideelle kombinasjonen av funksjonalitet, estetikk og beliggenhet. Innredet som kontorvilla, med fokus på møterom og sosial samling i byggets nederste etasje.

Salg av Aksjeselskap med tilhørende eiendom.

Beliggenhet

Beliggenhet på Eiganes, en av Stavangers mest eksklusive og ettertraktede områder. Denne eiendommen gir deg muligheten til å kombinere det beste av begge verdener: sentral tilgang til forretningsdistriktet og byens fasiliteter samtidig som du kan nyte roen og privatlivet som kommer med en tilbaketrukket beliggenhet.

Innhold

Eiendommen strekker seg over 3 imponerende etasjer. De to øverste etasjene er designet som kontorlokaler og tilbyr en inspirerende arbeidsatmosfære med fokus på cellekontor. Vindusflater gir rikelig naturlig lys. Fleksibilitet til å tilpasse arbeidsområdene etter dine behov.

Nedenunder finner du møterom som er utstyrt med teknologien for effektive samarbeidssesjoner. Her er også en elegant bar/sosial sone hvor du og dine ansatte kan slappe av og styrke båndene i en avslappet atmosfære. Det er det perfekte stedet å imponere klienter, samarbeidspartnere og ansatte.

Tomt

Eiendommen er opparbeidet utover egne grenser både mot sør og vest. Deler av garasjen er plassert utenfor tomtegrense mot sør og tomtegrense mot vest går i husvegg. Området utenfor husvegg er regulert til park. Arealet som ligger utenfor egen grense er hovedsakelig asfaltert.

Arealet mot sør (nytt bnr. hvor deler av garasjen er parkert) er søkt fradelt og sammenføyd med eiendommen for selgers regning. Nytt bnr. er ført i matrikkelen - avventer tinglysing.

Når det gjelder arealet mot vest har selger startet en prosess med å forsøke å få innlemme arealet i eiendommen. Saken er sendt Statsforvalter for videre behandling. Det vil være kjøpers risiko dersom arealet ikke blir en del av eiendommen.

Standard

Bygget er i normal stand med tanke på bygningens alder, og det har løpende blitt utført oppgraderinger. Kan tilpasses Kjøpers videre ønsker. Det foreligger en tilstandsrapport på eiendommen.

Energimerking

Eiendommen er ikke energimerket. Det følger av forskrift om energimerking § 5 at dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått.

Parkering

Parkering på egen grunn. I tillegg til dette benytter eiendommen i dag parkeringsplasser mot vest. Det foreligger ingen skriftlig avtale om dette, slik at kjøper har risiko for at denne plassen ikke vil kunne benyttes videre.

Offentlig kommunikasjon

Kort vei til buss og tog mm.

Overtakelse

Etter nærmere avtale. Det oppfordres til å legge inn ønsket overtakelse i budet.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

As is -klausulSelskapets hovedaktivum Eiendommen og Selskapet for øvrig overtas som den/det er , jfr. avhendingsloven § 3-9 og kjøpsloven § 19. Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av kjøpsloven § 19 (1) bokstav a, b og c, avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.

Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.

Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.

Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.

Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.

Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.

Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.Kjøpekontrakt utarbeidet av Forum for Næringsmeglere skal benyttes i denne transaksjonen. Med mindre den enkelte interessent i sitt kjøpstilbud tar spesielle forbehold eller angir konkrete endringer av ordlyden i denne kontrakt, vil man ved aksept av kjøpstilbud fra selger ha inngått avtale med utgangspunkt i denne kjøpekontrakt.

Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.

KredittvurderingSelger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.

AnsatteDet er ingen ansatte eller lønns- og pensjonsforpliktelser i selskapet.

Ferdigattest / Brukstillatelse

På grunn av boligens alder foreligger det ikke ferdigattest eller midlertidig brukstillatelse.

Det foreligger ikke ferdigattest eller midlertidig brukstillatelse iflg. kommunen. Jf. plan- og bygningsloven § 21-10 (5) utstedes det ikke lengre ferdigattest for tiltak det er søkt om før 1/1-98. Dette innebærer at byggverkene lovlig kan brukes og omsettes uten at det foreligger ferdigattest. Det betyr imidlertid ikke at ulovlige bygde tiltak blir lovlige.
Ulovlig oppførte tiltak vil kommunen fremdeles kunne forfølge og kreve omsøkt etter dagens regelverk. Kjøper overtar ansvar, risiko og eventuelle konsekvenser knyttet til dette.

Iflg. matrikkelrapport fra kommunen har eiendommen bygningsstatus som "Annet" og funksjon som "Aftenskole for høyre". Et eventuelt krav om bruksendring vil være kjøpers ansvar.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig leg. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person (AS mv.) plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Budgivning

Det forventes at salgsoppgaven med vedlegg gjennomgås grundig. Avvik fra vilkår og betingelser i dette prospektet skal tydelig fremkomme av ethvert bud.

Bud må inngis skriftlig og minst inneholde budgivers navn og kontaktinformasjon, budets størrelse, frist for selger til å akseptere budet (akseptfrist), ønsket overtakelse samt eventuelle forbehold. Bud må inngis av korrekt person i henhold til firmaattest eller ved fullmakt.
Budet må beskrive finansieringen av transaksjonen og eventuelt indikere en ønsket tidslinje og plan for due diligence.

Det må angis den pris som bys for Eiendommen i form av brutto eiendomsverdi før justering for latent skatt , dvs. kostnaden ved redusert avskrivningsgrunnlag som følge av at Eiendommen erverves ved kjøp av Selskapet. Kjøper må selv beregne verdien av latent skatt før bud inngis. Dersom det ikke beregnes latent skatt forutsettes det at budet er netto eiendomsverdi.
Eventuelle forbehold må klart fremkomme av budet.

Det tas utgangspunkt i en åpen budrunde hvor selger står fritt til å akseptere eller forkaste ethvert bud uten nærmere begrunnelse, åpne for forhandlinger med en eller flere budgivere, tilrettelegge for flere budrunder, terminere salgsprosessen etc. Megler kan formidle avslag eller aksept på vegne av selger.

Lov om eiendomsmegling § 6-10 fravikes, herunder forskriftenes § 6-2, 6-3 og 6-4 som blant annet omfatter regler for budgiving og innsyn i opplysninger om bud og budgivere. Etter at handel har kommet i stand, kan Kjøper på forespørsel få kopi av budjournalen, men hvor budgiverne er anonymisert.

Diverse

Gjelder salg av 100% av aksjene i Erga Invest AS. Det foreligger p.t. Leiekontrakt på eiendommen. Det er utarbeidet tilstandsrapport for eiendommen.
Selskapet er frivillig registrert for mva. ved utleie.

Kjøpekontrakten skal baseres på siste versjon av NEFs meglerstandard for salg av aksjeselskap.
Denne standardavtalen inneholder vanlige og balanserte vilkår (herunder garantier og skadesløsholdelser) ved salg av næringseiendom i Norge.

Selger skal utarbeide førsteutkast til kjøpekontrakt.

Kjøper oppfordres til å foreta teknisk, finansiell og juridisk due diligence, herunder gjøre de nødvendige undersøkelser til Stavanger kommune og/eller andre private eller offentlige instanser.

Kjøper oppfordres til å gjøre en selvstendig teknisk gjennomgang av bygget i sin helhet, sammen med kompetent fagperson.

Aksjene i Selskapet overdras heftelsesfrie, og Eiendommen fri for pengeheftelser.

Aksjene i Selskapet, og da indirekte Eiendommen, selges as is .

Tinglyste servitutter på Eiendommen overtas av kjøper.

Regulering

Eiendommen ligger i et område regulert til bolig. Kopi av situasjonskart, målebrev, reguleringsplaner m/bestemmelser etc. ligger vedlagt i salgsoppgaven eller kan fås ved henvendelse til megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

Spesialområde. Historisk, antikvarisk eller annen kulturell verdi som skal bevares. Bestemmelser om tilbakeføring av endret eksteriør til opprinnelig stil, se reguleringsplanens § 6

Eiendommen er registrert i SEFRAK registeret. Dette kan få betydning for eventuell søknad om rivning, flytting eller endring av bygningen. SEFRAK (Sekretariatet For Registrering Av faste Kulturminne i Noreg) er et register over eldre bygninger og andre kulturminne. Alle bygninger som er bygd før 1900 er registrert (gjelder ikke Finnmark) og bygningene er kartfesta, oppmålt og fotografert. Bygninger som er SEFRAK- registrerte er ikke tillagt spesielle restriksjoner, men registreringen fungerer som et varsko om at det bør gjøres en lokal vurdering av verneverdien før kommunen eventuelt gir tillatelse til å rive, flytte eller endre bygningen. For bygninger som er eldre enn 1850, er det lovbestemt at en slik vurdering må gjøres før bygge- eller rivningssøknad blir godkjent. SEFRAK er først og fremst et generelt kulturhistorisk register som særlig har verdi som kildemateriale for lokal historie, men registeret brukes også av forvaltningen som et utgangspunkt for å finne verneverdige bygninger. Ta kontakt med kommunen dersom du ønsker nærmere informasjon om dette.

Beliggenhet

kart

Annonseinformasjon

FINN-kode333235022
Sist endret29. aug. 2024 11:34
Referanse2901230029

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.