Bildegalleri

Fleksibelt kombinasjonsbygg beliggende i et etablert industriområde i Tananger for salg, evt utleie.

Kart med kartnålTankbåtveien 2, 4056 Tananger
Kommunale avg.
9 487 kr per år

Nøkkelinfo

Bruksareal
2 836 m²
Bruttoareal
3 090 m²
Etasje
3.
Eieform
Aksje
Areal
3 090 m²
Byggeår
1986
Tomteareal
3 038 m² (eiet)
Overtakelse
Etter nærmere avtale.

Type lokale

Kombinasjonslokaler
Kontor
Garasje/Parkering
Lager/Logistikk
Produksjon/Industri

Fasiliteter

Garasje/P-plass
Aircondition
Kantine
Kjøreport

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Kort om eiendommen

Eier vurderer salg av en eiendommen med adresse Tankbåtveien 2, beliggende i et etablert og sentralt industriområde i Tananger. Eiendommen er godt synlig fra Tanangervegen - riksvei 509. Fremtidig Transportkorridor Vest. Eiendommen ligger også godt til med tanke på Forus nord-vest, tett opp mot Solasplitten og har enkel tilkomst til hovedveiene.
Området er preget av en variert næringsbebyggelse til selskaper innen ulike bransjer innenfor Oljeindustrien. Bygget er oppført i 1986, og er ett kombinasjonsbygg med lager, verksted, kontor. Påbygd og uinnredet 3 etasje.
Eiendommen er i dag utleid, ledig for utleie eller egen bruk fra Q4 2024.

Beliggenhet

Eiendommen ligger på Tananger i Sola kommune. Sentral, etablert og god beliggenhet i et etablert industriområde i Tananger. Eiendommen er godt synlig fra Tanangervegen - riksvei 509. Fremtidig transportkorridor Vest. I området er blant annet Sar AS, Logi Trans AS, Tess Stavanger, Redkon AS etc etablert.

Innhold

Lokalene er tilpasset etter leietakers ønsker og behov. Eiendommen har blitt godt vedlikeholdt med betydelige renoveringer innvendig de siste 10 år, med blant annet ventilasjonsanlegg.
Fleksibelt kombinasjonsbygg med lager, verksted og i 1. etasje. Kantine og kontorer i 2. etasje. Bygget er utstyrt med 4 stk leddporter i tilknytning lagerarealer i 1. etg. . Det er i tillegg 2 stk trappeadkomst til 3. etg som er i dag er uinnredet. Stor og moderne kantine i byggets 2 etasje. 4 stk kjøreporter.

Areal fordelt som følgende:
1. etg/BTA: 1371 kvm. BRA 1223 kvm.
2. etg/BTA: 975 kvm. BRA 934 kvm.
3. etg/BTA: 744 kvm (uinnredet). BRA 678 kvm.

Tomt

Tomten er opparbeidet og asfaltert. Delvis inngjerdet tomt.

Standard

Bygget er pælet. Det er 4 stk leddporter til lager og verkstedlokale. Teppefliser på kontorarealer. Systemvegger.
Verksted arealene har fleksible veggelementer som kan tas vekk for større lagerareal. Oljeutskiller.

Det er ikke heis i eiendommen, dog tilrettelagt ved trapperom.

Forsikringsselskap: If forsikring, org nr 981 290 666

Energimerking

Denne eiendom er energimerket med energikarakter D.

Adkomst

God adkomst til eiendommen fra både Tankbåtvegen og Risavika Havnering.

Parkering

God parkeringsdekning på egen grunn. Tomten er opparbeidet og asfaltert. Delvis inngjerdet tomt.

Overtakelse

Etter nærmere avtale.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

As is -klausulSelskapets hovedaktivum Eiendommen og Selskapet for øvrig overtas som den/det er , jfr. avhendingsloven § 3-9 og kjøpsloven § 19. Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av kjøpsloven § 19 (1) bokstav a, b og c, avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.

Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.

Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.

Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.

Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.

Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.

Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.Kjøpekontrakt utarbeidet av Forum for Næringsmeglere skal benyttes i denne transaksjonen. Med mindre den enkelte interessent i sitt kjøpstilbud tar spesielle forbehold eller angir konkrete endringer av ordlyden i denne kontrakt, vil man ved aksept av kjøpstilbud fra selger ha inngått avtale med utgangspunkt i denne kjøpekontrakt.

Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.

KredittvurderingSelger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.

AnsatteDet er ingen ansatte eller lønns- og pensjonsforpliktelser i selskapet.

Ferdigattest / Brukstillatelse

Ferdigattest fra 1989 foreligger. At slike tillatelser/ attester eksisterer gir ingen garanti for at det ikke senere er utført arbeider som ikke er byggemeldt/godkjent.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Hvitvaskingsloven har meglerforetaket plikt til å gjennomføre kundetiltak (ID kontroll, kontroll av reelle rettighetshavere, mv). Kundetiltak skjer løpende og vil blant annet gjennomføres når handel inngås og ved gjennomføring av oppgjøret, samt dersom det foreligger mistanke om hvitvasking eller terrorfinansiering.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres, skal meglerforetaket ikke gjennomføre transaksjonen med kjøper. Ved meglerforetakets avvikling av kundeforholdet, vil avtalen mellom partene være bindende, men meglerforetaket kan ikke bidra i gjennomføringen av handelen. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig leg. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person (AS mv.) plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Budgivning

Det forventes at salgsoppgaven med vedlegg gjennomgås grundig. Avvik fra vilkår og betingelser i dette prospektet skal tydelig fremkomme av ethvert bud.

Bud må inngis skriftlig og minst inneholde budgivers navn og kontaktinformasjon, budets størrelse, frist for selger til å akseptere budet (akseptfrist), ønsket overtakelse samt eventuelle forbehold. Bud må inngis av korrekt person i henhold til firmaattest eller ved fullmakt.
Budet må beskrive finansieringen av transaksjonen og eventuelt indikere en ønsket tidslinje og plan for due diligence.

Det må angis den pris som bys for Eiendommen i form av brutto eiendomsverdi før justering for latent skatt , dvs. kostnaden ved redusert avskrivningsgrunnlag som følge av at Eiendommen erverves ved kjøp av Selskapet. Kjøper må selv beregne verdien av latent skatt før bud inngis. Dersom det ikke beregnes latent skatt forutsettes det at budet er netto eiendomsverdi.
Eventuelle forbehold må klart fremkomme av budet.

Det tas utgangspunkt i en åpen budrunde hvor selger står fritt til å akseptere eller forkaste ethvert bud uten nærmere begrunnelse, åpne for forhandlinger med en eller flere budgivere, tilrettelegge for flere budrunder, terminere salgsprosessen etc. Megler kan formidle avslag eller aksept på vegne av selger.

Lov om eiendomsmegling § 6-10 fravikes, herunder forskriftenes § 6-2, 6-3 og 6-4 som blant annet omfatter regler for budgiving og innsyn i opplysninger om bud og budgivere. Etter at handel har kommet i stand, kan Kjøper på forespørsel få kopi av budjournalen, men hvor budgiverne er anonymisert.

Vedlegg til salgsoppgaven

Leiekontrakt
Grunnbok
Servitutter
offentlig informasjon
Selskapsinfo

Diverse

Verkstedbygning tatt i bruk 1986. Tilbygg i 1996, påbygg 2010 og 2014, tilbygg i 2004.

Regulering

Eiendommen ligger i et område regulert til næringsformål - kombinert bebyggelse og anleggsformål, Nåværende. I reguleringsplankart er eiendommen avsatt til industri/lager.
Eiendommen ligger under faresone flom og støysone, se reg kart for mer informasjon.

Reguleringsplaner under arbeid, plan id 0613 TKV Hagakrossen, planlegging igangsatt.
Plan id 0530, Tankpark - drivstoffterminal.

Beliggenhet

kart

Annonseinformasjon

FINN-kode339058412
Sist endret17. juni 2024 10:33
Referanse2901240005

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.