Bildegalleri

Velkommen til Innherredsveien 26 - Et moderne og attraktivt kontorlokalet, med sentral beliggenhet på Solsiden

Flotte kontorlokaler med attraktiv beliggenhet på Solsiden. Kjøkken og bad. Gode muligheter for parkering.

Kart med kartnålInnherredsveien 26, 7010 Trondheim
Prisantydning2 450 000 kr
Totalpris
2 512 490 kr
Fellesformue
47 139 kr
Omkostninger
62 490 kr
Kommunale avg.
10 752 kr per år

Nøkkelinfo

Bruksareal
63 m²
Bruttoareal
74 m²
Etasje
1.
Eieform
Eier (Selveier)
Areal
63 m²
Byggeår
1912
Tomteareal
245 m² (eiet)

Type lokale

Kontor

Fasiliteter

Bredbåndstilknytning

Visning

Alle våre visninger har påmelding. På denne måten sikrer vi at megler har god oversikt og tid til å imøtekomme alle interessenter på beste måte. Dette er veldig verdifullt for boligkjøpere og for oss. Det er enkelt å melde seg på, og du kan like enkelt melde deg av. Kontakt også gjerne megler i forkant av visning dersom du har spørsmål.
Visningspåmelding

Oppdragsnummer

164-24-0013

Eier

Innherredsveien 26 Næring AS

Eiendomstype

Kontorlokale

Eierform

Næringsseksjon

Betegnelse

Gnr. 410 Bnr. 171 Snr. 2 i Trondheim kommune
Ideell andel: 1/1

Etasje

1

Byggeår

1912 / modernisert 2005

Arealer og fordeling per etasje

Definisjoner:
BRA - Bruksareal
BTA - Brutto areal
NTA - Nettoareal
FUA - Funksjonsareal
FUA:H - Hovedfunksjonsareal
FUA:L - Leieareal - eksklusivt
FUA:DL - Delt leieareal - Fellesarealer
FUA:F - Felles teknisk og driftsareal
FUA:P - Parkeringsareal
TEA - Teknisk areal
KOA: Kommunikasjonsareal
KOA:F - Felles kommunikasjonsareal
KVA - Konstruksjons og veggareal

Total areal:
BRA: 63 m²
BTA: 74 m²

1.etasje:
FUA:H - 63 m²; Kontor/ bad/ kjøkken TEA - 4 m²
KVA - 11 m²; Tek.rom/ trapperom

I tillegg medfølger bod i kjeller på 13 m².

Arealene er plassmålt og beregnet med utgangspunkt i NS 3940:2023.

Areal

Bruksareal: 63 kvm, Bruttoareal: 74 kvm

Tomtetype/areal

Fellestomt / 245 kvm

Forretningsfører

OBOS EIENDOMSFORVALTNING

Kvaliteter ved eiendommen

Kontorlokaler med premium beliggenhet på Solsiden i Trondheim sentrum.

Av mange gode kvaliteter vil vi spesielt fremheve:
- Balansert ventilasjon
- Varmepumpe
- Alle vinduer og dører ble skiftet ut i 2005.
- Hele bygget ble totalrenovert i 2005/2006.
- Elanlegg ble skiftet ut i 2005/2006.
- Kjøkkenninnredning m/ oppvaskmaskin. Fronter ble byttet ut i 2023.
- Ny belysning i åpent kontorareal, kjøkken og møterom/kontor i 2023.
- Alle interne vann og avløpsrør skiftet ut ifm. Renovering i 2005/2006.
- Det er installert røykvarslere og videoovervåking gjennom Avarn i 2023.
- Sentral beliggenhet på Solsiden.
- Parkeringsmuligheter rett utenfor eller i Solsiden p-hus.

Kjøp av selskapet

Selger ønsker fortrinnsvis å selge selskapet Innherredsveien 26 Næring AS.

Witsø og Svea Holding AS org.nr. 924 650 680 eier 100 % av aksjene i Innherredsveien 26 Næring AS org.nr. 912184005 som er hjemmelshaver til næringsseksjonen.

Regnskap for 2022 for Innherredsveien 26 Næring AS følger som vedlegg til salgsoppgaven. Regnskap for 2023 er snart ferdig og kan fås ved forespørsel.

Noen detaljer fra regnskapet:

Årsresultat i Innherredsveien 26 Næring AS
2022: kr 12.899,-
2023: kr 109.989,-

Tall fra Balansen pr 31.12.23:
Egenkapital: kr 155.868,-
Langsiktig gjeld: kr 1.027.459,- *
Kortsiktig gjeld: kr 57.579,-
Sum egenkapital og gjeld: kr 1.240.906,-

* Langsiktig gjeld= Gjeld til morselskapet er pr. 31.12.2023 bokført med kr. 1 027 458,84. Lånet er ikke renteberegnet

Utsatt skattefordel:
pr. 31.12.2022: kr 15 377,-
pr. 31.12.2023: kr 0,-

Selskapet har 40 aksjer pålydende kr 1 000 pr. aksje, samlet aksjekapital utgjør kr 40 000 pr 31.12.2022.

Ved kjøp av selskapet fremfor eiendommen, må kjøper selv rådføre seg med egen regnskapsfører / revisor / evt advokat, og ta stilling til regnskapet og annen relevant informasjon vedlagt salgsoppgaven. Ved bud oppfordres budgiver til å spesifisere hvilken gjeld / egenkapital som evt ønskes overtatt. Forbehold om teknisk og juridisk due diligence må også fremkomme av bud. Netto kjøpesum bør også fremkomme av bud.

Alle interessenter og kjøper vil bli vurdert som profesjonell og kjøpers reklamasjonstid begrenses til 12 mnd etter overtagelsen. Dette avviker fra avhendingslovens bestemmelser hva gjelder kjøpers reklamasjonstid.

Ved kjøp av selskapet i stedet for eiendommen vil kjøpekontrakt fra NEF - Meglerstandard November 2023 (sist rev.2023) legges til grunn. Se mal vedlagt prospekt. Ved budgivning aksepterer budgiver at man har lest og akseptert kjøpekontrakten som da skal benyttes av partene. Kontrakt og oppgjør ved kjøp av selskapet vil gjennomføres av oppnevnt advokat valgt av kjøper og selger, hvor kjøper må dekke kostnaden for dette.

Dersom kjøpers bank krever en utvidet garantistillelse fra Oppgjørsansvarlig i forbindelse med oppgjøret, blir denne kostnaden belastet kjøper.

Aksjene, eiendommen og øvrige eiendeler i selskapet Innherredsveien 26 Næring AS overtas som de er, jfr. kjøpsloven §19 (1). Det forelegger en mangel hvis kjøper før signering av kjøpekontrakt gir uriktig opplysning som nevnt i kjøpsloven §19 (1) bokstav a eller forsømmer å gi en opplysning som nevnt i §19 (1) bokstav b.

Ved anvendelse av §19 (1) bokstav a og b hefter selger ikke for uriktige eller manglende opplysninger som er utarbeidet av andre enn selger, selv om selger har gjort opplysningene tilgjengelig for kjøper, med mindre selger selv kjenner til at opplysningene er uriktige. Kjøper fraskriver seg så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger i medhold av kjøpsloven §19 (1) bokstav c, avhendingsloven § 3-7, §3-8 og §-3-9, og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven. Dette begrenser ikke kjøpers rett til å gjøre krav gjeldende som følge av forsinkelse som skyldes forhold på selgers side.

Alle interessenter oppfordres til å sette seg godt inn i opplysninger som fremgår av salgsoppgave og vedlegg til denne. Videre oppfordres interessenter til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig. Deretter kan bud gis.

Beliggenhet

Eiendommen har en svært attraktiv beliggenhet på Solsiden.

Nedre Elvehavn/Solsiden er tilrettelagt for de fleste bynære aktiviteter. Her har man alt fra dagligvare (søndagsåpen), klesbutikker, apotek, bakeri, 3T og SIT treningssenter, vinmonopol, flotte restauranter, kaféer og muligheten til et flott uteliv på kveldstid. Portalen med Rema 1000 ligger kun 1-2 min gange fra leiligheten.

Langs kaia er det pent opparbeidet uteområde med promenade hvor man kan sitte og slappe av, sole seg eller spasere. Nedre Elvehavn er en bydel i Trondheim på nedsiden av Bakke bru som avgrenses av Innherredsveien, Nidelva og Dyre Halses gate. Det var tidligere et industriområde hvor man fant Ørens Mekaniske Verksted og Trondheim Mekaniske Verksted som i dag omtales som Trondheims Aker Brygge og er et av Trondheims mest populære områder for både handel, næring og boliger.

BI og Dronning Maud er en kort spasertur unna leiligheten, mens NTNU Gløshaugen, HiSt og St. Olavs Hospital når man enten ved en litt lengre spasertur eller til sykkel på 10-15 minutter. For øvrig er det svært gode bussforbindelser. Flybussen stopper også like i nærheten. Det er dessuten kort gangavstand til både sentralstasjonen og taxiholdeplass.

Kristiansten festning og festningens flotte parkområder ligger en spasertur unna og er en populær sommerdestinasjon i Trondheim. Her kan man fint møtes for sosiale aktiviteter, grilling eller spise et bedre måltid på restauranten Kommandanten. Koselige Bakklandet med sine gamle ærverdige bygninger ligger kun ca. 10 min unna. Her finner du restauranter, kaféer og butikker.

Byggemåte

Bygningen, som er en bygård oppført i ca. 1912, er i 2 etasjer kjeller og loftetasje. Hovedkonstruksjonen og etasjeskillere er oppført i tre. Utvendig fasade er kledd med trekledning. Salttakskonstruksjon er tekket med takstein. Vinduer med 2-lags isolerglass.

Vesentlige endringer/oppgraderinger etter byggeår:
- Hele bygget ble totalrenovert i 2005/2006.
- Næringsdel ble renovert i 2005.
- Ett ekstra benkeskap og ett ekstra overskap med nye fronter på alle skorg og ny benkeplate og nye plater på vegg over benkeplate i 2023.
- Ny belysning i åpent kontorareal, kjøkken og møterom/kontor i 2023.

Bygningsdeler med TG 2:
- Vinduer / dører: Det ene vindusfeltet på ytterdør på siden av bygget knust. Det er kun gjort en provisorisk utbedring og det anbefales å gjøre en mere permanent løsning med utskifting av glass. Det registreres hull på innsiden av dørblad på badedøren. Dette er vurdert å være av kosmetisk betydning.
- Bad/vaskerom - Totalvurdering av overflater: Overflatene begynner å ha oppnådd forventet levetid og tiltak må påregnes på sikt. Motfall på gulv registreres. Anbefaler derfor ikke eksponering av fritt vann på overflatene.
- Bad/vaskerom - Totalvurdering av membran, tettesjikt og sluk: TG 2 er gitt med bakgrunn i alder på fuktsikringen. Smøremembran har en naturlig aldringsprosess i form av kjemisk uttørking. Normal forventet levetid på smøremembran er 10-20 år. Ved å etablere dusjkabinett vil badet kunne vare i flere år enn den antatte gjenstående levetiden. Det anbefales å etablere tett dusjkabinett.
- Etasjeskiller/gulv på grunn: Bjelkelaget er fra opprinnelig byggeår og et avvik utover dagens normer må påregnes. Stedvis ujevnheter i etasjeskillere er påregnelig grunnet alder og byggemetode. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen.

Bygningsdeler med TG IU (ikke undersøkt):
Elektrisk anlegg og samsvarserklæringer: Det elektriske anlegget er ikke vurdert da undertegnede ikke innehar den faglige kompetansen for vurdering av dette. Det er likevel foretatt en enkel vurdering av anlegget basert på selgers informasjon og besiktelse av synlige deler i næringdsdelen. Det anbefales at anlegget på generelt grunnlag kontrolleres av en el. - takstmann.

Utstyr

- Kjøkkeninnredning med integrert oppvaskmaskin.
- Balansert ventilasjonsanlegg
- Varmepumpe
- Varmtvannsbereder på ca. 120 liter produsert i 2005 er installert i felles trapperom i bakgård. Stoppekran er installert ved bereder. Det er ikke sluk i gulv. Anbefaler installasjon av automatisk stoppekran med gulvføler ved varmtvannsbereder.
- Elanlegg fra 2005/2006.

Oppvarming

Elektrisk via panelovner / varmekabler. Varmepumpe.

Parkering / Garasje

Det følger ikke med parkeringsplass, men sameiet disponerer 2 p-plasser i bakgården. Styreleder bekrefter at det her gjelder "første mann til mølla" prinsippet.

Det er ellers sykkelparkering i bakgård. Solsiden p-hus er også like ved om man trenger parkering. Interessenter må selv undersøke om det er muligheter for leie av fast p-plass i området.

Tinglyste rettigheter og forpliktelser

Kommunen har legalpant som sikkerhet for betaling av kommunale avgifter. Legalpant er pant som følger av loven, og som ikke tinglyses. Legalpant følger derfor eiendommen ved salg. På eiendommen kan det være tinglyst erklæringer som f eks rett for kommunen til å vedlikeholde rørsystemer for vann- og kloakk. Disse erklæringene vil følge eiendommen ved salg. Kontakt megler for nærmere informasjon.

Øvrige sameiere har panterett i seksjonen for krav mot sameieren som følge av sameieforholdet, jf. eierseksjonsloven § 31. Pantekravet kan ikke overstige 2G (Folketrygdens grunnbeløp). Sameiet kan vedtektsfeste ytterligere panterett for sameiet. Vedtektsfestet pant tinglyses i seksjonene.

Servitutter / rettigheter

Eiendommen overdras fri for pengeheftelser, med unntak av eventuelle erklæringer, avtaler, servitutter og panteheftelser som fremgår av salgsoppgaven og skal følge med eiendommen ved salg. Kjøpers bank vil få prioritet etter disse.

Følgende servitutter er tinglyst på eiendommen:

1929/903405-1/107 Bestemmelse om bebyggelse
15.03.1929
Forpl. seg til å bortta eller forandre midl.tidig tillatt
byggearbeide.
Overført fra: 5001-410/171
Gjelder denne registerenheten med flere

1942/303544-2/107 Bestemmelse om bebyggelse
22.12.1942
Gjelder heis som kan fritt disponeren eller borttas.
Overført fra: 5001-410/171
Gjelder denne registerenheten med flere

1957/300596-1/107 Bestemmelse om bebyggelse
01.02.1957
Klausul med hensyn til tillatt byggearbeide vedk.
gjenoppbygging av 1 1/2 etg. etter brann.
Overført fra: 5001-410/171
Gjelder denne registerenheten med flere

2004/11880-1/107 Erklæring/avtale
14.06.2004
Bestemmelse om adkomstrett
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.m.
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: 5001-410/171
Gjelder denne registerenheten med flere

2005/10124-2/107 Erklæring/avtale
26.05.2005
Denne seksjon har tilleggsdel - bygning.
Gjelder denne registerenheten med flere
* gjelder bod i kjeller

Følgende fremgår av grunndata:

2005/10124-1/107 Seksjonering
26.05.2005
opprettet seksjoner:
snr: 2
formål: Næring
sameiebrøk: 84/400
Bestemmelser om tilleggsdel, se under servitutter.
Gjelder seksjon nr. 1.2.3.4.5.6
* gjelder bodareal
Kopi av seksjoneringstegninger følger som vedlegg til salgsoppgaven.

Vei / Vann / Avløp

Eiendommen har adkomst fra offentlig vei.

Eiendommen er tilkoplet offentlig vann og avløp, via private stikkledninger. Sameiet har ansvar for vedlikehold av private stikkledninger frem til offentlig punkt. Kostnader ved evt. utskiftinger av private ledninger fordeles iht eierbrøk, evt dekkes av oppsparte midler.

Ferdigattest eller midl. brukstillatelse

Det foreligger verken midlertidig brukstillatelse eller ferdigattest fra byggeår.

Det foreligger byggetillatelse datert 19.03.2004 for tilbakeføring av forgård og riving av bakgård. Tiltaket gjaldt rehabilitering av eksisterende bygård og riving av bakgårdsbygg. Det foreligger ferdigattest for tiltaket datert 20.02.2006.

Verdi ved skattefastsetting

Skattetakst pr 01.01.2023: kr 1.119.000,-
Eiendomsskatt: 3.692,- pr år
Sist vedtatt 01.01.2023

Anskaffelseskost pr 01.01.23: 1.542.319,-
Samlede avskrivninger, nedsrivninger: kr 318.745,-
Balanseført verdi pr 31.12.23: 1.223.573,-
Avskrivninger i regnskapsåret: 30.846,-
* se note 3 i regnskap pr 31.12.23

Reguleringsforhold

Eiendommen omfattes av kommuneplanens arealdel 2012-2024 for Trondheim kommune, stadfestet 21.03.2013. Eiendommen er vist som nåværende bybebyggelse med annen restriksjon.

Eiendommen omfattes også av reguleringsplan R 20130021 "Bassenbakken 2, Innherredsv 22A, 26 og 28, Trenerys gt.11" vedtatt 26.09.2013. Eiendommen er regulert til kombinert næring/boligformål (bolig/forretning). Seksjonen for salg er en næringsseksjon og er godkjent som kontor. Ved endring av bruk/formål, må kjøper søke om bruksendring. Kjøper overtar ansvar og risiko forbundet med bruksendring. Kopi av reguleringsplan med tilhørende bestemmelser følger vedlagt salgsoppgaven.

Trondheim kommune har vedtatt at plan- og bygningsloven §31.6 c) skal tas inn i bestemmelsene til kommuneplanens arealdel (KPA). Bestemmelsen er inntatt som §29.2:
"Innenfor områdene Rosenborg, Møllenberg, Singsaker, Kalvskinnet, Øya, Berg og Elgeseter, nærmere avgrenset på kartet i vedlegg 1, kreves tillatelse fra kommunen for å dele opp bolig til hybler. Ved avgjørelse om tillatelse skal gis, skal det tas hensyn til om det etter kommunens skjønn er en forsvarlig utnytting av boligmassen. Dersom bolig er oppdelt i hybler i strid med bestemmelsen her, kan kommunen påby at den settes i stand slik at den kan tjene til sitt opprinnelige formål".

Eiendommen er i den antikvariske klassifikasjon av bebyggelsen i sentrale byområder av 1991, vurdert av antikvarisk verdi, klasse C. Det vil være et begrenset handlerom for hva eieren kan påregne at kommunen tillater av endringer på eiendommen.

Det er igangsatt planleggingsarbeid som berører eiendommen:
R2019 Planprogram fornying Innherredsveien
* Innherredsveien er et av de store gateprosjektene i Miljøpakken, sammen med Kongens gate, Olav Tryggvasons gate og Elgeseter gate. Statens vegvesen Region Midt skal på vegne av Miljøpakken utarbeide plangrunnlag for fornying av i hovedtrasé for kollektivtrafikk til og fra øst. Strekningen som inngår er Innherredsveien fra Bakke bru til Statsing. Dahls gate. Konferer megler ved spørsmål.

Energimerking

Ved salg av boliger og bygninger skal det legges frem en energiattest med et energimerke, jf. energimerkeforskriften. Megler har informert selger om selgers plikt til å energimerke boligen, men det foreligger per dato ingen energiattest og kjøper må dermed legge til grunn dårligste karakter, RØD G. Kjøper kan kreve å få utført energimerking for selgers regning.

Beskrivelse av sameiet

Sameiet Innherresveien 26 org.nr. 994919555 består av 6 eierseksjoner (4 boligseksjoner / leiligheter og 2 næringsseksjoner).

Årsmøte 2023:
- Sameiet går med underskudd og vedtok å øke fellesutgiftene med 10% med virkning fra 01.07.2023.
- Næringsseksjon (snr 1) ønsker å dele av sin del av fellesarealet i kjeller for lagring av utstyr ved å sette opp brannvegg, branndør og trapp fra sin næringsseksjon ned til kjeller. Styret mener dette i praksis utvider arealet til næringsseksjoner og ber årsmøtet diskutere eventuell kompensasjon. En mulighet er økning i fellesutgiftene tilsvarende arealøkningen, en annen mulighet er å kreve noen form for økonomisk kompensasjon for aktuelt fellesareal samt økning i fellesutgiftene. Tiltaket ble aldri gjennomført ifølge selger.
- Det har vært noe arbeid knyttet til vannlekkasje fra tak, samt forsikringssak etter innbrudd i den ene av næringseiendommene.
- Det har vært utført oppretting etter el-tilsyn.
- Kortslutning på TV-forsterker har gjort at TV-signaler mangler i bygget.
- Sameiet gikk med kr 23 755 i underskudd pr 31.12.2022. Arbeidskapitalen pr. 31.12.2022 var kr 219 266.
Kopi av innkalling til årsmøte og protokoll følger som vedlegg til salgsoppgaven.

Vedtekter pkt 8.5:
"I eierseksjoner benevnt med næring er vanlig næringsdrift tillatt i den utstrekning dette ikke fører til plager for de øvrige seksjoner i form av f.eks unormal støy eller lukt. Lukkingsbestemmelser for næringsdrift skal følges."

Vedtekter pkt 8.6:
"Spesielt brann- eller eksplosjonsfarlige, etsende eller andre farlige stoffer tillates ikke oppbevart i verken næringslokaler, leiligheter, boder eller andre fellesrom eller utendørs på eiendommen."

Både enkeltpersoner og juridiske personer kan eie seksjoner i sameiet.

En sameier eier en andel i eiendommen, med tilknyttet enerett til bruk av sin bruksenhet, jf. eierseksjonsloven § 25.

Ingen kan erverve mer enn to boligseksjoner i et sameie, jf. eierseksjonsloven § 23 første ledd. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting.
Dersom overskjøting blir nektet, er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting.

Interessenter oppfordres til å sette seg inn i sameiets vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett, årsberetning m.m. Se særlig om vedtekter og husordensregler knyttet til husdyrhold, dugnader, trappevask o.l.

Forkjøpsrett for sameiere

Sameiet praktiserer ikke forkjøpsrett.

Styregodkjennelse

Sameiet praktiserer ikke styregodkjennelse.

Energiforbruk og strømkostnad

Regnskapsfører har oppgitt at årlig strømforbruk har vært ca 20.000,- pr år. Forventet årsforbruk er 15769 kWh. Oppgitt strømforbruk avhenger av bruken av eiendommen.

Andre faste løpende kostnader

Kr. 1 960,- pr. Mnd.
Fellesutgifter som inkluderer: bygningsforsikring, forretningsfører, felles strøm, drift og vedlikehold av sameiet.

Andre faste utgifter:

Kommunale avgifter:
ca kr 10.752,- pr år. Kostnad var kr 2.688,- for termin 1 av 4 i 2023. Kommunale avgifter og gebyrer varierer fra ulike terminer. Eiendomsskatt er en del av kommunale avgifter og er oppgitt å være kr 3.692,- pr år. Trondheim kommunen fakturere etterskuddsvis 4 ganger pr år, per kvartal. Fra ca april vil kommunen gå over til å fakturere pr mnd.

Forsikring:
Sameiet har felles byggforsikring i Gjensidige Forsikring (polisenummer 77695317). Kjøper må tegne egen innboforsikring fra overtagelse.

Strøm- og forsikringskostnader vil variere ut fra valg av leverandør og avtaletype. Øvrige kostnader som f.eks. internett, alarm, kabel-TV kommer i tillegg.

Endringer i lånevilkår, herunder renteendringer, vil kunne medføre at månedlige fellesutgifter endres. På samme måte vil vedlikeholdsarbeider og oppgradering av bygning kunne medføre økte fellesutgifter.

Andel fellesgjeld / formue

Andel fellesgjeld kr. 0,- / Andel fellesformue kr. 47 139,- pr 31.12.22 ifølge forretningsfører.
Andel fellesgjeld og evt. formue overtas av kjøper.

Oppgjør

Kjøpesum med tillegg av omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen overtagelse. Normalt innebærer dette at fullt oppgjør må være innbetalt på meglers klientkonto senest to virkedager før avtalt overtagelsesdato.

Eventuelle vilkår knyttet til innbetalingen, eksempelvis pantedokument som skal tinglyses til fordel for kjøpers bank, må være megler i hende i god tid før overtagelse kan finne sted.

Finansiering

Kontakt megler for avklaring av finansielle forhold, herunder lån til kjøp av eiendom. Privatmegleren har avtale med Nordea om formidling av lån og andre finansielle tjenester. Privatmegleren mottar godtgjørelse for dette.

Spesifikasjon av lån

Sameiet Innherredsveien 26 har ingen lån.

Sammendrag fra selgers egenerklæring

1. Kjenner du til om det er/har vært feil tilknyttet våtrommene, f.eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader?
Svar: Ja. Feil fall på gulv. Noe motfall fra dør til sluk.

2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? Svar: Nei. Badet ble pusset opp i 2007/2008 før vår tid.

7. Kjenner du til om det er/har vært f.eks. sprekker i mur, skjeve gulv eller lignende? Svar: Nei. Eldre bygg, så noe setningsskader i kjeller forekommer.

Tilleggskommentar:
Det er knust glass på dør som er meldt inn til styret. Glasset blir byttet av Glassmester 1 AS.

Kopi av selgers egenerklæring følger som vedlegg til prospekt.
 

Annen nyttig informasjon

Alle innvendige og utvendige arealangivelser er hentet fra vedlagte tilstandsrapport utarbeidet av Martin Gjetnes datert 30.01.2024.

Det gjøres oppmerksom på at megler ikke har innhentet særskilte opplysninger om det finnes pålegg fra brann/feiervesen på eiendommen. Det er ikke foretatt undersøkelse av det elektriske anlegget.

Med mindre annet er uttrykkelig avtalt gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.


Adgang til utleie

Bolig i eierseksjonssameie kan som hovedregel fritt leies ut. Det kan imidlertid følge av sameiets vedtekter at leietager skal godkjennes av styret, jf. eierseksjonsloven § 24 tredje ledd. Styret må ha "saklig grunn" for ikke å godkjenne leietager.

Eiendommen overtas uten leieforhold.

Eiendommen kan fritt leies ut til næringsformål / kontor.
Styret i sameiet skal underettes om hvem som er leietaker.

Konsesjon / Odel

Det er ikke krav til konsesjon ved erverv av eiendommen.
Det hefter ikke odel på eiendommen.

Sikkerhetsstillelse

Alle eiendomsmeglingsforetak har lovpålagt forsikring av klientmidler begrenset oppad til kr 45 mill. Enkeltsaker er forsikret inntil kr 15 mill. Dersom kjøpers låneinstitusjon krever tilleggsforsikring ved omsetning over 15 millioner, må kjøper selv eller dennes låneinstitusjon dekke utgiftene forbundet med dette.

Kjøpsforsikring

Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Kjøpsforsikring fra If. Produktet inneholder boligkjøperforsikring, hus-/hytteforsikring med superdekning og innboforsikring med superdekning. Les mer om Kjøpsforsikring i vedlagte materiell.

Overtagelse

Etter nærmere avtale.

Boligselgerforsikring

Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring, og interessenter oppfordres til å sette seg inn i selgers egenerklæring før det inngis bud på eiendommen.

Budgiving

Bud kan legges inn via Privatmeglerens "gi bud-knapp" som finnes på Privatmegleren.no/eiendommens hjemmeside og i nettannonsen. Bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID.

For mer informasjon om budgivning, se "Viktig informasjon" i salgsoppgaven.

Lov om hvitvasking

Megler er underlagt lov om hvitvasking som innebærer plikt til å melde ifra til Økokrim om mistenkelige transaksjoner

Meglers vederlag og utlegg

Godtgjørelse oppgjør (Oppgjørskostnad) (Kr.5 990)
Markedspakke (Kr.19 900)
Provisjon (forutsatt salgssum: 2 450 000,-) (Kr.30 625)
Eierskiftegebyr trekkes i oppgjør - SELGER (Kr.6 385)
Tilrettelegging (Kr.18 900)
Visninger (Kr.2 990)
Fotopakke (Kr.6 000)
Pantattest/grunnbok/servitutter/kommunale info (Kr.5 000)
Totalt kr. (Kr.95 790)
Dersom eiendommen ikke blir solgt skal selger betale kr 18 900,- i meglerhonorar pluss utlegg og evt. tillegg.

Vedlegg til salgsoppgaven

Tilstandsrapport m/ planskisse
Selgers egenerklæring
Ferdigattest 2006
Byggesak 2004 med tegninger
Vedtekter
Innkalling til årsmøte 2023
Protokoll fra årsmøte 2023
Opplysninger fra forretningsfører
Seksjoneringstegninger
Årsregnskap 2022 for Innherredsveien 26 Næring AS
Årsregnskap 2023 for Innherredsveien 26 Næring AS
Kontrakt - kjøp av AS, meglerstandard
Matrikkelkart
Byggets antikvariske verdi
Reguleringskart og bestemmelser
Liste over løsøre og tilbehør
Budskjema

Beliggenhet

Kart med kartnålInnherredsveien 26, 7010 Trondheim

Annonseinformasjon

FINN-kode357624017
Sist endret08. sep. 2024 00:11
Referanse164240013

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.