Bildegalleri

Flott kontorseksjon i historisk bygård like ved Bryggen.

Kart med kartnålStrandkaien 16, 5013 Bergen

Nøkkelinfo

Bruksareal
287 m²
Bruttoareal
318 m²
Etasje
3.
Eieform
Eier (Selveier)
Areal
318 m²
Byggeår
1928
Tomteareal
379 m² (eiet)
Overtakelse
Etter nærmere avtale.

Type lokale

Kontor

Fasiliteter

Heis
Kjøkken

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Beliggenhet

Bygget ligger flott til mot Vågen og med utsikt mot Bryggen, Fjellsiden og Fløyen. Meget sentralt med City Park og Klostergarasjen noen minutters gange fra eiendommen. En flott og velkjent bygård i Strandkaien, hvor seksjonen som selges ligger i byggets tredje etasje.

Innhold

Seksjonen inneholder inngangsparti med resepsjon, ca 12 kontorer. Noe er store, og kan deles inn i flere arbeidsstasjoner eller fjerne noen vegger, og ha mer åpent landskap. Stort møterom, samt kjøkken med spiseplass. Tre baderom hvorav et med dusj. Lager og teknisk rom.

Tomt

Felles for sameie.

Bebyggelse

En historisk bygård oppført i ca 1930 med butikker på gateplan, næringsvirksomhet i tre etasjer samt to etasjer med boliger på toppen. Området er velkjent for de fleste bergensere og det er gangavstand til alle byens fasiliteter. Flott utsikt mot Vågen og Bryggen. Sentralt med tanke på offentlig kommunikasjon og flere parkeringshus.
En meget tiltalende og moderne kontorseksjon i hjerte av Bergen sentrum.

Standard

Seksjonen holder god standard, og tilfredsstiller dagens krav/ønsker til overflater, tekniske installasjoner og løsninger.
En historisk bygård oppført i ca 1930 med butikker på gateplan, næringsvirksomhet i tre etasjer samt to etasjer
med boliger på toppen. Området er velkjent for de fleste bergensere og det er gangavstand til alle byens fasiliteter.
Seksjonen ble kjøpt som en råseksjon for ca 10 år tilbake. Dagens eier har utviklet og tilpasset seksjonen til en moderne kontorseksjon på ca 300
kvm. Det er benyttet meget gode kvaliteter på alle overflater, tekniske installasjoner som bad, rør(sameiets
stigrør er av eldre dato) og elektro, kjøkken, gulv og i kontorene. Eldre vinduer i fasade på bygget. Stort
ventilasjonssystem som dekker kun denne seksjonen. Fiber og rikelig med koblingspunkter. Seksjonen har eget og
nyere ventilasjonssystem. Seksjonen er i hovedsak varmet opp ved sentralvarme og dette er en del av
felleskostnadene. Noen av radiatorene er defekte, men her er det opp til sameiet å foreta endringer/oppgraderinger.
På noen av kontorene har det vært behov for en ovn på kalde dager. Det ligger et vedtak fra årsmøtet på at det kan bygges
terrasser i bakgården. Byggesøknaden på disse gikk ut i august, men jeg har forstått det slik at flere ønsker å sende
inn ny søknad. Det vil da bli en mulighet for å kunne være med på dette og være innforstått med at det kan komme på
øvrige seksjon selv om seksjon 3 velger å ikke være med. Interessenter gjøres oppmerksom på at vedlagte
tegninger/skisser ikke stemmer helt overens med dagens inndeling. Bergen sentrum.

Oppvarming

Seksjonen er i hovedsak varmet opp ved sentralvarme, som er en del av felleskostnadene. Noen av radiatorene er defekte, men her er det opp til sameiet å foreta endringer/oppgraderinger. På noen av kontorene har det vært behov for en ovn på kaldere dager.

Adkomst

Bygget ligger vis av vis terminalen på Strandkaien, og noen meter fra Wallendalbygget.

Parkering

Flere parkeringshus i nærområdet.

Offentlig kommunikasjon

Kort avstand til både buss og Bybane. Flere parkeringshus i nærområdet.

Overtakelse

Etter nærmere avtale.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

As is -klausul
Selskapets hovedaktivum Eiendommen og Selskapet for øvrig overtas som den/det er , jfr. avhendingsloven § 3-9 og kjøpsloven § 19. Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av kjøpsloven § 19 (1) bokstav a, b og c, avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.

Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.

Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.

Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.

Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.

Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.

Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene. Kjøpekontrakt utarbeidet av Forum for Næringsmeglere skal benyttes i denne transaksjonen. Med mindre den enkelte interessent i sitt kjøpstilbud tar spesielle forbehold eller angir konkrete endringer av ordlyden i denne kontrakt, vil man ved aksept av kjøpstilbud fra selger ha inngått avtale med utgangspunkt i denne kjøpekontrakt.

Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.

Kredittvurdering: Selger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.

Ansatte: Det er ingen ansatte eller lønns- og pensjonsforpliktelser i selskapet.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig leg. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person (AS mv.) plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Beliggenhet

kart

Annonseinformasjon

FINN-kode357904806
Sist endret19. juni 2024 08:44
Referanse2902230059

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.