Bildegalleri

Utsøkt forretningslokale på gateplan + underetasje - 103 kvm - Attraktivt og sentralt - kr 400.000 leieinntekter pr. år

Kart med kartnålFougstads gate 41, 0173 Oslo
Prisantydning6 690 000 kr
Totalpris
6 731 816 kr
Fellesgjeld
40 616 kr
Fellesformue
14 189 kr
Omkostninger
1 200 kr
Formuesverdi
2 625 403 kr

Nøkkelinfo

Primærrom
101 m²
Bruksareal
103 m²
Bruttoareal
113 m²
Etasje
1.
Eieform
Andel
Areal
101 m²
Byggeår
1926
Energimerking
G - Rød
Tomteareal
429 m²

Type lokale

Butikk/Handel

Visning

Alle våre visninger har påmelding. På denne måten sikrer vi at megler har god oversikt og tid til å imøtekomme alle interessenter på beste måte. Dette er veldig verdifullt for boligkjøpere og for oss. Det er enkelt å melde seg på, og du kan like enkelt melde deg av. Kontakt også gjerne megler i forkant av visning dersom du har spørsmål.
Visningspåmelding

Oppdragsnummer

186-21-0207

Eier

Marad AS

Eiendomstype

Forretning

Eierform

Borettslag

Betegnelse

Andelsnr. 62 Orgnr. 951516503 i Oslo kommune

Etasje

1

Byggeår

1926

Areal

Primærrom: 101 kvm, Bruksareal: 103 kvm, Bruttoareal: 113 kvm

Tomtetype/areal

Festet tomt / 429 kvm

Forretningsfører

Obos bbl

Velkommen til Fougstads gate 41

Næringslokale på gateplan sentralt beliggende i rolig område med karakteristisk arkitektur og særpreg. Bygningsmassen er oppført i 1926, og strøkets karakter er preget av denne tidsepoken. Lokalet er ideelt som ateliér/kontor/utstillingslokale.

Dette er flott hjørnelokale over to plan (gateplan og underetasje) som er pusset opp med moderne materialer, flott mønsterparkett på gulv, god belysning, store buevinduer gir gode lysforhold og stor takhøyde (nesten 4 meter i hovedetasje og 2,40 meter i underetasjen). Wc i 1. etasje. Lite kjøkken i underetasjen. Ytterdør og utstillingsvinduer i laminert sikkerhetsglass.

Lokalene ble ombygget i 2004/2006 med god kvalitet i materialer og innredning. Vinduene er innrammet i eloksert aluminium.

Lokalene er p.t. utleid for kr 34.000,- per måned (inkludert felleskostnader) og er ledig for kjøper 20/11-24.

Etasjene fordeler seg slik:

1. etasje: To store rom eller ett stort rom og wc og trapp til kjeller. Takhøyde 3,65 meter.

Underetasje: Diverse disponible rom, låsbart magasin under trapp og lite kjøkken med spiseplass. Takhøyde 2,55 meter. Ifølge selger kan det være mulighet å bygge dusj/wc i underetasjen.

Det er ikke forkjøpsrett, og det betales ikke dokumentavgift ved overføring av andel.

Beliggenhet

Næringslokalet ligger stille og tilbaketrukket, men allikevel meget sentralt. Området har et meget godt og variert servicetilbud med diverse forretninger. St. Hanshaugen, Ila senteret og Alexander Kjellandsplass ligger i umiddelbar nærhet. Nærhet til sentrum, Grünerløkka, Bislett/Adamstuen og Majorstua/Frogner. Flere parker og grøntarealer i nærområdet. Fra lokalet er det gangavstand til offentlig kommunikasjon i alle retninger.

Kun få minutters gange fra eiendommen finner du St. Hanshaugen senter og Kiellands Hus, med et godt utvalg av forretninger som blant annet Rema 1000, Mega, Plantasjen, Vinmonopolet, apotek og renseri. Røtter og Gutta på haugen tilbyr eksotiske matvarer med høy kvalitet, Smalhans supplerer med gode tradisjonelle delikatesser og Tranen på Alexander kiellandsplass med Åpent Bakeri og Lofthus Samvirkelag, som serverer en av byens beste pizzaer, og har blitt et populært møtested for både søndagsbrunsjen og helgepilsen. Og for ikke å glemme populære Mathallen på Vulkan med herlige mat- og kulturopplevelser fra fjern og nær.

Det er enkel tilknytning med buss fra både Uelandsgate, St. Hanshaugen og Waldemar Thranes gate. Her har du blant annet holdeplasser for buss nr. 21, 33, 34, 37 og 54, som tar deg raskt til både Aker Brygge/Tjuvholmen, Oslo S, Solli plass, Nydalen, Sagene, Ullevål Sykehus, Blindern, Handelshøyskolen BI, Veterinærhøyskolen, Ullevål Sykehus, sentrum eller marka. Ring 2 er også lett tilgjengelig med bil, kun få minutters kjøring fra boligen.

Byggemåte

Betongbygg med etasjeskiller til underetasjen og kjeller i betong, ellers i trekonstruksjon.

Arealer og fordeling pr. etasje

Bruksareal: 103 kvm, Bruttoareal: 113 kvm

1. etasje: BTA ca. 77 kvm. BRA ca. 70 kvm.
Underetasje: BTA ca. 34 kvm. BRA ca. 33 kvm.

Etasjene fordeler seg slik:
P-rom 1. etasje: 70 kvm
1. etasje: Stort og åpent rom som kan inndeles etter behov, wc og trapp til kjeller. Takhøyde 3,94 meter.

P-rom U. etasje: 31 kvm
Underetasje: Diverse disponible rom, låsbart magasin, 7 kvm. i kjeller er tilknyttet lagerrom, lite kjøkken med spiseplass. Takhøyde 2,55 meter. Ifølge selger kan det være mulighet å bygge dusj/wc i underetasjen.

De oppgitte arealer er hentet fra arealoppmåling utført av Takstmann Jonas Haugane.

Bruk av lokalet

Lokalet skal benyttes til ateliér/kontor/utstillingslokale. Det skal ikke utøves virksomhet i lokalene som medfører sjenerende publikumstilstrømning, støy eller lukt. Herunder skal det ikke utøves helsepleie, matproduksjon eller bevertning i lokalene.

Skifte av bransje eller forandring av virksomhet i lokalene er ikke tillatt uten borettslagets forutgående skriftlige samtykke. Borettslaget kan i forbindelse med eventuelt samtykke stille vilkår for bruksendring. Samtykke kan ikke påregnes dersom den nye drift kan påregnes å påføre noen av de øvrige andelseierne økte ulemper. Samtykke kan ikke nektes uten saklig grunn.

Bruken av lokalene, herunder tekniske anlegg, må ikke være til unødig sjenanse for de øvrige andelseierne. Endringer i lokalene som kan medføre økte ulemper av betydning for noen av andelseierne, kan ikke iverksettes uten skriftlig samtykke fra styret i borettslaget. Samtykke kan ikke nektes uten saklig grunn. Eventuelle endringer i lokalet skal bekostes av andelseier.

Avfall må legges i borettslagets avfallscontainer. Dersom andelseiers virksomhet medfører behov for flere avfallscontainere og/eller behandling av spesialavfall, må andelseier selv besørge dette og betale kostnadene. Andelseier må videre rådføre seg med borettslaget før utplassering av nye avfallscontainere samt plassere dem på anvist sted.

Montering av utvendig reklameskilt og fasadeskilt må ikke utføres uten borettslagets skriftlige samtykke. Borettslaget kan ikke nekte nødvendig skilting uten saklig grunn. Saklig grunn kan være hensynet til eiendommens helhetsinntrykk.

Les mer om dette i tilleggsinfo som følger vedlagt salgsoppgaven.

Standard

Lokalene ble modernisert og ombygget i perioden 2004-2006.

Gulv
Mønsterparkett, fliser.

Trapper
Støpt trapp med stavparkett mellom 1. etasje og underetasje.

Vegger
Veggene er i det alt vesentlig pusset og malt på sparklede gipsplater.

Sanitærutstyr
Moderne designutstyr med veggbasert wc og håndvask.

Kjøkkeninnredning
Innredning i teak og eik.

Oppvarming

Elektrisk.

Parkering / Garasje

Det er beboerparkering i området. Næringsdrivende og kommunale virksomheter med registrert adresse i en bydel som har fått permanent beboerparkering og med særlige behov for biloppstillingsplasser for egne servicebiler, kan søke om beboerparkering. Virksomheten må også være registrert som eier av bilen, og bilen må være utstyrt og innredet på en måte som gjør at bilen i seg selv er et arbeidsverktøy.

Du kan ikke søke for å dekke kunders eller ansattes behov for parkering.

Les mer om priser og ytterligere informasjon hos kommunens hjemmesider:

https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-naringsdrivende/

Adkomst

Direkte adkomst fra Fougstads gate.

Beskrivelse av Eiendom / Fellesarealer

Borettslagets tomt fremstår som pent opparbeidet med flott felles hage mellom bygningene med plen, trær, prydbusker, benker, sandkasse og lekestativer for barna, samt vakre Ila trappen, som gir en herskapelig velkomst inn i borettslaget fra Uelandsgate.

Tinglyste rettigheter og forpliktelser

Kommunen har legalpant i borettslagets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale avgifter. Legalpant er pant som følger av loven, og som ikke tinglyses. På borettslagets eiendom kan det være tinglyst erklæringer som f.eks. rett for kommunen til å vedlikeholde rørsystemer for vann- og kloakk. Disse erklæringene kan ikke slettes. Kontakt megler for nærmere informasjon.

Borettslaget har lovbestemt pant i den enkelte andel for ubetalte fellesutgifter og andre kostnader knyttet til forholdet mellom andelen og borettslaget, jf. borettslagsloven § 5-20. Pantekravet kan ikke overstige 2 G (2 ganger Folketrygdens grunnbeløp).

Servitutter / rettigheter

Andelen overdras fri for pengeheftelser. På borettslagets eiendom er det tinglyst ulike erklæringer/servitutter og pengeheftelser, bla. tilknyttet fellesgjeld. Disse vil følge eiendommen.

Vei / Vann / Avløp

Offentlig vei, vann og avløp.

Ferdigattest eller midl. brukstillatelse

Etter gammel lovgivning ble det utstedt ekspedisjonsdokumenter. Dokumentet er i utgangspunktet et brev som ble sendt andre etater for å innhente innspill til et byggeprosjekt. Dokumentet er i seg selv ingen ferdigattest. Dokumentet ble blant annet brukt til å påføre statusopplysninger i saken. Noen dokumenter kan ha blitt påført et "ferdigattest" stempel med dato, det vil si at dokumentet kan være en slags ferdigattest. På denne eiendommene er det utsendt et ekspedisjonsdokument for Våningshus, med påført ferdig attest stempel, datert: 14-03.1929.

Det foreligger ferdigattest for skifte av røropplegg alle kjøkken, datert 2007.

Det foreligger ferdigattest for utskifting av VAV mellom tredje og fjerde etasje, datert 2008.

Kopi av dokumentet(ene) blir utlevert av meglers kontor ved forespørsel.

Verdi ved skattefastsetting

Verdien ved skattefastsetting som primærbolig kr 2 625 403,- pr 31.12.21
Verdien ved skattefastsetting som sekundærbolig kr 9 451 449,- pr 31.12.21

Reguleringsforhold

Kjøper har ansvar for evt. utvikling av eiendommen (og eventuelle nødvendige godkjennelser fra Plan- og bygningsetaten eller andre offentlige myndigheter, naboer etc.)

Eiendommen ligger på en tomt regulert til byggeområde for boliger med tilhørende anlegg. Gjeldende reguleringsplan S-2255, vedtaksdato: 28.07.1977. Denne reguleringsplanen har helt eller delvis blitt opphevet.

Oslo kommune har vedtatt en ny kommuneplan som kan føre til endring av noen av de vedtatt reguleringsplanene i kommunen. Nærmere informasjon om kommuneplanen finnes på Oslo kommunes nettsider: https://www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/politikk/kommuneplan/kommuneplan-2015/

Kommuneplanen viser at området har bebyggelse og anlegg, eksisterende.

Planinnsyn Oslo kommune viser at eiendommen ligger i støysoner, veg gul sone. Videre viser planinnsyn at området er aktsomhet sone for forurenset grunn.

Bygningen er vernet som kulturminne (tidligere Gul Liste fra Byantikvaren i Oslo).

Energimerking

Selger har ikke energimerket bygningen, og interessenten må derfor legge til grunn at bygningen har energiattest G (laveste klassifisering).

Beskrivelse av borettslaget

Borettslaget Ila Kvartal II A er et veldrevet borettslag, og har hjemmeside på vibbo.

Hjemmeside: https://www.borettslag.net/ilakvartal2a/

Resultat
Årets resultat på kr 661 742,- fremkommer i resultatregnskapet og foreslås overført mot egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til. Det ble nedbetalt ca. kr 1 185 803 på lån i 2023.

Internett
For 7 år siden valgte generalforsamlingen å bytte fra Canal Digital til NextGenTel, da det ga større frihet for hver enkelt beboer til å tilpasse internett og TV til sitt behov. For to år siden forhandlet styret med NextGenTel, samt forhørte seg med andre leverandører for å finne den riktige løsningen for de neste årene. Valget falt på å skrive en ny kontrakt med NextGenTel, som betyr at borettslaget har fått bedre internett til samme pris som tidligere
(5/5 til 60/60), og noen endringer i TV-pakkene. Dette var den helhetlige beste løsningen når man vurderte tilbyderne ut fra individuell fleksibilitet, pris og evt. ekstra jobb i leilighetene. Gjeldende avtale med Nextgentel går ut i høst. For å sikre en best mulig løsning for beboerne i den neste perioden har styret igangsatt et arbeid med å innhente tilbud på levering av fibernett fra forskjellige leverandører.

Planlagt vedlikehold
Male borettslagets fasader.

Salg av loftsarealet i oppgang 41 bidro med en inntekt på kr 696 000 i 2023-regnskapet.
Gjennom en moderat pengebruk ønsker styret å opparbeide en økonomisk buffer slik at man i løpet av 2025 kan male borettslagets fasader. Midler fra salg av loftsareal settes av til dette formålet.

Større vedlikehold og rehabilitering de siste årene
2023/2024 Installasjon av vannmålere og tilhørende kuleventiler i alle oppganger.
2022/23 Callinganlegget ble skiftet.
2022 Etablering av automatisk røykventilasjon i tre oppganger.
2022 Stedvis rehabilitering av skader i puss og mur i alle fasader mot gate.
2022/23 Callinganlegget ble skiftet.
2021 Etablering av automatisk røykventilasjon i tre oppganger.
2021 Rehabilitering av en rekke skorsteiner hvor manglende beslag har ført til vannskader og -lekkasjer.
2021 Stedvis rehabilitering av skader i puss og mur i alle fasader.
2021 Rehabilitering av skorstein i F33 etter pipebrann.
2020 Utskifting av tre vinduer i oppgang i F39 til brannvinduer, etter pålegg fra Brann- og redningsetaten
2019 Påbegynt stedvis rehabilitering av fasader, i første omgang mot bakgård.
2019 Syv oppganger pusset opp, alle pusset opp av borettslaget siden 2007. Nedre del av fasaden males.
2018 Ca. 200 vinduer og balkongfelter skiftet, ingen igjen fra 1975.
2018 Rehabilitering av stikkledninger avløp for oppgangene 45, 47, 49 og 51.
2017 Installasjon av heldekkende brannalarmanlegg kategori 2 (ikke satt i
2017 Rehabilitering med stålrør for alle skorsteiner i bruk (totalt 45 stk.), kontroll og skifte av feieluker.
2017 Omlegging av fiberkabler i alle loft, inkl. tilrettelegging med rør for ev. ekstra kabel.
2017 Omlegging av gårdens tak med membran og diffusjonsåpent undertak over alt der det ble utvidet leilighet til loft.
2017 Ferdigstilt utvidelse av leiligheter i fjerde etasje til loft i ni oppganger: 27, 29, 31 (ferdig i 2018), 35, 37, 39, 45 (to leiligheter), 47 og 51.
2016 Brannvinduer i oppgangene 39 og 43 mot Ilatrappa.
2016 - 2017 Nye, større boder i oppganger med loftsutbygging.

Diverse
Endring av vegger i form av riving, flytting etc. skal ha styrets samtykke på forhånd. All rehabilitering eller endring av våtrom skal meldes styret. Andelshaver skal benytte godkjente fagmenn/håndverkere og dokumentasjon etter utført arbeid skal sendes styret eller legge inn i boligmappa.no. Eier bekrefter at styret er informert i forbindelse med arbeidet som er utført i leiligheten. Forandringer som berører bygningens eksteriør er ikke tillatt uten styrets forutgående samtykke. Dette gjelder bl.a. hulltaking i forbindelse med kjøkkenvifte, endring av vinduer, oppsetting av private radio- eller tv-antenner, oppsetting av markiser m.v. Ved all form for bygningsmessige endringer skal det, i henhold til lovverket, benyttes autoriserte håndverkere, eksempelvis godkjent elektriker, rørlegger, tømrer el.l.

Borettslaget Ila Kvartal II A har avtale om vaktmestertjeneste med Servicebedriften Myhre, som ivaretar den daglige drift og det løpende vedlikeholdet i borettslaget i henhold til
avtale. Gressklipping, snørydding og trappevask inngår i avtalen

Det er borettslaget som eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget. Andel i borettslag gir andelseier borett til og råderett over en nærmere bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for borettslagets gjeld, men borettslagets løpende utgifter må dekkes av andelseierne gjennom månedlige fellesutgifter (husleie).

Interessenter oppfordres til å sette seg inn i borettslagets vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett, årsberetning, vedtak fra årsmøte/generalforsamling m.m. Se særlig om vedtekter og husordensregler knyttet til husdyrhold, dugnader, trappevask o.l.

Sikringsfond

Sikringsfond er en forsikringsordning som dekker tap borettslaget får som følge av at andelseiere misligholder betaling av løpende fellesutgifter. Medlemskap i sikringsordning kan tegnes av det enkelte borettslag, eller av boligbyggelag på vegne av tilknyttede borettslag.

Forkjøpsrett for medlemmer / styregodkjennelse

Det er ikke forkjøpsrett for andelseierne i borettslaget.

Borettslag har vedtektsfestet at ny andelseier skal godkjennes av styret, jf. borettslagsloven § 4-5.

Faste, løpende kostnader

Kr. 4 654,- pr. Mnd.
Fellesutgifter som inkluderer: Fiber (60/60 mbps), kommunale avgifter, forr.førsel, felles forsikring, vaktmester, kapitalkostnader, div. driftskostnader, eiendomsskatt.

Eiendomsskatten: Er inkludert i fellesutgiftene og utgjør kr 1170,-.Eiendomsskatten fastsettes årlig av bystyret og vil derfor kunne variere fra år til år.

Felles bygningsforsikring er inkludert i fellesutgiftene. Eiendommen er forsikret i Gjensidige (polisenummer 72249089)

Bruk av fellesvaskeri i borettslaget faktureres den enkelte andelseier. Kontakt styret for mer informasjon.

Strømforbruk er ikke estimert.

Endringer i lånevilkår, herunder renteendringer, vil kunne medføre at månedlige fellesutgifter endres. På samme måte vil vedlikeholdsarbeider og oppgradering av bygning kunne medføre økte fellesutgifter.

Andel fellesgjeld / formue

Andel fellesgjeld kr. 40 616,- / Andel fellesformue kr. 14 189,- pr 01.09.23 ifølge forretningsfører.
Andel fellesgjeld og evt. formue overtas av kjøper. pr 01.09.23 ifølge forretningsfører.

Oppgjør

Kjøpesum med tillegg av omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen overtagelse. Normalt innebærer dette at fullt oppgjør må være innbetalt på meglers klientkonto senest to virkedager før avtalt overtagelsesdato.
Eventuelle vilkår knyttet til innbetalingen, eksempelvis pantedokument som skal tinglyses til fordel for kjøpers bank, må være megler i hende i god tid før overtagelse kan finne sted.

Finansiering

Kontakt megler for avklaring av finansielle forhold, herunder lån til kjøp av eiendom. Privatmegleren har avtale med Nordea om formidling av lån og andre finansielle tjenester. Privatmegleren mottar godtgjørelse for dette.

Festeavtale

Selskapet fester tomt av Oslo Kommune for en avtaleperiode på 70 år f.o.m 01.11.1951. Reguleringstidspunktet for festeavtalen er etter de til enhver tid gjeldende prisforskrifter og i intet tilfelle oftere enn med minst 10 års mellomrom. Sist regulert pr 01.12.2011. Styret har fått opplysninger fra EBY om at festeavtalen er satt på ubegrenset forlengelse etter utløpet i 2021, med samme vilkår som i dag.

Festeavgiften utgjør kr 111 590,- for borettslaget. Festeavgiften betjenes gjennom felleskostnadene.

Spesifikasjon av lån

OBBK01-98207367001
Annuitetslån, 12 terminer pa.
Saldo per 21.09.2023: 751.779,-
Antall terminer til innfrielse: 3 år 10 md.
Rentesats per 31.12.2023: 5,99 %

OBBK02-98207367036
Annuitetslån, 12 terminer pa.
Saldo per 21.09.2023: 1.193.285,-
Antall terminer til innfrielse: 1 år 6 mnd.
Rentesats per 31.12.2023: 5,99%

OBOS01-98207710253
Serielån, 12 terminer pa.
Saldo per 21.09.2023: 1.270.794,-
Antall terminer til innfrielse: 5 år 2 mnd.
Rentesats per 31.12.2023: 5,99%

Forretningsfører gjør oppmerksom på at de kan ha mottatt varsel om renteendring eller nye lån som ikke er iverksatt pr dags dato.

Sammendrag fra selgers egenerklæring

Selger har ikke selv benyttet lokalet og har derfor ikke spesifikk kunnskap om den. Det kan i denne sammenheng eksistere feil og skader på eiendommen som ikke er spesifikt opplyst. Kjøper oppfordres til å foreta en særlig grundig besiktigelse, gjerne med bistand av teknisk sakkyndig.

Lokale er kjøpt for mange år siden og har så vørt utleid til diverse virksomheter som har gjort sine endringer.

Annen nyttig informasjon

Alle innvendige og utvendige arealangivelser er hentet fra vedlagte tilstandsrapport.

Det gjøres oppmerksom på at megler ikke har innhentet særskilte opplysninger om det finnes pålegg fra brann/feiervesen på eiendommen. Det er ikke foretatt undersøkelse av det elektriske anlegget.

Med mindre annet er uttrykkelig avtalt gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Hovedregelen er at bare fysiske personer kan eie andel i borettslag, og ingen kan eie mer enn 1 andel, jf. borettslagsloven § 4-1.

Adgang til utleie (boligformål)

Lokalene kan ikke, helt eller delvis, overdras, leies eller lånes ut, uten borettslagets skriftlige forhåndssamtykke. Overdragelse av 50 % eller mer av aksjene anses som overdragelse. Det samme gjelder dersom andelseier på annen måte gir fra seg bestemmende innflytelse over selskapet. Samtykke kan ikke nektes uten saklig grunn.

Det er begrenset adgang til å leie ut bolig i borettslag. Andelseier som bor i boligen selv, kan leie ut deler av boligen til andre uten godkjenning, jf. borettslagsloven § 5-4. Med styrets godkjenning og dersom nærmere angitte vilkår er oppfylt, kan boligen leies ut for opptil 3 år, jf. borettslagsloven §§ 5-3 til 5-10.

Konsesjon / Odel

Det er ikke konsesjon eller odel på eiendommen.

Sikkerhetsstillelse

Alle eiendomsmeglingsforetak har lovpålagt forsikring av klientmidler begrenset oppad til kr 45 mill. Enkeltsaker er forsikret inntil kr 15 mill. Dersom kjøpers låneinstitusjon krever tilleggsforsikring ved omsetning over 15 millioner, må kjøper selv eller dennes låneinstitusjon dekke utgiftene forbundet med dette.

Boligkjøperforsikring

Vedlagt i salgsoppgaven følger informasjon om Boligkjøperforsikring fra IF. Boligkjøperforsikringen dekker juridisk rådgivning når det er sannsynlig at boligen hadde mangler ved overtakelse, i henhold til avhendingsloven. Forsikringen kan bare kjøpes samtidig med inngåelse av boligkjøperkontrakten. Du kan lese mer om forsikringen på soderbergpartners.no eller https://www.if.no/privat/forsikring/bolig/boligkjoperforsikring.

Overtagelse

Etter nærmere avtale.

Boligselgerforsikring

Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring, og interessenter oppfordres til å sette seg inn i selgers egenerklæring før det inngis bud på eiendommen.

Budgiving

Bud kan legges inn via Privatmeglerens "gi bud-knapp" som finnes på Privatmegleren.no/eiendommens hjemmeside og i nettannonsen. Bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID.

Ved kjøp av eiendom gjennom PrivatMegleren Allé forutsettes det at vår standardkontrakt legges til grunn. Kopi kan fås på forespørsel til megler.

For mer informasjon om budgivning, se "Viktig informasjon" i salgsoppgaven.

Lov om hvitvasking

Megler er underlagt lov om hvitvasking som innebærer plikt til å melde ifra til Økokrim om mistenkelige transaksjoner

Meglers vederlag og utlegg

Meglers vederlag utgjør 1,25 % provisjon av salgssum. Som tillegg til provisjonen tilkommer kr 44 645,- samt samlede utlegg kr 585,-.

Dersom eiendommen ikke blir solgt, skal selger betale honorar stort kr 14.900,-, + påløpte tillegg begrenset til kr 44 645 ,- samt evt. påløpte utlegg begrenset til kr 585,-.

Vedlegg til salgsoppgaven

Bud og budgivning
Info fra forretningsfører
Tegning
Ferdigattester
Bruken av lokale
Info fra kommunen
Arealer
Regulering
Leiekontrakt
Servitutter -Festekontrakt
IF informasjon
Løsøre og tilbehør

Beliggenhet

kart

Annonseinformasjon

FINN-kode358178049
Sist endret24. juni 2024 00:13
Referanse186210207

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.