Bildegalleri
Spennende kontorbygg sentralt i Kopervik - Stor parkeringsplass på egen tomt
Skudenesvegen 8, 4250 KopervikEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Nøkkelinfo
- Bruksareal
- 306 m²
- Eieform
- Eier (Selveier)
- Areal
- 306 m²
- Byggeår
- 1917
- Tomteareal
- 439 m² (eiet)
- Overtakelse
- Overtakelse av eiendommen etter nærmere avtale mellom partene.
Type lokale
Fasiliteter
Kort om eiendommen
Velkommen til Skudenesvegen 8 - Et spennende kontorbygg i hjerte av Kopervik. Kontorbygg oppført i 1917, men ribbet og bygget opp igjen som nybygg i 1988. Eiendommen er blitt benyttet som kontor. Bygget er innholdsrikt over fire etasjer og inneholder: Kontorer, undervisningsrom, kjøkken/spiserom, tre toalett, dusjrom og lager. Stor tomt med gode parkeringsmuligheter. Tunell inn til egen bakgård. Leieinntekter på kr 16 000,- per mnd. Gangavstand fra Kopervik sentrum med alle fasiliteter. Velkommen på visning!
Beliggenhet
Sentralt beliggende kontorbygg i Kopervik sentrum. Det er gangavstand til alt som byen kan tilby. Bygget har gode parkeringsmuligheter på egen tomt.
Innhold
Innholdsrikt kontorbygg over fire etasjer:
1. etasje:
Hall m/trapp, kontorer, kjøkken/spiserom og toalettrom.
2. etasje:
Gang , Kontorer, undervisning og toalettrom
Loft:
Kontorer
Underetasjen:
Kontor/laget, toalettrom og teknisk rom/dusj.
Tomt
Stor tomt med gode parkeringsmuligheter med plass til flere biler.
Arealet er hentet fra matrikkelopplysninger levert av Karmøy kommune.
Bebyggelse
Boligen ligger i et område hovedsakelig bestående av næring- og boligbebyggelse.
Byggemåte
Fra tilstandsrapport:
Kontorbygg oppført i 1917 og betydelig oppusset på slutten av 80-tallet. Oppført på grunnmur i betong, betonggulv.
Yttervegger i tømret utførelse som er utvendig kledd med trepaneler. Mansard tak i trekonstruksjon som er tekket med skifer.
Tilstandsgrad 2 er gitt på følgende:
- Utvendig: Nedløp og beslag, veggkonstruksjon, utvendige trapper, taktekking og takkonstruksjon/loft.
- Innvendig: Overflater, radon, rom under terreng, andre innvendige forhold, etasjeskille/gulv mot grunn og innvendige dører
- Tekniske installasjoner: Ventilasjon, varmtvannstank og elektrisk anlegg.
- Tomteforhold: Drenering og forstøtningsmur og utvendige vann- og avløpsledninger.
Tilstandsgrad 3 er gitt på følgende:
- Utvendige vinduer
Se ellers kommentarer og begrunnelser av tilstandsanmerkninger fra takstmann i fullstendig tilstandsrapport. Arealer som fremkommer i salgsoppgaven er hentet fra denne tilstandsrapporten.
Standard
Det foreligger tilstandsrapport. Utdrag fra konklusjon i tilstandsrapport:
Kontorbygg oppført i 1917 og betydelig oppusset på slutten av 80-tallet. Oppført på grunnmur i betong, betonggulv.
Yttervegger i tømret utførelse som er utvendig kledd med trepaneler. Mansard tak i trekonstruksjon som er tekket med skifer.
Tilstanden på bygget fremstår som generelt god. Det må allikevel påregnes normalt vedlikehold, men det er også noe oppgraderings behov.
Tilstandsgrader gitt i denne rapport baserer seg i hovedsak på slitasje av bygningsdeler men også mangler/avvik/feil/skader som vil utløse tiltak i forhold til registrerte avvik.
Noen vinduer med råteskader og punkteringer. Vindu på det ene kontoret i 1 etasje mot sør er skiftet nytt i 2022.
Interessent oppfordres til å ta med fagfolk for egen vurdering av eiendommens tilstand.
Oppvarming
Varmepumpe, elektrisk oppvarming og vedovn.
Energimerking
I henhold til energimerkeforskriften skal det ved salg og utleie av fast eiendom legges frem en energiattest. Dette foreligger ikke pr. dags dato. Se mer informasjon: https://www.enova.no/energimerking/
Overtakelse
Overtakelse av eiendommen etter nærmere avtale mellom partene.
Sentrale lover
Informasjonen i dette prospektet er mottatt fra selger og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv får gjennomgått eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter, tilstandsrapport, prospekt, reguleringsbestemmelser og liknende vedrørende eiendommen. Det gjøres særskilt oppmerksom på at arealangivelser er basert på opplysninger fra takstmann, og partene er enige om at eventuelle uriktige angivelser av eiendommens arealer (utvendige og innvendige) ikke under noen omstendighet skal kunne gi grunnlag for mangelkrav.
As is -klausul:
Eiendommen og dens tilbehør overtas som den/det er , jfr. avhendingsloven § 3-9. Avhendingsloven § 3-9 fravikes slik at det kun skal kunne gjøres gjeldende at det foreligger mangel i følgende tilfelle: dersom selger har forsømt sin opplysningsplikt, jfr. reguleringen i avhendingsloven § 3-7 eller dersom selger har gitt uriktig informasjon om eiendommen, jfr. reguleringen i avhendingsloven § 3-8. Risikoen for eventuelle skjulte feil, tilligger etter dette kjøper. Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 mnd etter overtakelse. Selger kjenner ikke til at det er forurensning i tomtegrunnen m.v. Kjøper skal, dersom forurensning i ettertid skulle bli oppdaget, bære det fulle ansvar for all forurensning som eksisterer på eiendommen. Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger samt justerings-forpliktelser ifm. MVA. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Kjøpekontrakt:
Kjøpekontraktsstandard benyttes siste mal fra Forum for Næringsmeglere. Avvik fra denne skal særskilt fremkomme i bud.
Hvitvaskingsregelverk
Det følger av Hvitvaskingsloven at meglerforetaket er forpliktet til å foreta kundekontroll av begge parter i handelen. Kontrollen skjer løpende, og vil blant annet gjennomføres ved oppdragsinngåelse, budgivning, gjennomføring av oppgjør og ved eventuell forsterket mistanke.
Dersom slik kundekontroll ikke kan gjennomføres, er meglerforetaket pålagt å avstå fra gjennomføring av oppgjøret. Partene er selv ansvarlig for eventuelle merkostnader og ansvar dette kan medføre, uten at det kan anføres et kontraktsrettslig ansvar ovenfor meglerforetaket.
Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.
Budgivning
Meglers skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden.
Bud kan legges inn på finnannonsen på "gi bud knappen", ved meglingsoppdrag etter avhendingsloven. Ved elektronisk budgivning så kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Megler kan også kontaktes for tilsendelse av budskjema, og budskjema finnes også i salgsoppgaven.
All budgivning må foregå ved skriftlighet. For annen viktig informasjon om salg- og betalingsvilkår, samt forbrukerinformasjon om budgivning, se budskjema.
Ansvarlig megler
Olav Jentoft
Regulering
Beliggenhet
Meglerhuset Rele Haugesund AS
Annonseinformasjon
FINN-kode | 358949542 |
---|---|
Sist endret | 02. juli 2024 13:17 |
Referanse | 1-0259/24 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.