Bildegalleri

Næringsbygg med kjøreporter og god takhøyde. Asfaltert tomt på ca. 3.8 mål.

Kart med kartnålEikelandsheiane 29, 5640 Eikelandsosen

Nøkkelinfo

Bruksareal
1 335 m²
Etasje
2.
Eieform
Eier (Selveier)
Areal
1 335 m²
Byggeår
1981
Tomteareal
3 780 m² (eiet)
Overtakelse
Etter nærmere avtale.

Type lokale

Kombinasjonslokaler
Verksted
Lager/Logistikk
Kontor

Fasiliteter

Garasje/P-plass
Kjøreport

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Kort om eiendommen

Praktisk næringseiendom med kontordel og lager produksjonsdel.

Beliggenhet

Næringseiendom som ligger i etablert næringsområde sentralt i Eikelandsosen. Tilkomst via kommunal vei i næringsområdet fra fylkesveg 48. Eiendommen er bygd med kontor/lager/produksjonslokale, utvendig planert og asfaltert. Største delen av det utvendige arbeidet er opplyst utført i 2021.

Eiendommen ligger i område regulert til næringsformål.
Det er ca. 1 times kjøretid til Bergen, og ca. 30 min til Os sentrum.

Innhold

Kontordel:
Inneholder: kontor, møterom, toalett/vaskerom, spiserom, gang kontordelen.
Innvendige overflater er fliser, laminat og belegg på gulv, malte plater og MDF plater på vegg. I himling er malte plater, spaltekledning og trepanel. Oppvarming med luft-til-luft varmepumper og varmekabler enkelte rom.
Takhøyde ca. 2,4m i 1. etg. i 2. etg. med noe skråtak.

Hall 1:
Inneholder: lager/verksted og garderobe i 1.etg. og lager i 2.etg.
Innvendige overflater på vegger og tak er for det meste gipsplater og limtrekonstruksjoner. Etasjeskillere i tre mellom etasjene og sponplategulv i 2. etg.
Tekniske installasjoner: traverskran 1000kg, godkjenninger er ikke kontrollert. Port med motor med BxH: 3,5mx4m ut, opplyst montert i 2019 og port med motor til hall 2.
Takhøyde ca. 4,24 m.

Hall 2
Inneholder: lager/verksted. Overflater av tre på vegger og gipsplater i tak.
Tekniske installasjoner: 2 porter med motor, BxH: 4mx4,7m, opplyst montert i 2019.

Tomt

Asfaltert tomt på ca 3.8 mål.

Bebyggelse

Bygningen er oppført med ringmur og støpt plate mot grunn. Over grunnmur er bygningen oppført i bærende limtrekonstruksjoner og bindingsverk. Den siste bygningen er oppført i massiv trekonstruksjon. Takkonstruksjon i limtre og takstol konstruksjon.
Bygningen er bygd i 3 byggetrinn og har et totalt BRA på 1 335 m².
Kontor: år 1981 BRA: 184 m². 1. etg. 161 m², 2. etg. 23 m².
Hall 1: år 1989 BRA: 808 m². 1. etg. 520 m², 2. etg. 288 m². Kjøreport på 4x3.5m fra 2019, og takhøyde på ca. 4.2m.
Hall 2: år 2019 BRA: 343 m². To kjøreporter på 4x4,7m fra 2019, og ca. 5 meters takhøyde. Port mellom hallene.
Bygningsdeler er for det meste i fra byggeår. Noe utidsmessige overflater og bruksslitasje.
Det er ikke ventilasjonsanlegg i bygget. Areal er målt med lasermåler under befaring.

Byggemåte

Bygningen er oppført med ringmur og støpt plate mot grunn. Over grunnmur er bygningen oppført i bærende limtrekonstruksjoner og bindingsverk. Den siste bygningen er oppført i massiv trekonstruksjon. Takkonstruksjon i limtre og takstol konstruksjon.

Standard

Eiendommen har normal grei standard, men deler av kontorarealene kan ha behov for noe oppgraderinger til dagens standard.

Parkering

Rikelig parkering og lagerplass på egen tomt.

Overtakelse

Etter nærmere avtale.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

As is -klausulSelskapets hovedaktivum Eiendommen og Selskapet for øvrig overtas som den/det er , jfr. avhendingsloven § 3-9 og kjøpsloven § 19. Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av kjøpsloven § 19 (1) bokstav a, b og c, avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.

Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.

Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.

Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.

Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.

Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.

Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene. Kjøpekontrakt utarbeidet av Forum for Næringsmeglere skal benyttes i denne transaksjonen. Med mindre den enkelte interessent i sitt kjøpstilbud tar spesielle forbehold eller angir konkrete endringer av ordlyden i denne kontrakt, vil man ved aksept av kjøpstilbud fra selger ha inngått avtale med utgangspunkt i denne kjøpekontrakt.

Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.

Kredittvurdering
Selger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.

Ansatte
Det er ingen ansatte eller lønns- og pensjonsforpliktelser i selskapet.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig leg. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person (AS mv.) plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Beliggenhet

kart

Annonseinformasjon

FINN-kode359464330
Sist endret02. juli 2024 13:26
Referanse2902240028

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.