Bildegalleri
BEDRIFTSKUBE: Lagerseksjon med verksted/lager/bilhall samt mesanin | Kjøreport og god takhøyde | 3 km til sentrum
Trøngsla 13C, 4405 FlekkefjordEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Nøkkelinfo
- Bruksareal
- 187 m²
- Bruttoareal
- 195 m²
- Eieform
- Eier (Selveier)
- Areal
- 195 m²
- Byggeår
- 2015
- Tomt
- Eiet
- Overtakelse
- Etter nærmere avtale med selger. Vær vennlig å angi ønsket overtagelsesdato i vedlagte budskjema.
Type lokale
Fasiliteter
Kort om eiendommen
Denne såkalte bedriftskuben er utviklet med tanke på at bedrifter med plassbehov kan etablere seg i en kube
Bygget ble oppført i 2015 og er seksjonert i 6 kuber, hver på ca 180 kvm hver. Seksjon 3 selges hvor 1. etasje kan benyttes til verksted/lager/bilhall etc. I tillegg er det støpt mesanin. Bygget er 7 meter høyt med kjøreport. Videre er det mulighet for traverskran. Airconditioning og bredbånd er installert. Offentlig vann og avløp.
Eiendommen ligger på Trøngsla i et nyere industriområde midt mellom Stavanger og Kristiansand. Herfra er det ca 3 km fra Flekkefjord sentrum og ca 300 meter fra E 39.
Beliggenhet
Trøngsla ligger fint til i et nyere industriområde midt mellom Stavanger og Kristiansand. Herfra er det ca 3 km fra Flekkefjord sentrum og ca 300 meter fra E 39.
Innhold
1. etg: Lagerhall m/wc og innredet rom
2. etg: Mesanin
Tomt
Flat asfaltert tomt. Tomten disponeres av seksjonseierne iht. seksjoneringsbegjæring/sameievedtekter.
Byggemåte
Beskrivelse av byggemåte er hentet fra eiendommens tilstandsrapport.
Grunn og fundamenter; Grunn er opplyst til fjell og fyllmasser. Fundamenter er utført i stedstøpt betong.
Ytterveggskonstruksjon; Yttervegger i stålkonstruksjon med sandwich-elementer.
Utvendige dører og vinduer; Ytterdører, porter og vinduer i isolert utførelse.
Takkonstruksjon; Yttertak i isolert stålkonstruksjon.
Innvendige overflater gulv; Innvendige gulv med varierende overflater. Gulv i 1. etg er støpt plate på mark.
Innvendige overflater vegg; Innvendige vegger med varierende overflater.
Innvendige dører og vinduer; Innvendige dører av typen kompaktdører.
Innvendige trapper; Det er innvendig trapp til 2. etg.
Elektrisk primæranlegg; Elektrisk opplegg tilpasset dagens drift.
Standard
Konklusjon fra avholdt takstrapport:
"Lagerseksjon er del av større lagerbygg som er oppdelt i seksjoner.
Denne seksjonen er nr. 3 og ligger mellom to andre seksjoner.
Seksjon er i god stand men det mangler skillevegg mot seksjon 4 og trapp til mesanin er ikke montert.
Det er innredet flere rom i ende av hallen.
Bygning virker solid bygget etter datidens byggemetoder.
Som det fremgår av rapporten er det registrert enkelte symptomer på avvik fra normal tilstand, det meste som følge av normal slitasje og alder på bygningsdelene.
Det er viktig å påpeke at bygningen er oppført i henhold til de forskrifter som gjaldt i byggeåret. Dagens forskriftskrav til isolasjon, klima og innemiljø er strengere enn de som gjaldt da denne boligen ble bygget, og det må derfor påregnes et avvik i forhold til dagens standard.
Det vises forøvrig til rapportens enkelte punkter".
Adkomst
For veibeskrivelse henvises det til vedlagte kart i salgsoppgaven. Det vil bli skiltet med EiendomsMegler 1-skilt ved fellesvisning.
Parkering
Det er gode parkeringsmuligheter foran porten.
Overtakelse
Etter nærmere avtale med selger. Vær vennlig å angi ønsket overtagelsesdato i vedlagte budskjema.
Sentrale lover
Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Eiendommen og dens tilbehør overtas "som den/det er", jfr. avhendingsloven § 3-9.
Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.
Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.
Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.
Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.
Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.
Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.
Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Kjøpekontrakt utarbeidet av Forum for Næringsmeglere skal benyttes i denne transaksjonen. Med mindre den enkelte interessent i sitt kjøpstilbud tar spesielle forbehold eller angir konkrete endringer av ordlyden i denne kontrakt, vil man ved aksept av kjøpstilbud fra selger ha inngått avtale med utgangspunkt i denne kjøpekontrakt.
Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.
Pro & contraPartene må selv foreta avregning av kommunale avgifter, felleskostnader samt eventuelle feste-/leieinntekter og lignende i forbindelse med oppgjøret. Megler foretar ingen pro & contra pr. overtagelsesdato.
KredittvurderingSelger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.
Ferdigattest / Brukstillatelse
Det er utstedt ferdigattest den 20.11.2015. At slike tillatelser/ attester eksisterer gir ingen garanti for at det ikke senere er utført arbeider som ikke er byggemeldt/godkjent.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig leg. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person (AS mv.) plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Budgivning
Eiendomsmeglere kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12:00 første virkedag etter siste annonserte visning hvor selger er forbruker, jfr. Informasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser med eventuelle forbehold, opplysning om finansiering og overtakelse skal sendes skriftlig til megler. Megler kan ikke formidle muntlige bud verken til selger, budgivere eller interessenter. Budgiver må legitimere seg med kopi av legitimasjon og underskrift. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Megler skal sende skriftlig varsel om bud og budforhøyelser til budgiver, selger og interessenter. Aksept av bud skal sendes skriftlig til budgiver og selger. Budgiver kan benytte budskjema, elektronisk budgiving, skannet budskjema sendt på mail eller annen godkjent skriftlig kommunikasjonsform, f.eks. App er i forbindelse med budgivningen. Konferer med megler.
Megler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes teknisk feil. Under budrunden kan akseptfristene kortes inn ved mottakelse av nye bud. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere og kjøper meddeles aksept innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud fremkommer til megler.
Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles av megler.
Regulering
Eiendommen ligger i et område regulert til industri/lager.
Nyttige lenker
Beliggenhet
EiendomsMegler 1 Flekkefjord
Annonseinformasjon
FINN-kode | 366101576 |
---|---|
Sist endret | 11. okt. 2024 11:31 |
Referanse | 2601240082 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.