Bildegalleri
Trøgstad - Strøken kombinasjonseiendom med kontordel, 2 verkstedhaller, vaskehall og leilighet!
Festningsveien 5, 1860 TrøgstadEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Nøkkelinfo
- Bruttoareal
- 950 m²
- Eieform
- Eier (Selveier)
- Areal
- 950 m²
- Byggeår
- 1948
- Tomteareal
- 2 412 m²
- Overtakelse
- Etter avtale.
Type lokale
Visning
Ta kontakt for å avtale visning.| Kort om eiendommen
Eiendomsmassen er betydelig modernisert og holder gjennomgående god standard.
Egne innganger til verkstedhaller, vaskehall og leilighet - gode muligheter for leieinntekter.
Kort vei til E18: Egnet for industri-, import-, service- og håndverksbedrifter.
| Bebyggelse
Næringseiendom opprinnelig oppført i 1948, senere utvidet og modernisert over flere perioder. Støpt betong på mark med bærende konstruksjoner i mur, utvendig pusset med fiberarmert puss. Loftkonstruksjon i tre, tekket med takplater fra 2019 (lektet opp over tidligere takplater). Renner/nedløp, ventilasjonshette og vindusbeslag i lakkert metall. Det er gjennomført omfattende moderniseringsarbeider de senere år:
- Nytt jordvarme-anlegg med 2 NIBE-pumper.
- Nytt elektrisk anlegg delvis med styring av lys ved bevegelse-sensor.
- Utskifting av rør.
- Etterisolering, samt oppgradering av fasader og tak.
- Administrasjonsdel er renovert med ny inndeling, nye overflater og nye bad/kjøkken.
Både administrasjonsdel og verkstedshaller holder gjennomgående god standard med liten/ingen bruksslitasje. I boligdel er ett av badene modernisert. Oppgradering av kjøkken, bad 2 og overflater bør påregnes. For øvrige detaljer henvises det til utarbeidet tilstandsrapport.
| Innhold
1. etasje: Kontorlandskap (261 kvm), 2 verkstedhaller (197/128 kvm), vaskehall (45 kvm) og teknisk rom.
2. etasje: Leilighet (117 kvm):
Kombinasjonseiendom med gjennomgående god standard. Nyoppusset adminsistrasjonsdel med kontorer (flere store som kan deles av opptil 3 arbeidsstasjoner), åpent kontorlandskap, møterom med fronter i glass, nytt kjøkken med integrerte hvitevarer, sosiale soner og garderobe/wc. Lokalene fremstår som lyse og moderne. 2 verkstedhaller med takhøyde 3,2/3,7 meter og 2 elektriske porter med høyder/bredder 3x3,3 meter. Vaskehall med tilgang via egen port. Oljeutskiller av type SUK-SR. Leilighet i 2. etasje med entré, stue, kjøkken, 2 bad (hvorav ett er modernisert) og 4 soverom. Boenheten har tidligere vært utleid til arbeidere og har behov for noe modernisering.
Eiendommen overtas uten leieforhold med mulighet for snarlig tiltredelse.
| Beliggenhet
Betydelig modernisert kombinasjonseiendom rett syd for Trøgstad sentrum. Sentral beliggenhet med dagligvareforretninger og serveringssteder i nærmiljøet og kort vei til E18. Det er mulighet for offentlig kommunikasjon med buss til Lillestrøm, Askim og Mysen. Med bil tar det ca. 5-6 min. til Båstad, 10 min. til Mysen, 15 min. til Askim, 35 min. til Ski og rundt 60 minutter til Oslo.
| Adkomst
Ved fylkesvei 22 rett syd for Trøgstad sentrum. 10 minutters fra Mysen/E18 - 15 minutter reisevei til Askim.
| Parkering
Rikelig med oppstillingsplasser på eiendommen. 3 ladestasjoner for el-bil. Gode adkomstforhold for store kjøretøy.
| Regulering
Eiendommen ligger i regulert område: Reguleringsbestemmelser for Skjønnhaug syd, sist revidert 02.09.2010. Eldre reguleringsplan med endelig vedtatt arealplan. Området er avsatt til konsentrert småhusbebyggelse, kjedehus, rekkehus eller leilighetsbygg. Maksimal grad av utnytting og høyder kan bare tillates dersom tiltaket samlet sett har en god helhetsløsning. Maksimal tillatt gesimshøyde for bebyggelsen er 9 meter og maksimal tillatt mønehøyde 13 meter. Tillatt utnyttelse er inntil 30 prosent bebygd areal (% - BYA). Det skal foreligge godkjent bebyggelsesplan før byggetillatelse gis. For detaljer henvises til kommuneplanens arealdel som utleveres på forespørsel. Indre Østfold kommune opplyser om at bygg ligger delvis i strid med regulert byggegrense mot veien Åsland. Enhet byggesak kan med hjemmel i reguleringsplanen avslå søknader om tilbygg/påbygg.
| Beskrivelse av tomt
Festet tomt på 2.412 kvm. Eiendommen er flat og opparbeidet med asfaltert oppstillingsplass ved adkomst, gruset område rundt verkstedhaller med asfalt foran kjøreporter. Eiendommen er festet av Opplysningsvesenets fond og festeavgift utgjør p.t. kr 40.000,-/år. Festekontrakten ble inngått i 1948 og utløper i 2047. Vilkår for festeavtale er innhentet og utleveres på forespørsel.
| Oppvarming
Kraftig jordvarmeanlegg med 2 brønner og 2 NIBE-pumper. Vannbåren gulvvarme i store deler av bygget. Varmesentral står i teknisk rom.
| Ventilasjon
Mekanisk ventilasjon i adminisetrasjonsdel (Flexit L20R9). Separat avtrekksanlegg i verksted-/vaskehall.
| Vedlegg til Salgsoppgaven
1. Utskrift fra grunnbok
2. festavtale
3. Takst/tilstandsrapport utført av Brath Eiendom AS, datert 30.08.2024.
4. Kontraktsmal
5. Eiendomsinformasjon fra Indre Østfold kommune.
| Lovanvendelse
Oppdraget
Meglers oppdrag reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.
Ved salg vil vår standard kjøpekontrakt bli benyttet. Lov om avhending av fast eiendom vil bare i begrenset utstrekning kunne påberopes av Kjøper. Kontrakten kan gjennomgås etter nærmere avtale med megler. Dersom Kjøper ønsker å reservere seg mot noen av bestemmelsene i kjøpekontrakten må dette uttrykkelig fremkomme av budet.
Eiendommen
Eiendommen og dens tilbehør overtas "som den/det er", jfr. avhendingsloven § 3-9.
Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.
Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.
Selger kan ikke gjøres erstatningsansvarlig for indirekte tap, jf. prinsippene i avhendingsloven § 7-1 (2). Selgers samlede ansvar til å betale erstatning og/eller prisavslag ved mangler er begrenset oppad til et beløp som utgjør 10 % av kjøpesummen. Dog slik at kjøper ikke kan fremme krav dersom det samlede kravet er mindre enn 3 % av kjøpesummen. I vurderingen av om det samlede krav overstiger dette minstebeløpet, skal det ses bort fra enkeltkrav under 1 % av kjøpesummen.
Det forutsettes at interessenter gjennomgår alle opplysninger i prospektet grundig, foretar egne undersøkelser herunder besiktigelse av Eiendommen og-, dersom interessenten ikke anser seg selv som tilstrekkelig bygningskyndig, undersøker eiendommen nøye sammen med egen bygningskyndig representant. Kjøper kan ikke fremme noen form for krav overfor Selger tilknyttet forhold Kjøper ble kjent med eller burde blitt kjent med i forbindelse med sin gjennomgåelse av Eiendommen
Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt av megleren etter beste skjønn, men megleren tar ingen ansvar for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Kjøper må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av kjøpet.
Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.
Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.
Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.
Pro & contra:
Partene må selv foreta avregning av kommunale avgifter, felleskostnader samt eventuelle feste-/leieinntekter og lignende i forbindelse med oppgjøret. Megler foretar ingen pro & contra pr. overtagelsesdato.
Bud og budskjema
Budgiver oppfordres til å benytte vedlagte budskjema.
Budgiver er innforstått med at Selger når som helst kan avslå eller akseptere et hvilket som helst bud uten nærmere begrunnelse. Likeledes er bud bindende når det er kommet til Selgers kunnskap. Handelen er juridisk bindende for begge parter dersom budet aksepteres innen akseptfristen. Meglers kontraktsmal vil ligge til grunn for avtalen.
Salgsbetingelsene for øvrig
Megler er forsikret via Norges Eiendomsmeglerforbunds avtale med tillegg hos Tryg Forsikring.
Formuesansvarsforsikringen utgjør til sammen kr 65 millioner pr formidling pr skadetilfelle. Utvidet forsikringssum dekkes av kjøper.
Dokumentavgift og tinglysningsgebyrer
Ved kjøp av eiendommen må kjøper i tillegg betale tinglysingsgebyr og dokumentavgift. Dette utgjør et tillegg på ca 2,5% av kjøpesummen.
| Hvitvaskingsloven
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.
Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig legitimasjon. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.
Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person, plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Beliggenhet
Metra Næringsmegling AS
Annonseinformasjon
FINN-kode | 375444156 |
---|---|
Sist endret | 24. okt. 2024 07:10 |
Referanse | MTRA3.2459 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.